SVT play, dålig bildkvalité

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Berka99, 16 feb 2010.

  1. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle knäcka en polare som har Iphone 3GS, med att han minsann inte kunde se på SVT play i sin Iphone. Men det kunde han visst! Dessutom så hade han otroligt bra kvalité på bilden. Vi kopplade båda upp oss och tittade på OS live..... men allt jag fick var ett stort skratt över den dåliga bildkvalitén på min Spica......

    Känns bara mer och mer irriterande att äga en Spica/Android.

    Varför är det så dålig bildkvalité på Spican? Den borde ju vara riktigt bra med tanke på både processor och grafikprocessor? eller har jag fel?

    :mad:
     
  2. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    SVT Play till android är gjort för att fungerar för ALLA android-mobiler..
    Medans programet till iPhone är gjort för just bara iPhone och kan därför ha bättre kvalité.

    Skulle SVT Play's mobilsida dra på kvalitén till max så kanske det funkar på Nexus one.. Men alla andra lurar skulle kanske inte klara av det. Nu vet jag inte om det riktigt är så, men tror det lutar åt det hållet.. Mycket enklare om man bara har en plattform att luta sig mot.

    Skulle SVT Play släppa ett program för tex; BARA Nexus one. Så skulle det nog ha minst lika bra kvalité som iPhone.
     
  3. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inte säkert det, video är ju vad android är sämst på tyvärr.
     
  4. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Njae, det måste ha att göra med SVT och vad de sänder ut i för upplösning till våra stackars android telefoner. Det måste vara som Pontzy säger....eller i alla fall i den riktningen. Jag gick t.ex. in på Youtube och kollade på ett HD klipp. Till en början så sänds det i en kass upplösning, men om man trycker på "meny"-knappen på telefonen, så kan man välja "titta med hög kvalité". Så skulle det vara på SVT med...om det nu skiljer så mycket på olika android telefoner. Då kan man själv välja, beroende på telefonens kapacitet. Jag får väl skriva ett mail till dem. Så Spica telefonen är nog bra när det gäller video i alla fall.
    Skulle vara kul att testa VOD funktionen, men det kostar väl mer än det smakar....
     
  5. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tror knappast att det är något fel på Spican, den är ju trots allt en av de snabbare Androiderna i mellansegmentet. Men SVT vill ju att alla ska kunna se på TV, och min Nokia 5800 klarar att strömma laggfritt från svtplay.se/mobil, tack vare den halvkassa kvaliten. På icke direktsända program är dock kvalitén mycket bättre.
     
  6. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Tänkte också starta en tråd och skriva exakt som berka har gjort i första inlägget i tråden. Är trött på att arbetskamraterna sitter på jobbet och har en mycket bättre upplevelse med deras iphone. Ena dagen sitter dom allihop och spelar TP för att andra dagen sitta och glo på OS med bättre flyt, upplösning och ljud än min android. Kan inte svt släppa en svt play app åt oss, och en tv4 app, vilket även iphone har en mycket välfungerande. Nu har min magic börjat med force close och att ljudet försvinner när jag kollar på os..suck.
    Och just ja, på svt play finns det två olika streamar, en är os sändningar som visas på kunskapskanalen, dom kan jag inte se över huvud taget.låg nyss och streamade curlingen Sverige Storbritannien och när det endast är lite kvar av matchen så byter dom kanal till kunskapskanalen. Wiie..
     
    Last edited: 18 feb 2010
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det är inget fel på våra androider. Jag har en hero och bilden är så kass att det är totalt meningslöst att titta på SVT-play. Problemet är SVT som har valt att skicka ut videon i miniatyrformat och totalt sönderkomprimerat. Det är trist att dom helt har glömt kvaliteten och bara satsat på att minska bandbredden. Tills dom fixar att man som på youtube kan välja att se i hög kvalitet så är sidan i mitt tycke oanvändbar.

    Det är kanske dags att dra igång en mail-kampanj där vi klagar på att bilden är kass och kräver ett alternativ med högre upplösning :)
     
  8. rockshox

    rockshox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt läge är att jag inte ens får igång Svt Plays livesändningar på Spican. :(
     
  9. pitepalten

    pitepalten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med, svt plays livesändningar är riktigt värdelöst. Jag mailade svt och frågade om något var planerat för Androidlurar, en app. liknande iPhone, men fick till svar att dom inte hade några planer för det nu, men kanske i framtiden..