Problem: Svart skärm S5 Neo

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Toydroid, 23 apr 2016.

  1. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har en S5 Neo som jobbtelefon, och tidigare under fredagen funkade den klockrent, och sen fick jag problem med att skärmen bara var svart, det avhjälptes med att ta ur och sätta tillbaka batteriet. Efter en stund var skärmen svart igen och den tändes bara upp nån sekund då och då, försökte ta ur o sätta i batterier massvis med gånger men lyckades inte få den att funka som den skall. Men nu efter att ha haft batteriet ur ett par timmar, samt hållt inne powerknappen en lång stund (för att verkligen tömma mobilen) Verkar skärmen nu fungera som den skall igen. Vad tror ni kan vara problemet, är det bara nån idiot bugg eller kan det vara nått större problem. Tänkte ta och göra en fabriksåterställning, och se ifall saker o ting lirar bättre iaf.

    Efter fabriksåterställning och backup så verkar den iaf fungera rätt stabilt, återstår dock att se hur det blir.

    Edit: Så fabriksåterställningen hjälpte inte heller, såfort jag satte på skalet började skärmen flimra, misstänker att det är en kabel alternativt en lödning som har släppt. Lyckades få skärmen att fungera genom att trycka lite bak på mobilen runt batteriet och pulsmätaren, men såfort man vred eller vicka lite på telefonen, så blev det andra färger eller förskjutningar i bilden. Förhoppningsvis tar telia det på garantin även fast det är en repa i skärmen
     
    Last edited: 23 apr 2016