Problem: Svag signal på LTE

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av markus, 15 april 2015.

1. willpower

willpower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Du har alldeles rätt. Efter tusentals mätningar med olika lurar kan man inte se någon större genomsnittlig skillnad som kan härröras till operatör, utan skillnader i medelhastighet korrelerar till vilken lur (hårdvara) som används. Självfallet finns både högre och lägre hastigheter uppmätta med alla lurar - det är ju medelvärden som presenteras. Men skillnaderna syns ändå.

Ungefär som om man skulle presentera meddellöner för olika yrken. Förkolepersonal skulle få ett visst medelvärde, arkitekter ett annat medelvärde. Det går inte att utläsa vad en enskild individ tjänar i ett sådant diagram, eller om vissa elektriker har bättre lön än alla snickare i hela Sverige, osv, osv. Men medelvärdena skulle *tydligt* visa att läkare har högre medellön än lokalvårdare.

Precis som att den presenterade studien visar att S6 och S6Edge genomsnittligt ligger i toppen i hastighetsmätningarna.

Tråget gillar detta.
  2. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Googlar man på LTE och S6, får man en uppsjö av problemträffar. Jag har en Tele2-mast ca 2 km bort, som även är hårt belastad enl operatören. 3G var helt ok, tills man släppte på 4G. Nerlänk låg från oanvändbart till ca 5 Mbit/s. Gav luren till hustrun, Telia, som får ca 55 Mbit/s ner. Teliamasten står 80 met bort, vilket inte altid är av godo. Kan bli en viss "närhetsskugga".
    Nu har jag Telia mobilt bredband till min Ipad, aldrig under 100 Mbit/s där jag bor. På andra ställen kan det sjunka med 50%.
    Oavsett var, fick jag aldrig över 8 Mbit/s med Tele2 4G. I mitt fall är reklamen falsk.
    De som har problem borde prova luren med en annan operatör, enkelt. Tyvärr har jag ett år kvar på Tele2, men det får svida. Plockade fram en gammal HTC One X.

3. adrigol

adrigol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Jag har stängt av 4G/LTE då det fungerar så otroligt dåligt med min S6 Edge och Telia. Sällan mer än 1-2 staplar, och den slår över till H+ extremt ofta även när jag är mitt i Stockholm. Internet upplever jag som långsammare när LTE är påslaget, kanske för att den växlar mellan 3G/4G hela tiden.

Borde jag ta den till Samsung Service Center? Någon som gjort det med detta problem?

4. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Vad får du för hastigheter?

5. fetjocke

fetjocke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Har varit i kontakt med tele2 och Samsung men de säger bara testa annat sim, fabrikåterställ bla bla. Har riktigt segt/uruselt 4g i lägenheten men går jag ut på balkongen fungerar det bra. Dålig antenn eller mjukvarustrul? Har ingen lust att återställa innan Marsmallow 6.0.

6. Primestar

Primestar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Tjabba!! Har fått en Samsung S6 Edge som jobb telefon. Och jag har läst om dålig täckning på forumet!! Så jag undrar om det finns nån fix för det här eller nåt?? För nu har jag hemma 1 plupp bara och på min gamla Samsung S5 så har jag haft minst 3 pluppar. Så skall man lämna in den eller skall man vänta??