Sveriges radio notis visar inget men ligger kvar

Diskussion i 'P20-serien' startad av MatsGF, 19 feb 2019.

  1. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vad har jag missat?
    Jag fick en notis från SR appen. (Meddelande till allmänheten)
    Kom när skärmen var låst. Jag har ställt in så att innehåll inte visas på låsskärm, bara att meddelande finns.

    När jag sedan drar ner notis fältet är det ut som på screnshot. Trycker jag på notisen händer Inget. Inte ens appen öppnas.
    Öppnar jag appen så ligger "notisen" kvar.

    [​IMG]
     
  2. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Förmodligen en bugg hos Sveriges Radio. Skicka feedback till dem via appen, om den möjligheten finns. Du kan få bort notisen genom att tvinga avslutning via inställningar --> appar --> sveriges radio.
     
    MatsGF gillar detta.
  3. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    SRs app är hopplös. Det är nog den app jag avinstallerat flest gånger, för att sedan installera igen. Det problemet du visar har jag hela tiden, måste alltid in och "force stop" för att notisen ska försvinna. Och då har jag inställt så att det bara dyker upp ngt från appen då jag sjölv startar den och spelar något. Har haft problem med SRs app på andra lurar också. Förstår inte hur det alltid är något som är fel. Det som dock stör mig allra mest just nu är att det tar tid innan det jag vill ha uppdelat drar igång. Det plingar och plingar och sen efter en stund börjar det jag vill lyssna på. Händer ofta. Så ofta att jag..just precis..avinstallerat skiten igen och kör SR-grejer via andra appar istället.
     
    drauks och MatsGF gillar detta.
  4. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    sådär får jag om jag lyssnat på appen och kopplar upp telefonen till bilens system och väljer att spela musik. Då hoppar den automatiskt igång
     
    MatsGF och bernard gillar detta.