Sveriges Radio för Android - vilka features?

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 5 jul 2009.

?

Är du intresserad av att se en SR-applikation för Android?

1. Ja

485 röst(er)
    96,8%
  2. Nej

16 röst(er)
    3,2%
  1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Underligt. Har aldrig fått detta beteende på min Hero. Har inte någon bra förklaring eller lösning på detta problemet tyvärr.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nu har jag lagt upp en 0.7.1 på Market som jag hoppas skall lösa skalningsproblemen med WVGA skärmar. Tyvärr ingen lösning ännu på problemet med att spola i Android 1.6/2.0/2.1 :(.

3. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Verkar funkar bra, men hur väljer man podcasts? Går det inte att lyssna på ex p3 dokumentär?

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Använder du senaste versionen så klickar du på "pod/live" knappen så får du andra knappar längst ner för att leta upp ett program.

Självklart finns P3 och P4 dokumentärs program med :)

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

SR släppte i fredags eftermiddag lite ny API. Det var inget som jag fick någon info om. Tyvärr så verkar det som att de gamla XML feedarna som användes för att lista avsnitt för ett enskillt program nu generererar "Runtime Error" på deras server så inga podcast program går att få fram i programmet :mad:

Det hade varit vädigt bra att man fick mer än en dag på sig att släppa en ny version innan de tar bort deras gamla API. Jag kommer tyvärr inte hinna göra detta idag men hoppas få till det så snart som möjligt.

6. nicgu

nicgu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt underbart! Efter ett halvår har jag fått det att funkar på min Netgear, gör ovanstående steg under "port triggering". Nu funkar SR och SVT klockrent.

Tack!

7. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Har stora problem med att få pods att funka på min nexus med original rom
    . Jag får bara buffrar på alla program. Både över 3g och wlan

8. Loomastic

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Har stora problem med att få pods att funka på min nexus med original rom
    . Jag får bara buffrar på alla program. Både över 3g och wlan

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Men det funkar att lyssna offline och live?

Jag har inte själv någon möjlighet att testa just på en Nexus One men jag vet att han som skrev artikeln i tidningen "Mobil" testade programmet på just en Nexus One utan några problem.

Testa att i menyn konfigurerar att exit även skall döda tjänsten och sedan gör exit och startar programmet igen och se ifall detta hjälper.

10. Loomastic

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Tack. Nu funkar det!

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.7.3

Får lägga upp info även här. Nu finns 0.7.3 uppe på Market:

• Enkel sökfunktion
    • Back knappen tar dig tillbaka till senaste listan (gör att du kan komma tillbaka till listan av avsnitt enklare)
    • Du kan var du än är och och bläddrar trycka på spelar knappen och komma tillbaka genom att trycka på back
    • FAQ sidan flyttad till huvud menyn
    • Pod/Live knappen borttagen och alla sidor nås ifrån egna knappar längst ner
    • Då man laddar ner filer får man en "progressbar" som visar hur långt man har kommit, antal bytes som laddats ner och totalt antal bytes
    • Bättre felhantering vid nedladdning. Tappar man datakopplingen så kommer nedladdnignen automatiskt att fortsätta där den var då datakopplingen återfås
    • Möjlighet att pausa en nedladdning och starta den igen när man vill
    • API:adresser uppdaterade så enbart de nya används. Kanallistan hämtas även nu ifrån SR:s server så nya kanallistan alltid innehåller alla kanaler som stödjs av Android
    • Man kan sätta 0 i uppdateringsfreksens för Kanalinfo så kommer ingen info hämtas annat än när man byter kanal
    • Animeringar (ja man kan stänga av dem via meny->config ;))
    • ...och diverse andra småsaker

OBS! Då listan över live kanaler nu hämtas ifrån SR kan denna listan ändras när som helst. Listan innehåller alla kanaler som fanns i programmet tidigare förutom P4 Stockholm som vid dags datum saknar rtsp ström i deras API. Detta är ett fel och kanalen kommer automatiskt hamna i listan när SR har fixat felet.

12. Sallad

Sallad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, jag märkte att när man ska kolla på infon om något avsnitt så anpassas inte texten efter skärmen så text försvinner utanför. Har en Nexus One, men kör inte med vanilla rom längre utan med cyanogen mod. Har ingen aning om det har med det att göra eller om det är SR player det är nått knas med.

Sen en annan sak som jag tycker är lite jobbigt, det är när man ska läsa infon om något avsnitt och sen ska återgå till listan med avsnitt, då kommer man högst upp igen istället för att komma till just det avsnittet man läste om. Lite jobbigt när man tex är inne på P3 Dokumentär där det finns riktigt många avsnitt.

Annars är det en mycket uppskattad app som används dagligen :cool:

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

När hamnar texten utanför, i listan med avsnitt eller i spelaren? I spelaren så skall du kunna scrolla ner och i listan skall texten också scrolla men av sig själv. Har dock märkt att i listan så börjar den ibland inte scrolla men vet inte varför, kanske inte gör det ifall det är för mycket text..

14. Sallad

Sallad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag menar texten i spelaren. Ner kan jag scrolla, men som det är nu skulle man behöva scrolla även åt sidan då texten går utanför den svarta rutan. Tidigare har texten varit anpassad men är det inte längre. Iallafall inte på min.

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

:ehm: Den var ny måste jag säga. Det har inte gjort någon förändring när det gäller den layouten och enligt XML filen och PNG filen så skall inte texten kunna hamna utanför men det kanske är något som hänt i 2.1.....

16. Sallad

Sallad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det funkade bra innan när jag körde med en äldre version av SR Player och Vanilla 2.1, men nu kör jag CM mod och den senaste SR Player, så jag vet inte vart felet är. Hade vart bra om någon annan med Vanilla + senaste Player kunde se om det är samma fel då.

17. daavidb

daavidb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittar inte P3 Hiphop i SR Player-appen, varför inte? Är det så att man bara kan streama live eller dom gamla program som finns som mp3:or istället för streamad wma/real audio?

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tyvärr så finns inte "lyssna igen" arkivet i ett format som android kan hantera och inte i deras api heller.

Pod arkivet får av rättighetsskäl inte innehålla musik.

Last edited: 9 apr 2010
  19. Khwaj

Khwaj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nån aning om hur jag får igång det på mitt WiFi, kör en dlink DI-524 som enbart AP bakom in stationära burk. Dvs, att LANet e kopplat in i port 1 på routern. WAN porten används inte alls. testat det som stod i ett inlägg här, även testat att köra DMZ(i routern) o windows firewall deactiverat

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Du kan inte använda den routern som en "ren" accesspunkt. Routern måste få ett ip-nummer av ditt LAN och skall således vara inkopplad till ditt LAN via WAN porten.