Svensk Defy?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Charles_swe, 3 apr 2011.

  1. Grus74

    Grus74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ville bara meddela att även Tele2 nu har Defy på svenska i vissa butiker bla i Farsta Centrum i Stockholm. Jag har tyvärr ingen info om specar då jag hade lite bråttom och inte han fippla runt med den. Priset var under 3 000 om jag inte minns helt fel.
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    man kan få defy för 2590:- hos elgiganten, ett tips. det är bara över helgen så snart är väl erbjudandet slut.
     
  3. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Så, vilka säljer defy med nordisk programvara?
    Katshing mf har, men till ett högre pris.

    Jag vill gärna ha svenskt tangentbord, men jag skiter fullständigt i om menyerna är på engelska, det har jag alltid haft i mina telefoner.

    Vill gärna ha 2.2 med motoblur (tycker jag att det är värdelöst så får man väl flasha).
    Vad jag vet så är 2.2 nordisk utan motoblur?

    Vilken ska jag köpa?
    Nordisk eller engelsk?
     
  4. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har i princip bestämt mig för att köpa en Defy. Har väntat ut den nordiska versionen med Android 2.2 och är nu mycket köpsugen inför sommaren.

    Men det känns aldrig bra att köpa en teknisk pryl som levererats med den allra första batchen. Och det kan man väl säga att en Defy med nordisk version tillhör om jag skulle köpa den nu i helgen.

    Finns det någon anledning att vänta några veckor för att slippa få ett av de första exemplaren av en nordisk Defy? Eller är barnsjukdomarna redan åtgärdade i och med att 2.1-versionen funnits på marknaden ett tag?
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Om du vill ha blur är ju valet lätt, då måste du ju ha en engelsk. Tangentbord får du på svenska med åäö om du laddar hem scandinavian keyboard eller swiftkey. Jag har även lagt in Morelocale2 vilket försvenskar telefonen ytterligare.

    Sent from tapatalk
     
  6. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Finns en del alternativ till tangentbord på marknaden som har svenska, både i bokstäver och ordbok. Och tror alla har en demo så det är bara och testa, själv kör jag smartkeyboard, kostar visserligen, men trivs med den så det var värt pengarna. Tycker skandinavian blir seg när ordboken börjar fyllas på med egna ord. Men det är en personlig uppfattning:)
     
  7. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Beställde en med 2.2 igår så nu finns det finns det ingen återvändo :)
     
  8. Ragzy

    Ragzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Finns den nordiska versionen bara i svart? Eller är det någon som vet vart man kan beställa den vita i nordisk version? Jag bryr mej inte det minsta om svenska menyer, så vad har jag att förlora på en "engelsk" version?

    Någon som vet om man kan ladda den vägguttaget med en usb -> stickkontakt (denna) om strömstyrkan nu inte är densamma som i sverige eler om man fråkar få en UK laddare till. Man vet ju aldrig varifrån eshop247 importerar.

    Jag vill nog hellre ha den vita pga att den inte har några blanka ytor. Undrar om man slipper högtlarproblemet om man beställer en vit version från eshop247 om de nu får in den igen...vet dock inte om jag litar på den butiken om problem skulle uppstå, de kan ju inte ens svara på ett mail...

    edit:
    en fråga till:
    Tjänar jag något på att välja engelsk version när det gäller custom roms? Eller är hårdvaran identisk?
     
    Last edited: 22 maj 2011
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER



    eshop247 verkar importera från Frankrike.
    Personligen kommer jag aldrig mer handla av dom. Det är oerhört krävande att reklamera något mot dom. Dom "försvinner" så att säga så fort det handlar om
    en reklamation. Det tog flera veckor att få svar på mail och när det väl hände slutade samtalet hos VD:n som tog ytterligar en vecka på sig och jag fick ringa och påminna om att han lovat återbetalning av telefonen dom haft hos sig i mer än en Månad.

    Näe, aldrig mer eshop247.
    Min nuvarande köpte jag i netonnet butik
     
  10. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fick hem min Defy idag som jag beställde från El-Giganten i söndags. Den har nordisk programvara (som utlovat) och som tur är Android 2.2.2 istället för 2.1 som El-Giganten envisas med att påstå att telefonen har.

    Verkar fungera bra än så länge. Mycket nytt att sätta sig in i för mig som inte haft en Android-telefon innan.

    Knapparna längst ner på telefonen har jag ibland lite svårt att träffa rätt när jag skall trycka på. Någon med samma problem?
     
  11. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inte alls, tycker att de är underbara!
     
  12. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Har nyligen hämtat ut min som jag beställt från cdon ihop med andra prylar. Den har nordiska menyer och kör 2.2:)
     
  13. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft min Defy i en dag och tycker den verkar jättebra! Har väntat länge på att byta till smartphone på grund av att det inte funnits någon som tålt vatten, damm och stötar. Det är ett måste för mig.

    Min gamla SE C702 fick t.ex. bada i måndags kväll. Hade den i byxfickan när jag var ute i skogen och råkade trampa igenom på ett ställe där det var mycket djupare vatten än jag trodde, jag sjönk ner över en meter. Kom att tänka på telefonen först när jag kommit hem men det var inga problem, den fungerade bra. Något liknande kommer säkert att hända med min nya Defy också så det är viktigt att den tål en del vatten.

    Jag är positivt överraskad av batteritiden (standby-tiden) så här långt. Alla säger ju att det är så kort batteritid på smartphones (och det är också min erfarenhet från Windows-telefoner på jobbet), men Defy verkar ha väldigt bra standby-tid. Jag laddade telefonen igår sent igår kväll och det tog drygt 18 timmar innan batterimätaren gick från 90% till 80%. Jag har telefonen inställd på 3G (Automatiskt val) och "Maximalt batterisparläge". Under dagen har jag använt telefonen sparsamt (ringt ett samtal, surfat lite grann, lekt med den lite). Så bra batteritid i 3G-läge är jag inte ens säker på jag hade med min gamla icke-smartphone SE C702, utan på den måste jag köra i GSM (2G) för att få bra batteritid.
     
  14. twisted

    twisted Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är du så missnöjd borde du posta det som omdöme på prisjakt om du inte redan gjort det. Kan vara bra för andra konsumenter att veta om.
    Själv skulle jag aldrig våga handla ifrån en återförsäljare som importerar ifrån andra länder.
     
    Last edited: 25 maj 2011