Problem: Svart liten prick på skärmen

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Strutzen, 30 apr 2013.

  1. Strutzen

    Strutzen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upptäckte idag att på min S4 så finns det en liten liten svart prick som är ungefär i mitten.

    Om man kollar helt rakt mot den så ser man att den är rund. Jag känner ingenting på skärmen när jag känner med handen. Jag har också provat putsa på pricken men den vägrar försvinna!

    Vad gör jag?

    Bifogar en bild men det är inte så enkelt att ta en bra bild på den.
     

    Bifogade filer:

    • prick.jpg
      prick.jpg
      Filstorlek:
      14,6 KB
      Visningar:
      587
  2. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Död pixel. Jag skulle skickat tillbaka den direkt. Annars får du lära dig att leva med den :P
     
  3. Mich0594

    Mich0594 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ser ut som en död pixel? Om så är fallet ska du kunna skicka in den utan några som helst problem och få en ny.
     
  4. Jompa92

    Jompa92 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2012
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Kan vara som så att det är smuts innanför skärmen. En död pixel är det däremot inte då jag antar att var pixel för sig är mindre än pricken ifråga.

    Det du gör är att lämna in den, om du känner att pricken stör.

    Edit:

    Efter att ha tagit på mig ett par glasögon blir jag ändå tveksam. Det skulle som tidigare nämnts, kunna vara en död pixel.
     
    Last edited: 30 apr 2013
  5. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Exakt samma hade jag på min tidigare Galaxy S2. "Pricken" på min satt ganska högt upp till höger. Var inne på det att det kanske var en död pixel men körde några screentest appar på den och märkte att den ändrade färg tillsammans med övriga skärmen vilket döda pixlar inte brukade göra. Den var mest som en missfärgning och framträdde mest vid mörblåa nyanser. Problemet var att jag bara märkte felet ungefär två veckor efter jag köpt mobilen, det var för sent för att göra en D.O.A och jag drog mig för att skicka in den på lagning. Men i ditt fall kan du klaga och få en ny. I övrigt märkte jag knappast "pricken" och lärde mig leva med den tills jag sålde S2an för cirka ett år sen. Nya ägaren har inte klagat heller.