Svart skärm - ingen bakgrundsbelysning

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av x10mp, 21 mar 2012.

  1. x10mp

    x10mp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min skärm slocknade plötsligt när jag sköt ut tangentbordet. Trodde först att hela mobilen slocknade, men det går att använda den förutom att man inte ser vad man gör. Hade vid tillfället (och nu) custom rom och kernel från Nobodyatall.

    Plockade isär den (till viss del) i hopp om att kunna se om något hade lossnat. Fick då se att det fortfarande var liv i skärmen, man kan se vad som händer men bara med ett ytterst litet ljus/kontrastskillnad. Trodde då att det var bakgrundsbelysningen som slocknat och köpte en ny skärm i tron om att det skulle fixa problemet. Ny skärm - samma resultat. :(

    Så, någon som har någon ide' om vad som kan vara fel?
     
  2. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter som ett mjukvarufel. Testa med att blåsa den till Éclair och flasha om kernel och ROM.
     
    x10mp gillar detta.
  3. x10mp

    x10mp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag prövade att updatera via SEUS. Uppdateringen gick bra. Vet dock inte exakt vad som landade i mobilen eftersom mina problem kvarstår. Borde kunna stryka mjukvarufel från listan, eller?

    Får väl plocka isär resten av den och se om man ser något som ser trasigt ut.
     
  4. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testa med repair i PC companions support zone. SUES är lite stundomsinnat. Har du testat att ladda ner rom/kernel filerna igen? Kan vara att filerna i sig är skadade också.
     
  5. x10mp

    x10mp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde Sony PC Companion och repair. Telefonen uppdaterades med 2.1.1.A.0.6 rapporterade programmet. Rom/kernel laddades automatisk av programmet hoppas jag.

    Tyvärr inget nytt liv i skärmen.
     
  6. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hårdvarufel, för att fixa det måste det meckas/in på reparation.
     
    x10mp gillar detta.
  7. x10mp

    x10mp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var det jag trodde från början och köpte därför en ny skärm. Det hjälpte ju inte, undrar vad som kan vara trasigt istället?
     
  8. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hmm, låter som att en koppling har gett upp...
     
  9. x10mp

    x10mp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :D
    Jag hade ju i princip gett upp. Men, plockade isär den helt och hållet för att se om man såg något trasigt. Såg inget. Satte ihop den igen med den nya skärmen. Nu funkar den igen :)

    Vet inte riktigt vad som gjorde att den började snurra igen. Kan det ha varit att touch-delen av displayen måste vara riktigt monterad för att bakgrundsbelysningen ska fungera? Hade inte det när jag prövade den nya skärmen i första skedet. Tänker inte gräva mer i det, utan är väldigt nöjd att den lyser upp tillvaron igen.
     
  10. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fint att det löste sig!