Swedish Spring vs Japanese Jellyfish

Diskussion i 'Blade' startad av mr_knurra, 29 mar 2011.

  1. mr_knurra

    mr_knurra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Swedish Spring vs Japanese Jellyfish vilken är eran erfarenhet av vilken som har bäst batteritid ?
     
  2. mebbe

    mebbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis.. undrar samma sak, ska roota Blade i helgen och vill såklart veta vilka av dessa två jag ska använda.
    Pro vs cons på båda uppskattas? :D
     
  3. Klubba

    Klubba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  4. mebbe

    mebbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den ska ju inte vara så stabil som de föregående nämnda vad jag förstått.
     
  5. Klubba

    Klubba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Bäst batteritid som TS frågar om vettefan, inte cm7 iaf, troligen standard 2.1 kanske.

    Men ska du byta rom så testa cm7, vissa har haft lite småprob, men sen är ju frågan om det verkligen kommer störa dig så mycket även om du skulle behöva starta om nallen med några dagars mellanrum.

    Testa iaf, e ju enkelt som fan att byta när man väl har clockwork installerat. Den är iaf snabbare än JJ9 (speciellt med launcherpro installerat), SS har jag aldrig kört.
     
  6. mebbe

    mebbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör en ful tråd-rape. Sorry TS!

    Vad är de största skillnaderna på CM7 och de andra två? Förutom snabbheten? Är några funktioner som är inaktiverade, som tethering etc?
     
  7. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Mellan SS och JJ så är det faktiskt svårt att säga, tag sen ja körde JJ med. För mig JJ ej hade ZTE-smartdialern(som jag gillar skarpt), däremot hade SS i den versionen jag körde en sämre SMS-applikation(men går att flasha in en som inte fel mottagarebuggen, såvida Kallt Kaffe inte redan fixat det). Men SS tycker jag var snabbare på att hantera bilder i galleryt(litet test jag kör på de roms jag lagt in, kollar hur snabbt den indexerar bilder i vanilla 3D galleryt, som är rätt resurskrävande). Inbillar mig att SS är lite snabbare överlag, men kanske för att Kallt Kaffe bakat in överklockning och AHB-överklockning i ROMen. Hade jag varit tvungen att välja mellan de två så hade jag helt klart tagit Swedish Spring(och flashat in moddade smshanteraren som finns härhttp://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/330482/bug-fixed-sms-app/) eftersom Kallt Kaffe fortfarande släpper releaser till den,och senaste har överklockning och sånt inbakat.
     
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER


    Tag sen jag körde CM7(RC2), men var helt klart snabbare i spel(tydlig skillnad i Angry Birds tex). Däremot tyckte jag den kunde vara slöare i menyerna ibland faktiskt även med wallhack avslaget eller launcher pro(men tydligen så ska senaste launcher pro vara mkt bättre). USB tethering och wifihotspot funkade inte då, och funkar ej nu heller, men det finns en fix för wifihotspot i varje fall(men tyckte den fungerade sämre än wifihotspot som är inbakat i android). App2sd funkade lite si och sådär med också. Finns en wifibugg nu också som aldrig låter wifit sova, så den drar batterier på standby. En annan grej jag saknar är att när jag kör mitt BT-headset MW600, så går det inte snabbspola(av nån konstig anledning så funkar det bara på Kallt Kaffes ROMs).
    Men CM7 ska vara hyffsat stabilt nu(proximitybuggen då man var tvungen att rycka batteriet efter samtal ska vara borta i varje fall). Lite småbuggar här och där mest. Men jag håller mig till Swedish Spring ett tag till. Spelar inte så mkt spel ändå.
     
  9. mebbe

    mebbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaa tror jag kommer köra antingen SS eller JJ.. de verkar bra nog. En stabil ROM går en buggig ROM där spelen går snabbare.

    Hmm.. nu gäller det bara att välja mellan SS och JJ.. baserat på det du skrev verkar ju SS vara det bättre. Vad säger kallt_kaffe själv? Om han har gjort båda och SS är nyare så lär ju den vara bättre.. eller? :D
     
  10. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    "The pretty much takes off where we left Japanese Jellyfish. Works just about the same and has the same features but is based on a later build from ZTE. Time will tell if it's better, worse, or just as good/bad as JJ."
     
    mebbe gillar detta.
  11. mebbe

    mebbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ..AMEN!:P
     
  12. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag kunde inte ha sagt det bättre själv... Eller ja just det, det var ju jag som sa det. ;)

    Och nu när den varit ute ett tag så kan jag väl tycka att den definitivt inte är sämre än JJ. Inte astronomiskt bättre heller men det finns inga skäl att välja JJ framför SS som jag ser det.
     
  13. mebbe

    mebbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tog min tid och läste runt i lite trådar. Facebook-tönt som jag är så höll jag på att välja JJ när jag läste att den inte synkroniserar mina kontakter.. men jag såg sen att du fixade det oxå!

    Du ÄR guld kallt_kaffe! <3

    Blir en SS i helgen!

    PS. Vad är smartdialer?
     
  14. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tror att det är när du slår numret manuellt så filteras telefonnummer(kontakter) bort som inte börjar på det du slagit in.
     
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Smartdialer är den "uppringare" som är med i ZTE's original ROM:ar. Den är inte "standard" Android och för att få Facebook-integrationen att fungera måste man byta ut "Kontakter" mot standardversionen och den har en egen "uppgringare" inbyggd till skillnade mot ZTE's "Kontakter" där man plockat bort den delen. Dessutom är inte Smartdialer kompatibel med kontaktdatabasen efter att man bytt ut "Kontakter" utan krashar om man försöker använda den. Därför plockas den bort när man installerar aosp_contacts. AOSP står för övrigt för Android Open Source Project.

    Det finns vissa "missmatchar" med ikonerna mellan AOSP contacts och framework:et i Comviqs 2.2 så ett fåtal ikoner ser lite konstiga ut om man kör med AOSP contacts men det får man leva med för jag orkar ärligt talat inte grotta i det.
     
  16. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Precis, den har bl.a. den funktionen vilket standard dialern saknar. Men å andra sidan finns det flera bra dialers i Market som är gratis som är bättre.

    Själv använder jag Youlu Address Book som ersätter dialer, kontakter och SMS/MMS funktionerna. Riktigt bra. Annars finns också Dialer One som är helt OK.