SverigeDemokraterna - Politikprat - Inga personliga påhopp!

Diskussion i 'Off Topic' startad av wmb, 5 sept 2010.

1. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Är det då inte bättre att sätta in hjälp i deras närområden så man kan hjälpa mer folk för en mindre kostnad? Samtidigt som dom får vara närmare sin kultur vilket minskar kulturkrockar.

Sen ska man hjälpa dom som har det svårt å jobbigt eller dom som inte kan leva säkert i sina länder?

Dom som kallas flyktingar i Sverige idag, stämmer inte ofta in på det enligt FNs specifikationer på det.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    Ja. men som jag sa borde vi kunna göra mer.

3. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    absolut. det är ju en del i att hjälpa till på bästa möjliga sätt. kan man så bör man hjälpa till på plats. en flytt över halva jorden är ju verkligen inte en optimal lösning, och väldigt upprivande för den som flyr från en situation. men väldigt ofta finns det tyvärr ingen annan utväg.

4. Renato

Renato Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det va tur att Boota la sig in där. För diskussionen höll på att gå runt och runt..

Som alla ser, så är jag faktisk invandrare.
    Jag håller med om att det finns problem i dagens invandrings politik, men vill absolut inte att Sverige stänger portarna helt och hållet från invandring. Tänker på alla människor som kan förlora sina liv pga att dom skickas tillbaka till sina krigs drabbade länder som exempel.

Jag tycker det är fel det dom gör nu, staplar invandrare på varann och ha för många nykomlingar på ett och samma ställe. För att dom tycker att invandrare trivs bäst med invandrare. Men hur ska man lära sig svenska om ingen kan svenska där man bor.

Kom ihåg att folk flyttar inte utomlands hur lätt som helst.
    Man lämnar kanske hela släkten efter.. Syskon, föräldrar, mm. Och när man flyr så tror dom flesta att det är sista gången man får se sina kära.

5. HeNcE

HeNcE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SvP och ND är de partier som tycker så, alltså extremhögern. Och det är helt fel att göra så, då det knappast skulle gynna några parter alls. Dessutom vill båda kasta ut samtliga, med rötter från utlandet.