Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jo det skall gälla BT också. Jag har själv testat med SE MW600 och det fungerar finfint på min Nexus med 2.3.3. Notera att du måste fortfarande ställa in i inställningar att appen skall styras med media-knappen.

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Ah, så dumt av mig. Efter senaste ominstallationen så hade jag inte bockat för det i inställningar. Nu funkar det fint med både lockscreen och BT :) Bra jobbat!

En av anledningarna till att jag nyligen gick från GB till Froyo var att GB var lite för bra på att optimera. På en Hero med väldigt lite arbetsminne tenderar det att drabba multitaskingen negativt. Mer specifikt så stängdes SR player ner ett kort tag, oavsett om jag satt och surfade eller om jag släckte skärmen med appen igång. (Spotify drabbades inte alls på samma sätt dock.) Den slutade spela men i notification bar så såg man fortfarande spelaren och den startades om om jag klickade på den. Hade jag appen igång och i förgrunden och skärmen på så slutade den aldrig funka, så på nåt sätt lyckades garbage collectorn skyffla undan den så fort appen i var i förgrunden. Detta gällde oavsett guvernor..

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Bra att det löste sig och tack för infon att custom GB ROM:ar kan strula till det ifall man lägger in det på en telefon med lite för lite minne.

4. Granström

Granström Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har samma problem på min X5 både via wlan och Telias 3G-nät. Live-strömmarna bara buffrar men att lyssna på gamla program funkar fint.

5. jaeppe

jaeppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett problem när jag lyssnar på poddar (alltså, när musiken är bortklippt osv), streamat. Helt plötsligt kan appen balla ur och stänga av sig själv mitt när jag lyssnar. Jag måste då öppna programmet igen och spola fram till där jag var. Jag vet inte om det kan ha att göra med anslutningsproblem, men hela applikationen stängs av. Det var samma sak efter uppdateringen, så jag tänkte bara kolla om det är något jag gör fel?

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Du kör fortfarande original ROM? Vissa har fått problem med icke officiella 2.3 ROM:ar, att systemet felaktigt stänger ner appar och liknande problem kan även orsakas ifall man har appar som automatiskt skall "städa" systemet.

Det är väldigt svårt för mig att säga vad som orsakar problemet och bästa ledtråden är ifall man får se loggarna när det händer så kan man relativt lätt se ifall man fick underrun i bufferten eller ifall något dödade appen.

7. B3astie

B3astie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Jag har samma problem när jag ska streama. ibland står den bara och buffrar och kommer aldrig igång, ibland blir det bara tyst fast spelningen rullar, ibland kraschar telefonen helt och startar om sig när jag lyssnar. Jag kör alltid med SE MW600 ihop med min O2X. Har skickat in loggar en gång under påsken då den helt stannade och startade om från början mitt i ett program som jag streamade. Det känns lite buggigt, sedan om det beror på min telefon, mitt headset eller appen har jag ingen aning om. Andra liknande appar har inte utfört sig på detta sätt alls, ex. spotify. Ska tillägga att det beter sig likadant om jag kör på wifi eller 3g med problemen jag har.

8. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

JDS vet du om RTSP-streambuggen som introducerades i 2.3 är fixad med den nya versionen 2.3.4?

9. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Enligt Google var buggen för några dagar sedan "fixed internally" vad det nu innebär.

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har inte haft möjlighet att testa detta eftersom det inte orsakar något problem i Sveriges Radio Play efter att man konfigurerade om servrarna.

11. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Exakt samma sak händer mig när jag lyssnar på pod. Kan inte knyta det till någon händelse som jag/telefonen gör.

Det händer kanske 1 av 10ggr jag lyssnar.

*** Skickat från min HTC Desire Z ***

12. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Problem med buffring.

Har inte haft problem tidigare, men sedan uppgradering till 2.2 (ZTE Blade) så fungerar det inte, den bara buffrar och buffrar går upp till 99% och börjar sedan om igen i en loop. Spelar ingen roll om jag sitter på wlan eller om jag sitter på 3g nätet. enheten har bra med ram så det ska inte vara problemet. Sitter inte med BT headset eller liknande.

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det vore bra ifall det gick få tillgång till loggar när detta händer. Jag har ju kört med 2.2 på min N1 innan jag fick 2.3 utan några problem så det borde inte gälla alla 2.2 versioner men uppenbarligen Blade.

14. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur vill du att jag ska gå tillväga?

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Enklaste sättet är att installera ex. aLogcat. Det räcker med att man starta programmet efter att något har hänt så kan man maila loggen till utvecklaren. Jag har skrivit mer om detta i denna tråden och det finns även i swedroids wiki.

16. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Går det att på något sätt göra så att nya program av ens favorit program automatiskt laddas ner när appen är igång?

17. glitc

glitc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Buffrar i evig loop

Jag har också problemet att SR appen bara buffrar i en evighetsloop. Att köra podcast funkar klockrent men livestreamingen fastnar den bara på.
    Orange San Francisco med Froyo 2.2.
    Installerade alogcat och tog en logg om det kan hjälpa?
    Kan lägga till den senare ikväll.

18. Zabulgrath

Zabulgrath Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag har problemet med loopande buffring.
    Detta gäller även via wlan och även på lägsta bitrate.

Har en Zte Blade med 2.2 (Comviq)

PS. Har även problem med Bandit Rock Appen

Last edited: 23 maj 2011
  19. glitc

glitc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bifogar en logg från alogcat, kanske det kan hjälpa nån att lista ut vad som är strulet med Blade och SR appen och det eviga buffrandet.

Bifogade filer:

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Blade verkar skrika om "unknown command" så de har nog en egen mediaspelare som inte implementerat API:t fullt ut.

Jag har skickat ett privat meddelande till dig. Kontakta mig så kanske vi kan se ifall vi tillsammans kan hitta en lösning på Blade problemet.