Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

1. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Skulle gärna se att man kan välja ett mer bilvänligt skin i appen.

Startar oftast senaste ekot sändningen när jag kör bil, och ibland är det lite petigt att pricka de rätta knapparna.

Kanske också kunna välja vilken "sida" (favoriter, live etc) appen ska visa vid start.

2. tuffejalle

tuffejalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kan inte starta SR längre!

Halloj o snälla hjälp mig!
    SR-appen har funkat bra sedan jag köpte min SGS2 men sedan igår bara stänger den ner så fort jag försöker köra den o "framtvinga stängning" kommer upp hela tiden. Jag har testat omstarter, ominstallation av appen, jag har tom manuellt delete:at "SR Player-mappen" men ingenting fungerar!
    Snälla kom med tips o råd hur jag skall få den att fungera igen då jag använder appen dagligen!

Supertack på förhand!
    /tuffe

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag startade appen imorse för första gången på länge och precis samma sak hände mig. Ej heller för mig hjälper ominstallation.

4. Sradth

Sradth Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma öde drabbade min "Sveriges Radio Play" under gårdagskvällen. Efter att ha avinstallerat och ominstallerat både före och efter att jag avlägsnat alla övriga manuella uppdateringar som kommit under gårdagen upptäckte jag att om man skyndar sig att trycka sig vidare till exempel till "Favoriter" innan startsidan laddats klart, så fungerar det...

Nu återstår bara att lura ut hur man får tillbaka alla favoriter och nedladdade program, men det kanske finns svar på tidigare i tråden...

5. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Samma sak händer mig. Det är således något på appens startsida som ställer till det.
    Man får vara snabb och välja någon annan av ikonerna längst ner.

Förhoppningsvis försvinner detta när startsidan uppdateras med ny info.

Men detta är likväl irriterande.

6. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sorry alla, det är en bugg i en nyrelease av vårt API. Buggfix bör komma ut under eftermiddagen.

Hälsar,
    Christian
    Sverigesradio

Spooky och PsychoCheF gillar detta.
  7. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Ett tips:

Det är lite knepigt att spola tillbaka några sekunder eller så när man lyssnar. Appen MX Video player har löst detta på ett snyggt sätt:

Om man lyssnar på en ljudfil eller tittar på en film så kan man svepa med fingret höger/vänster mitt på skärmen. Då spolar man fram eller tillbaka i några sekunder åt gången.

Testa, det fungerar oerhört smidigt.

Det vore snyggt om en motsvarande funktion kunde införas även i Sveriges Radio Play.

8. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Har haft problem den senaste veckan med appen, och det verkar inte som det har kommit ut någon uppdatering heller

9. micke1977

micke1977 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intresse av programmering av sr appen och streamat ljud över huvud taget

Hej. Jag är själv intresserad av utvecklingen av appen. Jag har gjort egna streamade applicationer men de blir aldrig riktigt bra då de hela tiden buffrar och fryser. Tänkte kolla om själva koderna är offentliga för att kolla?

Jag har försökt olika metoder och undrar om någon vet vad som är smartast för streamad musik/program så skulle jag bli väldigt tacksam.

*Används vanliga MediaPlayer i appen eller streamas musiken på något annat sätt?

*För att skärmen inte ska frysa hela tiden, bör man skapa egna trådar för tex streamingen av ljudet eller egna klasser som är trådade för streamingen och andra jobbiga funktioner, när ljudet buffras och söks av appen så blir ofta Ramminnet överbelastat under Active Applications på min Samsung Galaxy?

*Sista frågan om någon har svar är om det spelar någon roll vilken android version som behövs för att de ska funka bra. Jag använder så låg version som möjligt så länge metoder och klasser funkar men kan äldre versioner också vara långsammare?

Mvh Micke

10. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bye bye?

Sedan några dagar fungerar inte appen varken för Android eller IOS. Jag har provat både med Telenor, Tre och WiFi från kommunal fiber. Någon som har en aning varför?

Det går att bläddra fram till samtliga program men inte spela dem. Gråter en skvätt.

11. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    270
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Påpekade detta till SR och vet inte om det beror på det men nu fungerar det igen.

12. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Dags att bumpa denna tråd!
    Jag försöker lång-trycka på allt möjligt men får inget alternativ att ladda hem avsnittet. Tips?

13. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Man går väl in på programmet man vill ladda ner och sen podarkiv. Finns på två ställen men det ena kan man bara streama om jag minns fel. De ska göra om appen nu så hoppas det blir tydligare sen.

14. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Tack!
    Dock fungerar det bara med "poddarkiv" och inte "sändningsarkiv", förstår inte varför "Ligga med P3" och "Plånboken" är different..

15. Dahliz91

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Det är för att sändningsarkiv har kvar musiken tror jag, och de har inte rättigheter att tillhandahålla det som nedladdningsbart.

16. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Misstänkte det. Men det är ju SR egna produkter och jag betalar licens... ja skitsamma, det blir en annan diskussion :)

17. Dahliz91

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    ja, men det licenspengarna går till får du ju via podden. Det är ju bara musiken man inte har rätt att lägga ut gratis på det sättet och därmed tar bort. Tycker den här appen är lite väl rörig dock, ser lovande ut med den nya de jobbar på.

candyraver gillar detta.
  18. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Yes, vi får bara lägga ut innehåll helt utan musik i poddversion, alltså nerladdningsbart. Det gör att det arkivet är mindre än sändningsarkivet, där vi får ha ljudet uppe i 30-dagar.

/Christian

19. ChristianSR

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vi håller ju på och gör om Androidappen från grunden (läs mer här).

Nu behöver vi lite input om hur de olika delarna ska utformas. Vår konceptavdelning har som en liten del i det arbetet lagt upp en kort enkät. Hjälp gärna till och svara!

https://www.surveymonkey.com/s/JYJDFWX

Mawnster och Dahliz91 gillar detta.
  20. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Nu har jag laddat ner Play Test: http://goo.gl/YSGmm
    (Länken fungerar till och med 2012-05-19 14:45 UTC)

Jag ska givetvis även fylla i enkäten, men jag har några spontana kommentarer:
    (Appen är testad på Samsung Galaxy Note med Stock ROM Android 2.3.6).

Tema: Jag vill kunna ha ljus text mot vit botten. Det är lättare att se, drar mindre batteri och fungerar bättre i ett mörkt rum (läs: hon blir inte lika störd när jag lyssnar på kvällen när vi lagt oss).

Font: I den gamla appen var det en tydligare font. Om denna anses vara snygg så vill jag kunna välja font för att få den gamla mer lättlästa fonten.

Bilder: Visst är det snyggt med bilder till alla program och kanaler. Detta gillar jag. Det borde dock gå att slå av alla bilder för att kunna scrolla snabbare.

Importera favoriter ifrån gamla appen: Jag har lagt upp säkert 30 program som jag regelbundet lyssnar på. Det vore smidigt att kunna importera/exportera favoriter på samma sätt som i den gamla appen. Samt att dessa filer var kompatibla mellan den gamla och den nya appen, så jag slipper lägga in alla program igen.

Buggar jag hittat hittills:
    Varje gång jag väljer att scrolla bland program i en viss kategori eller i listan på alla program så kraschar appen.

Jag har alltså inte kunnat lyssna på något av de program jag brukar lyssna på.