Svensk sida för CM9

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av noname.olsson, 11 apr 2012.

  1. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hallå!
    Har framfört mina tankar i CM9 tråden till SGS2, men tänkte dela med mig av dem även här på ett mer generellt plan.

    Jag tänkte intresset över att göra en svensk CM9-sida. Helt öppen för förslag, men tänkte mig en sida där man samlar alla instruktioner på ett ställe för hur man rootar sin telefon, samt hur man flashar in cm9.
    Ytterligare förklaringar hur man gör för att uppdatera med ny nightly, samt även förklara varför/hur gapps, gps fixen och annat fungerar och varför man bör flasha in sådant.
    Och självklart samla alla länkar till dessa ställen. Det är ett problem jag nu har sett, att det finns länkar men att de ligger utspridda i diverse trådarpå olika forum t.ex. på XDA. Har man inte hängt med från början så är detta inte något enkelt sett att hitta information på.

    Så jag skulle bara kolla hur intresset för typ en sådan webbplats. Den kommer ju inte röra bara SGS2, utan även andra telefoner, med respektive guider för telefon.

    Och på denna sida också göra någon form av en FAQ.

    Bara lite tankar från min sida. Hur tycker ni?

    http://goo.gl/qyxQp
     
  2. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tänkte bara meddela att jag har fått igång webbsidan på min lokala webbserver just nu. Har inte gjort något med designen än så länge, men den börjar bli funktionell nu.
    Den ser ut som så att det finn Guider, Artiklar, Blogg, Filer samt FAQ.
    Man har möjlighet att registrera sig på webbsidan som Medlem eller Medhjälpare. Alla medlemmar får tillgång till sin profil, en inbox, möjlighet att prenumerera på nyhetsbrev. Jag planerar att lägga till en diskussionsplats också, men inte som ett forum.
    De som är registrerade som Medhjälpare har tillgång till detta, men även möjlighet att via webbsidan skriva Guider, Artiklar eller blogginlägg. Man kan även se en historik över vad man publicerat, och även möjlighet att redigera det som redan är publicerat.

    Så som sagt, alla som känner att de vill bidra med information får gärna meddela mig detta i dokumentet länkat i första posten. Eller senare när webbsidan är live registrera sig som Medhjälpare.

    Som det ser ut nu är nästa steg att få igång nyhetsbrev samt diskussionsmöjligheter. Därefter när det fungerar som tänkt blir det dags för layouten.

    Om någon har idéer eller förslag är ni välkomna med dem!
     
  3. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Uppdatering nr3:
    Som ni kan se i dokumentet har några intresserade anmält sig. Trevligt! Känner du dig intresserad så signa upp dig du också!

    Guider och idéer har börjat komma in, samt lite mer praktiska saker. Vi har även börjat prata lite löst om domännamn.
    Har du idé? Hojta till!
     
  4. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Jag gillar verkligen initiativet. Jag vill inte säga vad ni ska göra, men hade det inte varit bättre att satsa på att uppdatera Swedroids Wiki-sida? Dels slipper ni lägga ut pengar på domän/server (visst, ingen reklampeng kommer in heller) och dels finns en stadig grund att bygga på, med relativt många guider redan.