Sverige.nu - Nyhet.nu, Fuska.nu, Vinden.se och Webbmejl

Diskussion i 'Applikationer' startad av ViLANDER, 23 nov 2010.

  1. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Tjena! Jag har under min praktiktid pillat ihop en Android-app som heter Sverige.nu åt ett företag, FL-Net. :)

    Appen finns sen tidigare på App Store och mitt projekt var att göra en version av den till Android. Appen är "4 i en-applikation", dvs. att det finns nyheter från Nyhet.nu, senaste fusken från Fuska.nu, senaste Köp och Sälj-annonserna från Vinden.se och även en Webbmejlfunktion för de som har @sverige.nu som e-post. Appen är kompatibel från Android 1.5 och uppåt.

    Applikationen är nästintill lika fullspäckad som iPhone-versionen, dock är det ett par punkter som jag ska försöka hinna med under de resterande dagarna jag har kvar på praktiken. :)

    Nyhet.nu
    [​IMG]

    Hämtar dem senaste nyheterna. Det finns fyra olika kategorier: "Nyheter", "Ekonomi", "Företag" och "IT-nytt". Denna nyhetsapplikation är mer neutral och innehåller mindre skvaller än t.ex. Aftonbladet. :P

    Fuska.nu

    [​IMG]

    Hämtar dem senaste fusken från Fuska.nu. Du kan även söka bland de fusken som precis har hämtats. Du kan se när det kom och inom vilken genre. Den listar även fusken inom just det spelet.

    Vinden.se

    [​IMG]

    Denna del är en Blocketliknande webbsida, fast med info från http://www.vinden.se.
    Den listar de senaste annonserna som har lagts in. Du kan klicka vidare på annonsen för att därefter få fram kontaktinformation samt ta fram var säljaren bor via GPS. Du kan söka bland de annonser som precis har hämtats.

    Webbmejl

    [​IMG]

    En funktion för de som har @sverige.nu som e-post, lite smidigare att logga in via formulär istället för att manuellt navigera till sverige.nu.

    QR-bild:

    [​IMG]

    Det är lite småsaker som ska fixas men den är funktionell som helhetsapplikation. Det som står högst upp att göra är att framförallt göra så att när man söker så ska den söka bland alla fusken/annonserna i databasen och inte bara i den samling som man har hämtat, sen är det lite småoptimeringar hit och dit.

    I alla fall, ni kan gärna testa och skriva hur det hela fungerar. Ni får gärna skriva vilken telefon ni testade med. Jag har bara testat applikationen på min Nexus One samt olika uppsättningar på emulatorn.
     
  2. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Appen fungerar klockrent på min 1.6-emulator, flyter på bra och har inte hittat några buggar än. Användbar app faktiskt!

    Det enda negativa är nog designen som är så pass lik iPhone ;)

    Keep up the good work
     
    Last edited: 23 nov 2010
  3. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Japp, jobbade utifrån den mall som fanns på iPhone-versionen. :)
     
  4. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    460

    MINA ENHETER

    Själv gillar jag överlag utseendet på iPhone-appar, så jag ser inte något problem med att de portas över till android. Så länge de inte finns kvar en tillbaka-knapp och liknande. Dessutom skippar jag gärna knappar/utrymme för sök. Jag använder hellre min HW-knapp, men alla telefoner har tyvärr inte det.

    Hur appen fungerar vet jag inte, jag har inte någon nytta av den, men jag gillar UIt. :)