Sverige > EU ?

Diskussion i 'Hero' startad av Roq, 31 jul 2009.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    ... alltså när det gäller att införskaffa sig en HTC Hero. Vad jag har förstått så är alla Heros som säljs på engelska, men kan ställas om till de stora europeiska språken.

    Betyder detta att en Hero från eXpansys är samma som en från pixmani som är samma som en från katshing eller handtec?

    En stor anledning till att köpa av andra eu-läder är kanske också att få den först, men då den nu redan släppts i Sverige är detta inte längre ett argument.

    Finns det några nackdelar med att köpa inom EU, och är i sådana fall det enda man får för de extra 500-1 000 kronorna med en svenskköpt telefon ett litet stycke trygghet?

    Jag vill alltså ha telefonen billigast möjligt (nehe!?) men vill inte ha en skum fransk eller brittisk version, eller riskera en total ripoff.

    Tackar :D
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Båda spanska Magic som jag tagit hem har varit problemfria om man säger så (bortsett från att de startar på just spanska som jag inte begriper något av men kom på att ikonen längst ner till höger var språkval till slut :D). Dessutom svarta vilket jag prioriterat. Eftersom det inte finns något svenskt språk till Android än så tycker jag det går lika bra att ta en från utlandet. Det som möjligen skulle kunna bli ett problem är garantin om du köper från en privatperson. Det krånglet blir ju mindre om du kan knalla in i en affär för att reklamera.
     
  3. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, men världsgarantin som HTC har verkar ju fungera överallt bara man har "köpbevis" eller vad de säger.