Svenska ordlistan borta sen Froyo

Diskussion i 'Legend' startad av JDrama, 25 dec 2010.

  1. JDrama

    JDrama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sen jag uppdaterade min Legend till 2.2 Froyo har svenska ordlistan försvunnit.

    Går man in på "språk och tgb" står det svenska, sverige.
    På "Touch Input-inställningar" går jag in på andra raden där det tidigare stog "Tangentbordsspråk" el ngt, står det numera "Internationellt tgb" Där finns bara English och går inte att ändra eller ladda ner ngt annat.

    Galet irriterande ex när man ska skriva SMS.
    Har löst det genom att använda mig av appen Skandinaviskt tbg men den gillar jag ICKE utan är bara en temp lösning. Orginalet är mycket bättre på att gissa ord och det tar mig 3-4 ggr längre tid att skriva ett SMS.

    Har kollat runt men inte hittat ngn tråd gällande detta på Legend. Nån som har en lösning? OBS vill ej få tips om ngn annan APP eller dyl utan vill lösa detta.

    :cool:
     
    Last edited: 25 dec 2010
  2. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter konstigt. Jag har en jäkla massa språk att välja på. Men för att sms:andet skulle lira fick jag bocka ur alla utom svenska.
    Hoppas du hittar någon lösning...
     
  3. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Så ska det inte vara - under "Internationellt tangentbord" finns det på min massor med språk att välja mellan. Allt från svenska då såklart till franska, engelska, turkiska, många olika varianter av kinesiska/japanska och massa andra.

    Du är helt säker på att du kör FroYo och inte bara har installerat den förberedande uppdateringen som för vissa kom ut dagen innan? Eller nej det är klart, då hade menyerna sett ut som innan...

    Du kanske inte kommer undan en factory reset då.
     
  4. JDrama

    JDrama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jepp det stämmer, kollade syrrans killes Legend. Där finns mycket riktigt massa språk under "Internationellt tbg". Har mailat HTC men har ingen större förhoppning att det går att lösa på annat sätt än FR.

    En tanke var dock om man på ngt sätt kunde uppdatera/reparera Touch input.
     
  5. popklister

    popklister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma problem på min Legend! Hoppas du återkommer med HTC svar? :)
     
  6. JDrama

    JDrama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått svar nu...som jag trodde så var enda lösningen (enl deras support) att göra FR.

    "Ledsen men med denna problem få man göra en fabrik återställning av telefonen för att få tillbaka denna funktion på telefonen.
    Med vänlig hälsning,
    HTC"