Men helv.. alla jag skickar mms till får "meddelande trasigt /skadat" och kan ej se bilden har en desire + telenor abb. har gjort följande inställningar (alltså skapat 2 separata APN för mms / mobilsurf MMS: namn: telenor mms APN: services.telenor.se MMS-proxy: 172.030.253.241 MMS-port: 8799 MCC: 240 MNC: 08 alla andra inställningar är blanka.. men kan nån förklara varför det inte fungerar??
Jag har precis samma inställningar, men har dessutom: MMSC: http://mms APN type: mms Jag kör Android 1.6 på en HTC G1 och har lyckats skicka mms. m v h Henrik
Jag får inte mitt att funka. Har testat med både 1 och 2 APN samtidigt. Olika ip adresser osv. Sjukt irriterande! Har tele 2
Någon som använder sig av Halebop och vet vad som gäller där? EDIT: Hittade följande på Halebops hemsida. Skall testa så snart jag fått hem och låst upp min SF GPRS-inställningar (för surf): APN: halebop.telia.se Proxy/IP-adress: 010.254.254.254 Port: 8080 eller 9201 Bärare: gprs Startsida: http://www.mobil.halebop.se 2) MMS-inställningar: Meddelandeserver adress: http://mmss/ Proxy/IP-adress:193.209.134.132 Port: 8080 APN: mms.telia.se Användarnamn: mms Lösenord: telia
ville bara säga, jag hade rätt apn, men kunde inte skicka mms. bytte simkort och fungerar klockrent numera
Hej! Jag har en kompis som på inrådan från mig köpt en Milestone 2 (har själv en Milstone). Han har problem med den och kan inte ta emot MMS. Vi har provat massa olika varianter som vi hittat här i tråden, men utan lycka. Han har Tele2 ska tilläggas. Själv har jag 3 och jag har bara 1 APN inställd, medans hans telefon har 2 när man får dom automatiska, jag vet ej hur man raderar apn så man kan ha enbart 1. Jag provade att sätta mitt sim-kort i hans Milestone 2 och hans sim-kort i min Milestone och gissa vad...det fungerade att skicka och ta emot sms från båda hållen, utan att ha gjort några inställningar. Nu så hade jag mitt 3-kort i hans Milestone 2 och hade plötsligt 2 st APN inställda (men fungerande förstås) och hans var tvärt om endast 1 inställd. Alltså i min Milestone så var det alltid endast 1 apn inställd och i hans Milestone 2 alltid 2 st oavsett vilket kort vi använde. Jag antecknade inställningarna och ställde in dom manuellt i hans Milestone 2 med hans Tele2 kort tillbaka igen. Inställningarna såg ut så här: Name: Tele2Comviq Internet APN: internet.tele2.se MMS prox: 130.244.202.30 MMS port: 8080 MCC: 240 MNC: 07 Apn: Not set Alla ej listade parametrar var ställda till "Not set" Nu fungerade det inte i hans telefon ändå, trots att det fungerade i min med samma inställningar och samma sim-kort. Och som parantes så fungerade mitt 3-sim i båda telefonerna utan att behöva ställa in någonting manuellt. Är det någon som har några idéer?
Jag har haft samma problem som många av er med Tele2 (har en Wildfire), men sen räckte det att starta om mobilen så kunde jag öppna mottagna mms. Jag måste dock skicka nya mms eftersom dom gamla fortfarande inte vill skickas ordentligt.
Jag har en milestone 2 samt telenor och lyckas inte heller ta emot mms. Data fungerar utmärkt och sms också. Motorola har en site https://motorolasetup.tarsin.com/home.htm?locale=sv&country=SE för att få hem mmsinställningar men där hittar jag ingen milestone2. Hjälp?
Jag märkte att det är viktigt att starta om telefonen när man lagt in nya uppgifter. N1 och Telenor som numera fungerar bra med både mms och www
man bör vara medveten att Tele2's APN, internet.tele2.se inte går snabbare än 2Mbit. Det ligger en begränsning på just detta. Vet att det finns apn:n, surf.tele2.se som låter en surfa snabbare än 2mbit och jag hamnar på runt 3 varje gång, forfarande alldeles för lågt. Ska kolla upp om det finns något alternativ som låter mig utnyttja 10Mbit (dvs paketet large)
Tjena! Jag har TDC och ZTE Blade, och har inte fått igång MMS med de insällningar som står i Wiki:n. Jag ringde dock supporten som snabbt skickade mig ett mail med inställningar som funkar:
Inställningar till Qall, Defy Hej! Efter mycket pusslande med information har jag lyckats komma fram till en inställning som fungerar. Jag har en Motorola Defy i svensk version med android 2.2.2, abonnemanget kommer från Qall och har frisurf. OBS! Efter att man matat in inställningarna fick man starta om telefonen. OBS! Sedan var det bara att köra. Fungerar med SMS, MMS, E-post och internet Lycka till! APN 1 (GPRS) Namn - Qall APN - tmhmb1.telia.se (gäller frisurf) Proxy - Port - Användarnamn - Lösenord - Server - MMSC - MMS-Proxy - MMS-Port - MMC - 240 MNC - 01 Autentiseringstyp - Inga APN-typ - default APN 2 (MMS) Namn - Qall mms APN - telogicmms.telia.se Proxy - Port - Användarnamn - Lösenord - Server - MMSC - http://mmss/ MMS-proxy - 193.209.134.132 MMS-port - 8080 MCC - 240 MNC - 01 Autentiseringstyp - Inga APN-typ - mms
Förstår inte något, har nu strulat med MMS Telia i en ZTE Blade. Listan med APN:er finns men med de förinstallerade ser man ju inte vad det står utan bara stjärnor och de går ju inte att ta bort heller. La till en ny APN enligt info i Wikin men denna får ju ingen "Prick" som man kan tända. Har uppdaterat till 2.2 men vet inte om det fungerade före uppdateringen men det funkar definitivt inte nu, någon som vet vad / hur jag skall göra.
Efter massor av försök har jag nu äntligen lyckats lösa MMS-problemen på min HTC Desire och Tele2! APN-inställningarna på Tele2:s hemsida innehåller några felaktigheter. Nedanstående fungerar nu för mig: APN 1 Name: Tele2 Internet GPRS APN: surf.tele2.se [internet.tele2.se fungerar inte för mig] Proxy: <Not set> Port: <Not set> Username: <Not set> Password: <Not set> Server: <Not set> MMSC: <Not set> MMS proxy: <Not set> MMS port: <Not set> MCC: 240 MNC: 07 Autentiseringstyp: None APN type: default (case sensitive) [På Tele2.se är bokstaven D stor vilket inte fungerar.] APN 2 Name: Tele2 MMS APN: internet.tele2.se Proxy: <Not set> Port: <Not set> Username: <Not set> Password: <Not set> Server: <Not set> MMSC: http://mmsc.tele2.se MMS Proxy: 130.244.202.30 MMS Port: 8080 MCC: 240 MNC: 07 Authentication type: PAP [Detta framgår inte av Tele2.se, men HTC-supporten visste!] APN type: mms (case sensitive) Hoppas detta hjälper också er andra! // Jerreman
Förtydligande till posten ovan: samtliga tomma rader har texten "Not set" i min telefon. Dessutom var jag tvungen att radera samtliga APN, starta om telefonen, lägga in APN-inställningarna igen från början och slutligen starta om innan det fungerade. // Jerreman
Hade samma problem nyss på zte blade som jag uppdaterade till 2.2 och inte fick till 3g osv. Satt och skrev av ifrån min se-x10 inställningarna och fungerade perfekt på första. Tele2 Internet Namn: Tele2 Internet APN: internet.tele2.se Proxy: Har inte angetts Port: Har inte angetts Användarnamn: Har inte angetts Lösenord: Har inte angetts Server: Har inte angetts MMSC: Har inte angetts MMS-proxy: Har inte angetts MMS-port: Har inte angetts MCC: 240 MNC: 07 Verifieringstyp: Inga APN-typ: default Tele2 MMS Namn: Tele2 MMS APN: internet.tele2.se Proxy: Har inte angetts Port: Har inte angetts Användarnamn: Har inte angetts Lösenord: Har inte angetts Server: Har inte angetts MMSC: http://mmsc.tele2.se MMS-proxy: 130.244.202.030 MMS-port: 8080 MCC: 240 MNC: 07 Verifieringstyp: Inga APN-typ: mms
För nya Tele2 kunder eller dom som tecknar om sitt abb så får dom således andra APN inställningar jämfört med tidigare, allt är detsamma utom adressen är 4g.tele2.se.
När uppdaterades APN inställningarna senast här i tråden? Försöker förgäves får fungerande mobilsurf inställningar till Telenor men ingenting fungerar har provat alla tips här och alla tips från Telenors hemsida...men ingenting fungerar är det någon som läser det här som har fungerande Telenor inställningar så skriv gärna dom i tråden får väl ta en ny chatt med Telenors kundservice imorgon annars och se om dom kan komma på något som kanske fungerar
apn: internet.telenor.se ingen proxy Apn: services.telenor.se proxy: 172.30.253.241:8799 Default är den första. Och, ja det fungerar utan problem för mig Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Har haft samma problem och blivit lite småirriterad, var inne på telenors hemsida och fick nya inställningar till mobilen, sen funkade det inte med en gång. Gick in och kollade driftinformation och det är problem i mitt område just nu. Så håll ut. Nu funkar det igen