Fråga: Svepa fingeravtrykcsscanner för aviseringar?

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av niiloa, 19 okt 2021.

  1. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag har nyligen 'flyttat' från min trogna Pixel 2 till Pixel 4a - inhandlat från Fnac, utan några som helst problem - och är tills vidare mycket nöjd med det mesta; att 4a inte gillar att bli blöt är trist men det visste jag förstås och det får jag väl leva med. Att jag nu kan vid behov direkt plugga in hörlurar eller koppla mobilen mot en extren ljudanläggning på ett välfungerande, gammaldags sätt är alldeles suveränt bra.

    En sak som fungerade finfint med tvåan men inte med min 4a är att svepa med fingret på baksidans scanner för att dra ner och kika på aviseringar. Har dubbelkollat att jag har slagit på funktionen i inställningarna men det är ändå nobben - händer inget när jag försöker. Annars funkar scannern alldeles utmärkt för att låsa upp (precis som den gjorde med tvåan).

    Använder sedan många år tillbaka den suveräna appen GravityScreen (som bl.a. släcker skärmen automagiskt när jag lägger luren i fickan men också ser till att skärmen inte släcks så länge jag håller mobilen i handen) men den borde inte ställa till med något beträffande scannern. Allt var iaf frid och fröjd med gammeltvåan..

    Funderingar, erfarenheter?
     
  2. slajdas

    slajdas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2018
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    30
    Har inget att bidra mer än att det fungerar perfekt hos mig så funktionen finns och borde fungera. Aldrig funkat för dig innan du installerat appar?
     
  3. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag kan inte riktigt svära på det där, hur det var innan jag installerade appar.. märkte bara några dagar tillbaka att det inte hände något när jag typ på ren reflex skulle dra ner notifieringarna. Scannern i 4a ligger förstås också så förbannat bra till att göra just detta så jag torskar på det hela tiden :(
     
  4. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Efter en tokchansning och titt på några Reddit-trådar blev det ett enkelt fix för min del: jag använder MacroDroid och hade tydligen gett den rättigheterna att använda finger-scannern (helt i onödan också, förstås). Nu när jag tog bort den rättigheten så fungerar allt perfekt med scannern. Yay!
     
    edvinnn gillar detta.