Svårt att justera ljusstyrkan på skärmen i Android 12.

Diskussion i 'Applikationer' startad av geobjork, 23 apr 2022.

  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Android 12 i kombination med Nova 7 Launcher funkar jättebra, dock tycker jag INTE alls om den nya layouten på "quicksettings"panelen i rullgardinen. Slideren för justering av ljusstyrka är helt åt skogen.
    Installerade "One Shade" appen, och den fungerar helt fint med ett undantag, slideren för justaring av ljusstyrkan.

    Någon som kan tipsa om en app som ger ungefär samma funktion på quick settings panelen som i Android 11, med en fungerande justering av ljusstyrkan?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag kör Samsungs egna launcher och har inga problem med justeringen av ljusstyrkan i Android 12, jag har börjat med adaptiv ljusstyrka som fungerar mycket bättre numera jämfört med förut så det är inte ofta som jag har behovet av att justera ljusstyrkan (blev tvungen till det sen en gammal app som jag använt sen lång tid tillbaka för att justera ljusstyrkan inte längre fungerar).

    Vad är det som inte fungerar för dig?
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Lite googlande visar att appar som ställer om rullgardinens quicksettingspanel har vissa svårigheter med inställningen av ljusstyrkan med slideren, så jag har återgått till adaptive brightness.
    Adaptive brightness har alltid funkat bra båda på min Android 9 och 11 telefon, men efter uppdatering till Android 12, så ställer den in alt för hög ljusstyrka i dämpad inneljus. När jag använder slideren och ställer ner den, så funkar det bra en stund, men så återgår den till allt för hög ljusstyrka igen. Lite irriterande. Den ska ju lära sig mitt mönster...
    Den stora fördelen med adaptive brightness är när jag tar telefonen ut i solljus, så "flyger" den upp till 100% direkt.
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det kan ta några dagar, en vecka, innan den lär sig ditt mönster
     
    Kristy och geobjork gillar detta.
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Bara ett litet tips till andra som eventuellt har råkat ut för att adaptive brightness har blivit helt hopplös efter uppdatering till Android 12, något som ser ut att vara rätt så vanligt.
    Jag ser ut att ha lyckades få ordning på min lur med att följa punkt 2. i beskrivningen i länken. Blev ett helt annat beteende på den automatiska justeringen. Nu lär den sig mitt mönster efter några få korrigeringar med slideren. Man får bara hoppas beteendet fastnar!

    Auto-Brightness Not Working in Android? Here's How to Fix It