Problem: Svart display - Halvt död

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by aggeyee, Oct 2, 2011.

1. aggeyee

aggeyee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en SGS2 som sedan igår kväll gett mig problem. Den var rootad med cognition v1.31 tror jag. Det kom upp ett felmeddelande inkluderande launcher pro någonting. Tror inte att det har med saken att göra för jag har grundinstallerat luren med originalromen och då funkade det fint. Nu har jag installerat senaste litening v6.1 och problemet är tillbaks.

Problemet i fråga är att skärmen blir svart när jag vidrör den. Översta raden syns som vanligt och vissa funktioner kan man få fram så som röststyrning vid dubbeltryck på homeknappen, men displayen svartnar igen när jag vidrör den. Har även testat att installera cognition igen, med samma resultat. Någon som har en aning om vad telefonen kan ha råkat ut för? Virus? Tips?:(
    Snälla, hjälp mig!

Hade det inte vart för den usla batteritiden hade jag klarat mig utan root..

edit: jag är lite noob fortfarande antar jag. Problemen upphörde när jag tog ut sd-kortet. Hade problem med usb-koppling till datorn, men det lösta sig efter att jag blåst rent telefonens usb-port. over and out!

Last edited: Oct 3, 2011