Sveriges Radios Androidspelare

Discussion in 'Applikationer' started by ChristianSR, Jun 18, 2010.

1. john_h

john_h Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Grym spelare, men jag saknar två funktioner som skulle vara trevliga om möjligheten finns att bygga in dessa.

1: Skulle vara fint att kunna få upp en tablå över dagens program på kanalerna. Kan detta kanske gå att lösa med att man får upp ett alternativ att välja "dagens tablå" vid longpress på respektive kanal.

2: Detta kan ha diskuterats tidigare men jag nämner det ändå! Möjlighet att välja en standardkanal för widgeten. T.ex. lyssnar jag oftast på p3 och måste ofta gå in i programmet för att välja denna istället för P1 som widgeten har som standard.

Tack för en annars värdefull app!

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Detta har jag haft som önskemål i API:t ett tag och det finns visst stöd för det i API:t. Det är inget jag jobba på i nuläget men jag hoppas få in en sådan funktion med tiden.
    2. Detta är en bugg som diskuterats tidigare. Widgeten skall ha kvar den kanalen som man senast lyssnade på men pga av en garbage collection av servicen så sparades inte detta korrekt och den går tillbaka till ett startvärde (som dessutom inte fungerar pga byte av servrar). Denna bugg är fixad till nästa version.

3. jordow

jordow Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också detta problemet.
    Jag kör en Nexus S med stock android 2.3.2
    Telia som operatör.
    Jag har hört en annan som också har detta problem men även han med 2.3.
    På Nexus One med 2.2 funkade det fint.
    Jag ska erkänna att jag bara lyssnar på P3 så jag kan inte uttala mig om hur det är med kanaler.

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det låter ju oroväckande ifall Google ännu en gång fått in en bugg i medisplelaren :mad:

5. luckeb

luckeb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

I min Arc som har PP+ release av GB så fungerar appen nu som den ska utan avbrott.

Hade dock mjukvara tidigare som hade pre-release av GB i sig som uppvisade problemet med att audio streaming med SR-appen inte fungerade mer än minuter i taget innan man fick långa pauser i ljudet på både WCDMA/GPRS och wifi.

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack för infon! Mediaspelaren i Android är framtagen av www.pv.com och den lämnar tyvärr väldigt mycket att önska, klarar inte råa AAC-strömmar, kan i princip inte göra några inställningar, klarar inte spellistor m.m m.m Bara det faktum att spolning inte fungerade för strömmande MP3 i 1.6-2.1 är ju helt otroligt. Man kan ju hoppas att den GB version som släppt till den stora massan inte har nya buggar.

Last edited: Jan 25, 2011
  7. luckeb

luckeb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer ihåg Packet Video från Symbian tiden...

8. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har två önskemål till denna appen.

Ett mer bilanpassat skin (i landskapsläget eller som ett inställningsval), d.v.s. göra allting avsevärt större!
    T.ex. mycket större knappar i själva spelaren, samt även när man bläddrar runt med kategorierna.
    I landskapsläge vore det lagom med t.ex. bara två rader, samt pilar för sidbyte. Det är lite pyssligt att scrolla kontrollerat i bilen ibland, så en byta sida knapp känns befogad.
    Så här kanske:
    ________
    l .text. > l
    l .text. < l

Sedan undrar jag om man kan få en direkt knapp, på startsidan, för den senaste Ekot-sändningen.
    Även med Ekot i favortier är det en del tryckande innan det kommer igång, så en enda knapp för att spela upp de senaste nyheterna vore kanon!
    Detta finns på SRs hemsida t.ex.

9. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

11. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar vara en lovande uppdatering so far!
    Widgeten verkar inte återställa sig som förut, samt den visar även vad jag lyssnat på tidigare, vid omstart av mobilen.

Verkar funka lysande, tack!

JDS likes this.
  12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack! Det finns fortfarande en hel del önskemål kvar. I denna version har mycket jobb lagts på en mängd nya "klickvägar" för att komma till såväl program och avsnittinfo ifrån många ställen och självklart införande av stödet för sändningsarkivet vilket gör att väldigt många fler program nu finns tillgängliga vilket är väldigt roligt.

En annan stor det är att man kan nu välja tre olika kvalitetsnivåer för såväl live som sändningar, poddavsnitt finns fortfarande enbart i en hastighet. Jag vet att många har problem med att den tappar synk och buffrar om, detta i kombination med buggen i Android som gör att man inte kan spola är väldigt frustrerande och jag håller med. I och med spolbuggen så kan jag heller inte "komma ihåg" var man var eftersom det inte fungerar att hoppa fram. Jag skulle kunna införa det i 2.2 men det har rapporterats att vissa tillverkare har kvar gamla spelaren även i deras 2.2 uppdateringar vilket gör att det inte kommer fungera fullt ut. Men har ni stora problem med att live sändningar tappar synk, testa att sänka kvalitetsnivån. Poddavsnitten har relativ hög bitrate och, eftersom hastigheten höjdes ännu med vid serverbytet, så kommer tyvärr problemen kvarstå där så där är bästa lösningen att ladda ner ifall man ofta tappar 3G täckningen.

Spooky likes this.
  13. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också problemet, har haft det med både Oxygen 2.3 rom och med nuvarande Cyanogen mod 7 2.3.

Tele2 som operatör och problemet är med både wifi och 3g. och verkar alltid inträffa när man lyssnar på LIVE.

HTC Desire

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en N1:a och en Hero och testar mestadels med min N1:a där jag har väldigt lite problem. Testa gärna att ändra till lägre bithastighet i den nya versionen för att se ifall detta spelar roll. Jag är väldigt låst när det gäller mediaspelaren och där finns i princip inga inställningar att göra. Loggarna skulle eventuellt, dock tveksamt, kunna ge någon ledtråd men då gäller det att någon snäll själ hjälper mig med det. Det är nog dock mest intressant på en stock ROM för att inte blanda in för många parametrar.

15. Materi

Materi Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan inte ladda ner podavsnitt med nya versionen. Avsnitten läggs inte till i nerladdningskön.

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ooooops!!!!! Vi gjorde en akutfix ikväll genom att stega MinSDK till 4 eftersom detta nu krävs. Fastän jag har hela tiden kört den mot 1.6 så orsakade detta att att systemet nu kräver att man lägger till en permission för att skriva till SD kortet.... skickar genast en ny version till SR och hoppas denna kommer upp på Market tidigt imorgon bitti.

ChristianSR, Materi and Spooky like this.
  17. Babyblue

Babyblue Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också problem med nedladdade avsnitt. Jag får upp dem i nedladdningslistan, och kan tanka ned dem. Däremot kan jag inte starta uppspelning av dem, då låser sig programmet och tvingar fram en stängning.. är detta också något som kan skärpa till sig vid uppdateringen du talade om? Jag använder en desire om detta har någon betydelse.. tack som fan för en grym app! Tokdiggar det nya gränssnittet!

18. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade med lägre bitrate, och det blev samma resultat, dock verkade den spela lite längre innan den klippte och började buffra om. Det känns väldigt mycket pepparkaka specifikt :( ska se om en logcat eller nått kan ge en hint om vad som pågår.

19. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Den versionen som inte kunde skriva till SD kortet fanns bara någon timme igår och fixen las upp inatt vid 01 tiden men att kunna lyssna på nedladdat skall inte vara påverkat oavsett och det har inte skett någon förändring där. Jag testade igår att ladda ner och lyssa med 1.2.2 och det fungerade fint.

Testa att avinstallera och installer igen om det nu hade med databasuppdateringen att göra eller något liknande. Meddela gärna resultatet. Ifall det inte löser problemet så får vi leta vidare efter lösning.

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite oroväckande ifall det är pepparkaksspecifikt om det inte är din custom ROM som stökar till det? Jag väntar på 2.3.3 uppdateringen till N1:an (funkar inte att testa rtsp strömmar i emulatorn).