Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Testade precis på min N1:a med Froyo utan att få problemet.

    Testa följande:

    Alt1:
    Ladda om widgeten, dvs ta bort den och lägg till den igen.

    Alt3:
    Stäng av tjänsten genom att i programmets inställningar välja att tjänsten skall stoppas om ifall man väljer "Stäng av" och när du gjort det så trycker på på "Stäng av" i menyn. Starta sedan programmet igen och därefter lägg till widgeten.

    Alt2:
    Start om telefonen

    Alt3:
    Avinstallera och installera programmet igen (gör en export av din favoriter innan så du kan få tillbaka dem).

    Hoppas något av alternativen löste ditt problem och hör gärna av dig vilket i sådana fall som krävdes för att få bort problemet.
     
  2. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Hej igen.
    Nu har jag exporterat mina favoriter, avinstallerat appen, startat om telefonen, installerat om appen och installerat om mina favoriter.

    Resultat: Allt fungerar perfekt.

    Tack för hjälpen, ber om ursäkt att jag ställde frågan utan att testa ovanstående självklara felsökning först.

    En liten önskan: Går det att ordna så att appen går att installeras på/flyttas till minneskortet?
     
  3. marukusu

    marukusu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har problem med hela appen. Jag kommer inte längre än till "Buffrar.. 0%". Har inte wifi hemma så har inte hunnit testa det än så det är över 3G. Den kommer åt info om kanalerna och allt, så det verkar ju som att appen får internetkontakt, så förstår inte alls varför den inte vill komma längre än till buffringen.

    Det funkar för övrigt att surfa samtidigt på datorn med teethering och lyssna deras hemsida istället.

    Har testat att starta om telefonen, stänga av appen, installera om appen.. Några fler tips om vad man kan testa?

    Jag kör 2.2 på min N1.
     
  4. 4004

    4004 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Vet inte om det är en feature-request eller en bug men jag skriver iaf... :)

    Kör med SE:s blåtandsheadsset MW600. Knappar för pause/play fungerar inte på headsettet. Kanske är anorlunda kommandon mellan sladdburen och BT? Har testat med min 2.2 N1 och tjejens 2.2 Desire.

    Nån som fått det att funka? (Har bockat i under inställningar.)
     
  5. Martin77

    Martin77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma problem här... Körde med den gamla SR Player appen istället, gick fint!
     
  6. marukusu

    marukusu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det funkar fint för mig nu med i den officiella appen. Måste varit någon störning eller något just den kvällen. Sjukt irriterande då jag behövde den då för att lyssna på en match.
     
  7. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vet inte vad som hänt. Appen stänger av sig själv lite då och då. När jag drar igång den igen verkar den ha fastnat i buffringsläge :/

    Ska testa ladda ner lite program när jag kommer hem istället.

    Kan det ha att göra med att man kör andra program som tex mytracks samtidigt? Får testa.
     
  8. adrian

    adrian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fastnar ofta i buffringsläge för mig. Kör med Wifi hemma och det borde inte vara några problem. Kan som längst lyssna i 2 minuter, sen måste jag trycka på "play" knappen igen. Riktigt irriterande. Hoppas det fixas, för det är en riktigt bra app :)
     
  9. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Får du samma problem när du lyssnar via 3G? Standardinställningen i Android är att stänga ner sitt Wifi när skärmen släcks, testa ifall det är denna inställningen som spökar.

    Är det samma problem både när du lyssnar på "Live" och när du lyssnar på ett podavsnitt? Det har tyvärr varit endel problem med rtsp (som live-strömmarna skickas med) med routrar som spärrar eller stänger portar.
     
  10. mn78jag

    mn78jag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På min wildfire verkar det som, vid direkt uppspelning, att allt går för fort. Talet, musiken och jinglarna går för fort och får hög pitch. Detta gör att jag kommer ikapp och behöver buffra hela tiden,

    Enerverande
     
  11. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Den var ny. Programmet använder androids egna spelare så det låter väldigt underligt, har alla med wildfire samma problem?
     
  12. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Tänkte just fråga samma sak då jag har liknande problem. Vet inte om allt känns upp-pitchat men det hackar och rycker som tusan. Orden kapas hela tiden och det är helt omöjligt att lyssna på... Kanske fel på Wildfires spelare? Någon som vet nån annan app eller URL man kan gå in på för att lyssna på något annat via den spelaren så man kan testa om det bara är SR som det är problem med?
     
  13. wilca428

    wilca428 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem med min Wildfire. Låter som att ljudet är uppstyckat, ihopklämt och att vissa bitar tagits bort. All annan spelning fungerar som väntat dock.
     
  14. barbabenny

    barbabenny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag upptäckte när jag avinstallerade appen (för att jag inte använde den) att min batteritid blev grymt mkt bättre. Är det ngn sorts placeboeffekt jag upplever eller kan någon annan bekräfta?

    Hero med 2.1 btw.
     
  15. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Låter mycket underligt. Det fungerar ju som det skall på ex. Desire och man tycket att det inte borde skilja så mycket på mjukvaran.

    Det fungerar alltså när man lyssnar på pod och på nedladdat? Ifall så är fallet så verkar det onekligen som att Wildfire har något problem med RTSP strömmar.

    Jag har inte så stor koll på Wildfire, har den fått FroYo ännu? Ifall den inte har det så får man hoppas att problemet är borta i den versionen.
     
  16. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Har du spotify? Efter en omstart av telefonen måste man starta spotify & stänga av det för att den ska släppa kontrollen av headsetet. Trots att spotify inte startar & börjar spela om man trycker på play, om det inte redan körs. Därefter kan man styra andra spelare med headsetet.
     
  17. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Om man är för snabb med att gå vidare i menyerna så fastnar spelaren ofta för mig & jag måste döda den med en task manager. Trots att en meny ser färdigladdad ut måste man vänta några sekunder, den kanske fortfarande tar emot lite data & avbryter man det genom att gå vidare i menyerna, så skiter det sig?
     
  18. forsba

    forsba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bra! :)
     
  19. extasy

    extasy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har ett problem med SR Player, jag är en flitig lyssnare av sr podcasts. Mitt problem är att efter ca 24 minuter så stannar radio strömmen av. Riktigt irriterande.

    Jag sitter på Desire med 2.2.
     
  20. 4004

    4004 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Får nog inflika att jag har samma problem. Vi har det både på min N1:a och tjejens Desire (2.2 på båda). 20-25 min så dör strömmen. Jag har trott det beror på telefon/uppkoppling/3G/wifi men är det kanske fler som har samma sak?