Diskussion: Surrande ljud från kameran vid autofokus

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av Lukas, 25 okt 2015.

  1. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Som många vet har S6 bl.a haft problem med ett mystiskt surrande ljud vid användning of kameran. Här på Swedroid har vi en tråd om detta, https://swedroid.se/forum/threads/vibrerande-ljud-fran-kameran.124301/ . En bekant frågade mig om detta problem även framträder på S6 edge+ och jag svarade att under den tiden jag haft min enhet, har jag aldrig märkt något surrande ljud från kameran. Igår kväll bad han mig testa genom att starta kameraappen och samtidigt föra mobilen mot örat som man gör när man har ett samtal och byta position genom att titta i olika riktningar. Jag märkte då ett väldigt svagt surrande ljud som håller på under den tiden det tar för autofokus att göra sitt. Det är inget jag märker i vanliga fall och mobilen funkar utmärkt i övrigt, men jag funderar på om detta är något som kan bli värre över tiden. Några andra här som kan bekräfta detta om ni skulle testa som jag beskrev ovan?
     
  2. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Prövade det du säger. Samma surr här med. Arbetskamratens kamera på hans s6 flat e obrukbar. Låter som en dildo på högsta fart. Ska givetvis in på garantiärende. Hoppas inte det blir så här med våra lurar.
     
    Keelhauled och Lukas gillar detta.
  3. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Vi håller tummarna för det. Det vore väldigt trist att behöva skicka in en sån pass ny och framför allt dyr mobil på reparation.
     
  4. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Hör inget på min, men kanske har dålig hörsel. Har en guldig 32gb...införskaffad på release dagen elgiganten vet inte vilken kamera som sitter i om det nu har ngn betydelse.
     
  5. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Ja, det kan vara svårt att höra om man inte har det väldigt tyst runt omkring. Vet inte heller om det är någon defekt. Som jag skrev tidigare, är det inget man märker i vanliga fall. Jag tog upp det på grund av S6:ans kameraproblem och blev lite orolig att samma grej höll på att hända med min mobil. Skulle det vara så vore det intressant att kolla om det eventuellt har med kamerafabrikatet att göra. Jag har en Sony på huvudkameran (den som avger ljudet) och en Samsung på den främre.