Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Om du kollar i resultatet från den länken hittar du
    <ref href="http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/2837484.m4a" />
    ...och den URLen går att öppna i webbläsaren som sedan drar igång std mediaspelaren (som iofs tror att det är video, men spelar upp den ändå).

Last edited: 11 jan 2011
  2. pacmyc

pacmyc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte heller det funkar för mig, när jag öppnar adressen i telefonen skickas jag direkt vidare till en adress typen: http://lyssnaigen.sr.se/Isidor/P1/..blabla....... .m4a

och texten "timeout i gateway"

3. ZilverZurfarn

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Ja, det ligger några redirects på den URLen, men jag har inga problem att lyssna på filen.

4. pacmyc

pacmyc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, om du får länken att funkar så har jag väl nåt problem med 3g anslutningen här.. Då får det bli att snickra ihop en egen app som plockar ut adressen ur den ursprungliga länken..

5. Materi

Materi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ett konstigt problem. Kan lyssna på Direktsändningarna men inget "gammalt" program. Kommer bara till Buffrar. Fungerar varken via Nätverk eller via 3G (full täckning).
    Konstigt nog fungerar Testet av efterhandslyssning av Mammas nya kille på startsidan.

Telefonen är i DMZ på nätverket och inga andra streamingtjänster (SVT play, Spotify) krånglar. Idéer någon?

Samsung Galaxy S
    Froyo 2.2

6. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Citerar mig själv för att beskriva min senaste upptäckt...
    Det verkar inte bara vara widgeten som dör. Lyssnar jag på tex P3 så kan det helt plötsligt stanna. Trycker jag play igen blir det P1 direktsåndning. Väldigt irriterande då jag mest lyssnar på pod, och behöver då leta upp var jag var :-( Alltid P1, både i app o widget alltså.

*** Skickat från min HTC Desire Z ***

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Problemet med att den hoppar tillbaka till P1, och dessutom till en icke fungerade P1 (url till gamla servern) är löst till nästa version, däremot så är frågan om varför telefonen dödar servicen (som måste vara det som händer) och dessutom rejält hårt eftersom dem inte går förbi OnDestroy (för då hade kanalen man lyssnade på varit sparad). Det kan ju även vara så att servicen kraschar men då hade användaren fått reda på det.

8. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Fråga till er som kör Oxygen gingerbread rom, kan ni lyssna mer än ett par minuter på livesändningar innan det bryts? jag får samma via 3g och wifi, den bara stannar efter nån minut, sen buffrar den om och kör igen. mycket irriterande. Verkar funka finfint på tidigare sändningar som inte är live

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Detta måste ha något med rtsp att göra (enbart live som använder rtsp) eftersom det är både via 3g och wifi. Vissa har problemet medan andra inte har det alls (jag inkluderat) så frågan är vad den gemensamma nämnaren är för de som har problemet....ROM, operatör, Android version, mobil, kanal.....eller vad?

Har någon kollat loggarna när detta händer för att se vad mediaspelaren klagar på?

Felet låter ju som att mediaspelaren inte lyckas fylla på sin buffer, vilket normalt sätt beror på dålig datahastighet, men eftersom man har problemet även med wifi så borde ju det inte vara det som är problemet.

10. druiden

druiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bara jag som har problem med att nerladdningar stannar mitt i ibland? SJUUUUKT störigt. Annars riktigt bra app! :)

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Gäller det både 3G och WLAN? Ifall det är WLAN så kolla din sleep-policy eftersom appen i dagsläget inte har en wifi-lock.

12. druiden

druiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske det som är mitt problem också?

Går det inte att låta appen styra om wifi ska vara igång när skärmen stängs? Känns väl ganska logiskt att man vill fortsätta lyssna även om stänger ner skärmen.

13. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Saknar bara wakeup-timer för denna appen. Kanske inte går att fixa, vad vet jag. Men det hade varit nice.

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hur vill du att "wakeup-timer" funktionen skall fungera? Appen har ju alarm så den kan startar en kanal på morgonen, men du vill att den skall stänga av sig efter en viss tid, eller?

viktor gillar detta.
  15. ZilverZurfarn

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det jag saknar (har nog nämnt det tidigare) är ett sätt att skapa shortcuts på hemskärmen till en specifik kanal (eller favorit eller...) på samma sätt som man kan lägga ett bookmark från webbläsaren på skrivbordet. Denna skulle då starta SR Player som börjar spela/streama det som genvägen pekar på.

16. KamratJonas

KamratJonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fantastiskt app detta! Finns dock några saker jag tycker kan förbättras.

Finns det möjlighet att förfina "snabbspolningsreglaget" så den liknar det i Spotify där det aktuella läget dyker upp ovanför reglaget medan man spolar? Det är sjukt svårt att spola till ett specifikt ställe som det fungerar idag, det är även väldigt lätt hänt att man trycker på pause-knappen istället för spolreglaget då dom är så nära varandra. Högre precision önskas.

Det skulle även vara trevligt om spelaren minns var man var i ett program om man avslutar och öppnar samma program igen senare.

Till sist; om man börjar spela upp ett direktsänt program och backar tillbaks till kanallistan och går in i en annan kanal börjar spelaren automatiskt spela denna kanal. Detta är lite störande om man bara vill kika in vad som sänds i en annan kanal men för den delen inte lyssna på den.

Mycket ris och lite ros, sorry för det. Verkligen grym app med enorm potential.

17. Rorin

Rorin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skaffade denna igår och hitills mycket imponerad, bra jobbat!

Hur ser det ut med möjlighet att använda samma app för att styra FM radion i telefonen? Dvs jag vill kunna använda samma app när jag lyssnar på vanlig radio utan att ha någon uppkoppling.

Håller med lite om spolreglaget, hade problem att hitta tillbaka till ett specifikt ställe, med t.ex p3 dokumetär som ligger på ca 90 min är det svårt att spola i mindre än 5 mins intervall.

18. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ahh den har det. Missat detta, klantigt. Då saknar jag ingenting! :)

19. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du kan väl säga till dina vänner på SR att publicera fortare! I går så kom det inte en enda trafiknyhet i ljud-RSS:en mellan 07.10 och 08.10.
    Sen kl 08.15 (när jag redan satt fast i kön från en olycka) så uppdaterades RSS:en med den senaste timmens alla trafiknyheter (ca 6-7st) :(
    Samma på eftermiddagarna, trafiknyheterna postas i RSS:en väldigt långt efter att det sänts på radio!

Och som sagt, en Widget som kan spela det sista trafikmeddelandet utan att öppna appen vore GULD (om ni får ordning på rutinerna för RSS-uppdateringen)!!
    Här är RSS-feeden om någon känner sig manad: http://sverigesradio.se/api/rssfeed/rssfeed.aspx?poddfeed=10326

mvh
    /Max

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

I nästa version så ändras tiden när man drar i regeln så man lättar se vara man är, den är även flyttad man kommer också kunna se vad som sända just nu i alla kanaler genom att öppna kanallistan vilket gör att man inte behöver startar en kanal för att se vad som sänds. När den nya versionen kommer kan jag inte säga med säkerhet då jag inte längre är ensam i projektet.

Spolproblemet är just det, ett problem, eftersom det fortfarande inte fungerar att spola i strömmar på en hel del android-versioner och tydligen har vissa det fortfarande efter 2.1 då Google anser de löst problemet.

Spooky gillar detta.