Svenskt tangentbord och ordlista

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av roxul, 29 nov 2009.

  1. roxul

    roxul Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spican ska enligt vad jag kunnat läsa mig till levereras med svenskt tangentbord och ordlista, men det stämmer inte på min telefon? Nu har jag laddat ner nytt tangentbord och ordlista, men jag får inget "vanligt" tangentbord bara qwerty. Är det någon som vet hur jag ska få svensk ordlista kopplat till ett vanligt telefontangentbord? eller hur man får igång det som påstås följa med i telefonen?:confused:
     
  2. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Håll kvar fingret i en input-ruta och välj sedan input method. Där skall ditt tangentbord finnas. Du bör förresten först aktivera det under "text and locale" i settings (meny-knappen i hemma-fönstret).
     
  3. roxul

    roxul Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns från början två tangentbord att välja mellan andoid och samsung inget av dessa har vare sig möjlighet till svenska tecken eller svensk ordlista. Dom enda språken som finns att välja på i samsungs tangentbord är: Engelska, Tyska, Nederlänska, Polska, franska, Tjeckiska, Spanska, Italienska, Português och sen finns automatisk som blir engelska. Så då är jag tvungen att ladda hem ett svensk på Market, men då får jag enbart ett qwerty tangentbord ovasett om telefonen är stående eller liggande. jag vill ha ett qwerty när telefonen ligger och "vanligt" (vanligt= 10 sifferknappar med bokstäver i) när telefonen är stående. Hur ska jag göra?
     
  4. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    OK, har inget bra tips för det tyvärr. Har letat efter ett bra T9-tangentbord och har inte hittat något.

    Engagera dig i någon av dessa för att få det att hända:
    - Scandinavian keyboard (http://code.google.com/p/scandinavian-keyboard/)
    - Softkeyboard (http://code.google.com/p/softkeyboard/)

    Den senare har många bra idéer men utvecklaren har dåligt med tid, där kan man dessutom mycket enkelt byta tangentbordslayout mellan qwerty och numeriskt och mellan olika språk (swipe eller knappar, konfigurerbart). Tyvärr har man inte fått till T9 ännu, även om det finns i planerna. De har även planer på en plugin-lösning så att man kan göra egna tangentbord och ordlistor - men det finns nog problem att få T9 att fungera bra utan att mjukvaran anpassas för det, så T9 kommer nog inte att fungera klockrent med en sådan lösning...

    Sedan finns Better Keyboard för $3. Den har en bra T9, men jag ser hellre att Softkeyboard utvecklas till att stödja detta....