Svara när man lyssnar på musik

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Mathias1, 27 maj 2010.

1. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Satt med ett par stereohörlurar (som jag har till min mp3) och lyssnade på musik när det börjar ringa. Svarade på samtalet men fick inget ljud (jag drog ur ena luren och satte telefonen vid örat), inte heller när jag ryckte ur lurarna. Ska det vara såhär? Hur ska man göra vid sånna situationer?

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Var dina hörlurar kopplade till din telefon eller mp3-splare (eller båda? - mina BT hörlurar kan man koppla till en musikspelare och en telefon...)?

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hade en liknande upplevelse idag. Lyssnade på Spotify via mitt stereo bluetooth headset. Och så ringde det.. Musiken blev tyst men sen kom första konstiga saken: det var inte min vanliga ringsignal som spelades i headsetet. Jag blev så förvånad att jag glömde svara knappen på headsetet. Tog istället upp telefonen ur fickan och svarade genom att svepa neråt på skärmen.. Då kom andra konstiga saken: headsetet blev helt tyst och jag var tvungen att plocka ur ena snäckan ur örat och prata och lyssna direkt i telefonen. Sen när samtalet var slut så kom det en text på telefonen: "Musiklyssning återupptas" Och headsetet vaknade till liv igen.

Gjorde jag fel som svarade på telefonen? Tycker ändå att den ska fatta att man vill prata via headsetet om det är inkopplat oavsett hur jag svarar..