Fasika, vad bra telefonen blev av 2.2! kameran ballade ur men efter "rensa data" funkar den klockers! Suveränt att äntligen ha möjlighet att fokusera före avtryck!
Tack för en grym guide! Men jag har inte vågat ge mig på den än. En fråga gällande till er som har uppdaterat. På min Defy, köpt från Tyskland innebar 2.2-uppdateringen (officiella version för min tyska telefon) att jag inte kan inaktivera tangentlåset, trots att jag har unlock pattern också. Så numera måste jag först deaktivera skärmlåset och sen slå in unlock pattern. Är det någon som har någon lösning på det problemet? Kan det lösas genom att installera den här 2.2-versionen istället? Tack på förhand för eventuella tips.
Om jag använder den här metoden efter att ha: 1) uppdaterat till motorolas officiella 2.2 2) Gjort en factory reset Kommer jag: 1) Få en ren lur utan motoblur? 2) Kunna återgå till originalrom?
Håller på att flasha min Defy nu, dock fick jag installera drivrutiner först för att win 7 skull hitta telefonen. Motorola Defy USB Driver download | New Cell Phone Review,Drivers,User Manual and Apps Download Efter det hittade Win 7 telefonen direkt!
får det här felmeddelandet vid statusen när jag försökte den här metoden. "Failed flashing process. Failed flashing process. Unable to retrieve initializon values from INI file. (0x7029); phone connected" va gör jag för fel?
Tänkte försöka våga mig på att byta till svenska i min lur nu.. men en fråga. Jag har 2.2.1 installerad nu (end. engelska menyer) kan jag lägga in 2.2.2 svenska på en gång, eller måste jag först lägga in 2.2.1 svenska och sedan 2.2.2?? Eller måste jag först uppdatera telefonen med den officiella 2.2.2 och sedan lägga in nordic 2.2.2??
En fråga till.. filen som man packar upp heter JRDNEM_U3_3.4.2_177-005_NORDIC_SIGN_SIGNED_UCAJRDNEMARAB1B80AA03A.0R_PDS03C_USAJRDNFRYORTNORD_P003_A001_HWp3_Service1FF.sbf Är det rätt fil??
Nu har jag testat och det går inge bra Får meddelandet Faild flashing process. Error processing flash file. (0x700f) Vad är felet? Edit: Var visst lite snabb med att fråga, hittade svaret här: https://swedroid.se/forum/50086-felmeddelande-rsd-lite.html och nu fungerade det klockrent!
Defy+ Jag har lyckats övertala min systers man att köpa en Defy+, väldigt bra telefon, men, den är på engelska och han är inte så haj på det. Vet någon hur det är att få till en +variant med det svenska språket? Det är ju 2.3.4 från början i den och jag läste någonstans att man inte ska nedgradera til 2.2. Törs jag köra ändå? Rootat den har jag lycktas med. /Johan
Har redan lagt in den och det är rätt mycket som missas, men jag har lagt in Go Launcher också, så jag tror han klarar sig nu :-)
Man vänjer sig ;-) Körde med morelocale2 i min Defy och riktigt allt blir ju inte på Svenska. Man vänjer sig dock ganska fort och det blev istället konstigt när jag skaffade en Android som var helt på Svenska ;-))