Surfplattor med Rockchip 3188 quad core

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 11 mar 2013.

  1. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Singapore tar lite tid som sagt men jag har inte blivit stoppad i tullen. Tre paket än så länge.

    Du har inte tagit en titt på iFive X2? Lite mindre men verkar vara riktigt bra. Har själv en Cube u30gt2 men kommer nog att sälja den. Jag sitter mer eller mindre och velar på köpknappen. Beställer mina plattor via hongkongeek.
     
  2. BabbeN..!

    BabbeN..! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vill gärna ha den så fort som möjligt därför dhl lockar.. söker väl mest personer som beställt med dhl och då deras efarenheter med det :)

    Varför rekommenderar du den? Iaf så är den inte intressant för mig då 3g saknas och bara 16gb lagring. Skulle jag vilja ha en 9" tablet skulle det nog bli pipo m7 3g.
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Singapore air gick riktigt snabbt för mig (under en vecka) och blev inte stoppad i tullen. Dhl express går såklart ännu svagare och har aldrig blivit stoppad där heller.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Varför är du så sugen på just den, varför tror du den är extra bra? Väldigt udda storlek, 8.9 tum, lär vara ganska omöjligt att hitta fodral osv till det formatet...
     
  5. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Storleken, laddning via usb, stereohögtalare riktade framåt, ljusstarkare skärm (jmf u30gt2)...

    Fodral, inga problem... http://www.aliexpress.com/item/Orig...ablet-PC-with-sleep-mode-Free/1060909961.html. Har fortrafande inte hittat något bra till min Cube.

    Sen ska jag erkänna att mitt intresse svalnat lite. Det visar sig att vissa har lika dålig wifi som min cube. Jag har iofs inte dykt ner i rapporterna än. Kan vara enstaka ex. vem vet.
     
  6. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Vilken av alla ska man köpa? ska vara i 4:3 format?
     
  7. BabbeN..!

    BabbeN..! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag gillar inte 4:3 men det är ju väldigt subjektivt..
     
  8. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    om vi skippar 4:3 då? pipo som gäller?
     
  9. BabbeN..!

    BabbeN..! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Pipo är väl de som har bäst rykte angående kvalité. De har ju både 4:3 och 16:10 tablets.
     
  10. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

  11. BabbeN..!

    BabbeN..! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad är det som lockar med den? priset? jag tycker väl den är lite för lågupplöst och skulle kolla på någon med högre upplösning.
    är 7 tum max?
     
  12. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Främst priset som är intressant samt att jag sett flera rekommendera Pipoplattor.

    Vill helst ha en mindre platta då den inte får ta så stor plats när den ska med som "kassaapparat" med izettle på marknader mm.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  13. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har iFive x2, gillar storleken skarpt passar mig mycket bättre än min 7" upplösningen är underbar på den storleken så surfa är riktigt nice.

    Har min stock än så länge, inte haft tid att uppdatera plattan finns custom roms ute som ska förbättra prestandan.
    Köpte ett 32gb minneskort till plattan och formaterade det till NTFS så nu kan jag dra ner filmer till plattan som är 4gb+ vilket är ett måste för mig.
    Batteritiden verkar helt ok flera timmars användning.

    + för skärm
    + stereo högtalare på framsidan (dock något lågt ljud)
    + pris 1350kr inkl frakt DHL, beställde en ons natt fick följande måndag så jäkligt snabb frakt.
    + ladda med usb
    + minneskort plats samt formatera till NTFS (ingen aning om det är vanligt med det formatet på andra plattor)

    - wifi signalen

    Detta är mina första reflektioner av plattan måste bara uppdatera den då som så många andra Kina plattor har lite lagg.
     
  14. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Vilken platta rekomenderar ni? Inga krav alls utan bara sugen på det bästa som finns när det kommer till Kina-Plattorna. Kikat lite på M9Pro och M6 och några Cube plattor. Enda nödvändiga är väl egentligen en bra skärm och att plattan ska klara att spela upp HD-Film. :)

    Mest sugen är jag på M7Pro nu när jag tänker efter lite. Vad tror ni om den? Verkar ha en bra storlek, bra upplösning, flyter på bra av videorna som finns på YT o.s.v. Snygg är den dessutom!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 31 jul 2013
  15. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Av de plattor med RK3188 som kommit fram hittills, verkar väl Pipo M6 bäst, av omdömen och recensioner att döma. Dock ligger ju denna lite högre i pris än andra Kinaplattor. Men det är fortfarande sjukt billigt jämfört med Samsung eker iPads. :-)
     
  16. WarSpaz

    WarSpaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Själv går jag i tankarna att sälja min m9 för att uppgradera till en m9-pro. GPS, full-hd och 3g = mumma. Älskar annars min m9!
     
  17. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har en M6:a som jag är jättenöjd med hittills. Skärmen är otroligt bra!
    Jag skulle vilja påstå att den är lika bra som iPads retina.

    Tycker även att det hårdvaran klara upplösningen helt OK utan nämnvärt lagg.

    Vad som är bra är om man önskar mer prestanda att man kan växla till "normalläge" för upplösningen, vilket ger 1600x1200i stället för retinaupplösningen de ggr man önskar mer prestanda.


    Batteritiden tycker jag också är helt OK, och byggkvaliten jättebra. Wifi är stark också.

    Finns ingenting att anmärka på förutom möjligen vikten, vilket väl i sig beror på det stora batteriet. I den aspekten kanske M7Pro kan vara ett bättre köp med lite mindre vikt och skärm. Men sannolikt är battertiden lite sämre då också.
     
  18. dave333

    dave333 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Någon som testat uppdaterad med senaste Android 4.4 för rk3188?



    Skickat från min GT-I8730 via Tapatalk 2