Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. martyman

martyman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flash funkar bra

Av nån anledning så fungerar det utmärkt att köra Flash-spelaren på sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx utan att det hackar eller buffrar (via lurens webläsare alltså). Kan inte nån händig människa göra en flashbaserad app som använder sig av den istället?
    Allt annat hackar när jag kör via 3G på min SGS2.

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Har du testat Tunein?
    Jag använder SR-appen för att lyssna på arkivet, och Tunein för att lyssna direkt.

3. jonasen

jonasen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1
    Tunein är riktigt bra för live stream. Såpass bra att mastercardet åkte fram och utvecklaren premierades för sitt arbete.
    Funkar lika bra på en HTC Desire med cyanogenmod som på en Iconia med HC 3.2.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

4. nexusS

nexusS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Jag har inte läst varje sida i tråden kan ja erkänna nu, men jag har ett tråkigt problem med appen!

Om jag ska streama Dj Clabbe tex så går det inte att spola i appen utan jag måste lyssna från början hela tiden, någon som har förslag på vad jag kan göra? Finns det något program som gör att ja kan ta ner det på telen för att lyssna i offline-läge ?

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

I 2.2 så gick det att spola i strömmar ifall strömmen var "ändlig", dvs inte en live ström men försöker man göra detta i 2.3 så skriker Android och säger att man inte kan strömma i live strömmar. Tyvärr så blir mediapselaren i Android bara sämre och sämre. :(

6. BadCash

BadCash Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Älskar att jag äntligen slipper sitta och ladda ner poddavsnitt för att ha nåt att lyssna på på jobbet, helt fantastiskt bra!

Telefonen min är en Google Nexus One med Android 2.3.4 (nedanstående problem fanns dock redan med 2.2).

Dessvärre finns det några små buggar som är rejält störande, speciellt när man som jag sitter och kör bil och inte har möjlighet att hålla på att knappa på telefonen. Det största problemet som jag har är att spelaren ibland helt enkelt bara slutar spela, det händer faktiskt väldigt ofta, nästan en gång per program man lyssnar på (nu snackar vi poddarkivet). Spelar ingen roll vilket program det är - helt plötsligt slutar den att spela upp, pausknappen förvandlas till en playknapp igen och man måste trycka på play för att den ska börja spela. MEN om det ändå bara hade varit detta lilla bekymmer så hade det inte varit så allvarligt. Det stora problemet är att den börjar om från början igen när man trycker på play! Helt sanslöst irriterande när du sitter och kör bil, finns inte en chans att lyckas hoppa fram till rätt ställe igen utan att utsätta sig själv och sina medtrafikanter för livsfara.

Ett problem som är mycket mindre störande är att appen ibland hänger sig och kraschar vid uppstart, och man får då välja "Tvingad avslutning" och sen fungerar det bra igen.

Ett annat litet bekymmer upptäckte jag inatt, ca klockan 00.30. Då slutade spelaren fungera helt, det var bara livestreamningen som fungerade. Det låg nere från ca 00.30 och åtminstone fram till 05.15, kanske längre. Försökte med ominstallationer och ALLT, men det var nog något fel i serveränden, för det gick verkligen inte, den bara buffrade. Och nu fungerar det igen som om inget hade hänt.

Kan ni komma tillrätta med speciellt det första problemet - att uppspelningen avbryts och den inte kommer ihåg var den var någonstans, så skulle jag bli superlycklig och tillochmed kunna betala en hyfsad slant för appen!

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Håller till fullo med att dessa två är väldigt irriterande. Tyvärr så hör problemet med att man inte kan spola ihop med att den inte fortsätter där den var. När jag tittar i loggarna så får man ibland helt enkelt "server closed the connection unexpectedly". Då måste man starta om hela mediaspelaren men för att hoppa till senaste kända stället så måste man använda samma rutin som för att spola som tyvärr inte funkar på större delen av versionerna av Android :(

8. Frostish

Frostish Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag går runt och lyssnar på podcasts med hjälp av den inbyggda spelaren i appen så finns det ett irriterande problem.

Nämligen när man måste pausa spelaren och gå ur appen för att göra någonting annat. När man skall återuppta lyssnandet igen så minns inte spelaren var det var man slutade lyssna..:ehm:

Nån inställning eller nåt man kan ordna det hela med?

9. BadCash

BadCash Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Kanonbra feedback måste jag säga, lite annat än Google's egna "support" :D

Men jag förstår inte riktigt problemet här - när jag lyssnar på ett avsnitt från poddarkivet (dvs inte senaste sändningen eller livesändning) så går det utmärkt att spola, så det borde väl gå att spara ner positionen i någon variabel inuti appen, och om servern stänger ner anslutningen så borde uppspelningen fortsätta från det stället? Om jag kan spola manuellt så måste det väl gå att göra på "programmatiskt" vis också?

Däremot kan jag inte spola när jag lyssnar på "Senaste hela sändning", det verkar vara två skilda uppspelningsmekanismer, eller?

Kan ju tillägga att jag har Android 2.3.4 och telefonen är en icke rootad Google Nexus One.

10. antjoh

antjoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tycker sr-appen fungerar bra för det mesta men jag har en sak som jag irriterar mig på.

"Studio Ett" sänds i två delar på eftermiddagen men i appen så kan man bara välja att lyssna på 16-sändingen i efterhand. Var får jag tag på 17-sändningen?

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Många sändningar byggs upp av flera delar. Pga av problem med spolning så kan man inte hoppa förbi första delen men ifall sr lagt upp båda delarna skall appen bygga upp en spellista och spela upp den andra delen efter den första. Har du testat att lyssna klart på 16 sändningen ock kollat ifall 17 sändningen kommer efter?

Jag gjorde en snabbkoll i API:t och även i appen och 17 sändningen ligger med i sändningen och appen bygger upp en spellista med båda sändningarna så 17-sändningen skall automatiskt starta efter 16-sändningen.

Testade även med min surfplatta (i 3.0 funkar det att spola i sändningar igen så det är lite enklare att testa) och den startade 17 sändningen automatiskt efter 16 sändningen.

Last edited: 10 okt 2011
  12. antjoh

antjoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar för snabbt svar, men nej jag har inte testat det. Ofta vill man börja lyssna på andra delen direkt och eftersom det inte går att spola så... ja, då blir det ändå ungefär som att avsnittet inte går att välja :)

Jag upptckte dock igår kväll att 16-timmen och 17-timmen går att välja separat om jag tittar på poddarkivet istället för sändningsarkivet så för min del är det ändå ok nu.

13. Babyblue

Babyblue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har inte haft några problem med spolning i program. Däremot stannar alla program efter 22-24 minuter för att behöva startas om och buffras om. Dessutom har widgeten helt slutat att fungera nu de senaste dagarna. Har provat med omstart av telefonen samt ominstallation av SR-appen utan resultat. Sitter med en HTC sensation..

Tack för ett bra jobb!

14. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Kanske redan tagits upp men jag kör ändå!

Jag har ett problem som uppstår till och från när jag ska ladda ner poddsändningar.
    Det som händer är att jag långtrycker på poddsändningen och väljer ladda ner avsnitt och efter det så händer inget. När jag gå in i Nedladdningskön så står det endast "Avsnitt i kö för nedladdning" med röd text, men ingenting händer. Detta trots att jag har dataanslutning på telefonen och kan surfa osv.
    Problemet är inte konstant utan uppstår då och då (mer frekvent den senaste månaden).
    Jag kan inte se något samband mellan när det fungerar och inte.

Någon annan som har/ har haft detta problem och kan hjälpa mig med vad problemet kan vara?

15. isajo

isajo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Katastrof streaming!

Av någon anledning så är alla radioappar katastrofala när det gäller direkt streama, inkl. Sverigesradio.
    Ständigt återkommande avbrott är frustrerande.
    Har givit upp att lyssna den vägen på direktstreaming.

Använder mig istället av webbläsaren och den inbyggda mediaspelaren som startas upp då man väljer att använda sig av SR-s mobila sida.

Funkar klockrent och inga som helst avbrott.

Androidappen är bra på alla sätt utom att spela direktsänt så där har app-konstruktören något att bita i!

Nexus S Android 4.0.3

Last edited: 18 jan 2012
  16. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Testa TuneIn istället.

Den strömmar oavbrutet timme efter timme.

Annars tycker jag att SR Player är bra för att hitta poddarna, men just strömmande lyssning behöver nog förbättras. då har jag testat på flera Androider.

17. isajo

isajo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder mig av tune in. Speciellt utländska kanaler.
    Det jag har märkt är att det funkar dåligt när man kör wifi hemma.
    Med 3G är det bättre flyt av någon anledning(kan va slumpen).
    Dessutom verkar det fungera bättre då folk normalt inte är vakna(jobbar natt)
    Spelar upp det via buetooth i Creative D100 då jag är hemma.

18. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

För mig fungerar TuneIn finfint även över Wifi hemma. Kan lyssna i flera timmar, ibland med avbrott för när någon använder microugnen i köket... :-)
    Har inte gjort några speciella inställningar i min router.

19. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja vad det gäller streaming så har jag gett upp SR appen & använder uteslutande TuneIn som fungerar klockrent för mig.

Sänt via Tapatalk.

20. DanielSverigesRadio

DanielSverigesRadio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det finns en hel del att göra kring detta!

Vi ska under våren jobba med lyssningsupplevelsen och att få den mer stabil i Play för Android. Både för direktsändningar och program i 30-dagarsarkivet.

Så ni vet att vi är på det.

Hälsningar
    Daniel, Sveriges Radio

PsychoCheF, bykkarn och Spooky gillar detta.