Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. fedor

    fedor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade på ett annat WLAN och det fungerade faktiskt bättre. Förstår inte vad som kan vara fel på hemmanätverket hade samma problem med förra routern vi hade. Har BBB 100mbit hur stabilt som helst i övrigt,
     
  2. chs456

    chs456 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilka TCP portar används?

    Hej,

    vet någon vilka portar både den gamla och den nya Sveriges Radio Play använder för att strömma och nedladda program?

    Jag aktiverade brandväggen på min router häromdagen och om jag bara öppnar de vanliga portar som 80, 443 eller 8080 så fungerar det inte med Sveriges Radio Play.

    M v h, Chris
     
  3. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    I gamla appen SR Player hamnade ju nedladdat material på sdcard/SRPlayer. Hur är det för nya appen?

    Eftersom uppspelning är totalt värdelöst (går inte att spola fram/tillbaka på ett bra sätt, den kommer aldrig ihåg var man är om man pausar och fortsätter dagen efter osv.) så vill jag spela i min vanliga mediaspelare, Poweramp istället.
     
  4. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Går det överhuvudtaget? Jag är fruktansvärt irriterad på att appen kräver en internetanslutning för att kunna spela upp nedladdat material. Hela meningen är ju just att kunna lyssna i lugn och ro på tåget eller liknande när täckningen ofta är katastrofal. Vore guld att kunna spela upp med ett annat program, men jag har i alla fall inte kunnat hitta den med Androids egna mediaspelare.
     
    Last edited: 9 maj 2013
  5. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Den här tråden har varit tyst ett tag. Vad händer på SR-fronten? Jag har hela tiden tålmodigt kämpat på med SR:s app då jag ju vill lyssna på SR. Problemet den senaste tiden (1-2 veckor) är dock att jag ofta överhuvudtaget inte kan lyssna. Appen bara står och snurrar, antingen på första sidan eller om jag kommer vidare till t ex Direkt-fliken. Den nya möjligheten att lyssna i "följsamt läge" via webbläsaren funkar mindre än hälften av tiden för mig. Nån mer som har problem?
     
  6. aggplanta

    aggplanta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör du nya eller gamla appen? Kör du gamla så varnar SR att den kommer att sluta fungera efter sommaren.

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2370&grupp=15037&artikel=5569624

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2370&grupp=15037&artikel=5625492
     
  7. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag kör den nya appen och jag har också stora problem med att lyssna.

    !. När jag lyssnar på nyheter (Ekot, SR Stockholm, SR Göteborg osv) så tar det lång tid , mellan 30 - 60 sekunder, innan jag kan börja lyssna.
    2. Lyssningen stoppar helt plötsligt. Detta oavsett om jag lyssnar direkt på en podd eller på nyheter eller om jag - faktiskt - lyssnar på NEDLADDADE avsnitt.

    Jag har dock inga problem att lyssna på SR-program via annan app, t.ex. Podclicker.
     
  8. aggplanta

    aggplanta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inga problem att lyssna med SRs nya app. Möjligen är den lite långsam att starta/buffra. Jag skulle förseslå att du laddar ner någon logcat-app och försöker få ut lite data från systemet och ser vart allt stannar. Eller så hämtar du adb och kör från cli på din dator (windows?). Sen gör du som i den andra länken jag skickar med. Skicka eventuell logcat-fil till [email protected].

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1474956
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1378491
     
    Spooky gillar detta.