Tips: Swedroid rabatt på Galaxy S4 från CDON.COM

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av CDON.COM, 15 mar 2013.

1. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Men vad är poängen med att förboka om man ska vänta tre dagar till? Du får nog ta och tänka igenom dina argument lite tycker jag. Hade jag personligen känt att det är okej att vänta ett par dagar till så hade jag inte bekymrat mig med en förbokning. Det måste vara okej att jag tycker det är viktigt att få den så snart som möjligt utan att du ska pracka på mig dina åsikter om vad som är viktigt. Du kanske tycker det är viktigt med en fin bil, och så repar någon lacken. Ska jag stå och säga att du ska sluta gnälla för det spelar ju ingen roll ENLIGT MIG? Det är ju inte vidare snällt.

medic gillar detta.
  2. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

+1 :)

3. archen

archen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Förstår allas tankar kring detta men vi måste än tänkta på ett par saker.

Visst vi som förbokat får telefonen 2 dagar efter dem som köper i butik vilket är illa men detta är absolut inte CDONs fel.
    Ni som avbokar från CDON, samsung får fortfarande sina pengar, spelar ingen roll vart du köper den, utan den enda part som blir drabbad är just CDON. Tycker CDON ska ha en eloge för att dom går ut och är ärliga. Detta gäller såklart inte bara CDON utan gäller alla internetbutiker men de är bara CDON som berättar för oss hur ert ligger till.

Ni som klagar på samsungs knep och "bojkottar" deras metod o köper den i butik, inser ni inte att samsung får er att göra exakt det dom vill? Bilda köer utanför butiker = rubriker. Visa istället att deras knep inte fungerar och behåll era förhandsbokningar eller köp annat märke så kanske de här är första och sista gången dom gör såhär..

Och nej jag jobbar inte på varken CDON eller annan inetbutik. Jag tog min telefon genom abonnemang hos Tre.

Bara mina egna personliga åsikter. Jag tycker de samsung gör är riktigt fult. Hade jag inte gillat S4an så mkt hade jag tagit ett annat märke. Nu visar jag bara att deras knep inte kommer funka genom att behålla min bokning även om jag får den på måndagen.

/Anders

PatrikDroid, easycure1974, medic och 2 andra gillar detta.
  4. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Nja...det är nog snarare så att vi får hoppas att CDON och alla andra nätbutiker som "drabbas" av samma problem går på Samsung och att alla vi konsumenter bombar Samsungs Facebook med våra synpunkter på hur dom hanterat det!

5. kwakiz

kwakiz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tänker absolut inte avboka fick ett riktigt bra pris hos cdon tack vare man förbokade + rabbat koden. Grymt mycket bättre än vad butikerna har att erbjuda ><

6. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag kan förstå er om ni måste vänta månader.. Men ett par dagar är inga problem. Det beror ju på när butikerna får in sina lurar.. För er som ska köpa den i affär får troligen vänta lite längre.

Tjejen beställde ny kamera och fick den 4 månader efter release, inte fan gnällde hon. Iofs kanske hon har lite större tålamod än oss svenskar:)

7. tcntad

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Går väl att hämta ut efter jobbet?

8. Camfak

Camfak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Håller fullt med om att det är riktigt riktigt dåligt att vi inte kommer få mobilerna förens måndagen tidigast. Samtidigt tycker jag det är riktigt sjukt att folk är villiga att betala 500 kronor mer(?) i butik för att få en MOBIL två dagar tidigare.

medic och kwakiz gillar detta.
  9. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Du missade min poäng. Läs det du citerade en gång till.

10. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Agreed. Jag vill ha min så fort som möjligt, men kommer inte orka eller vilja kämpa massa extra OCH betala mer för det. Dock är jag grinig om den börjar säljas i butik ett par dagar innan jag får min.

11. tcntad

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag förstod precis.

Men om luren t.ex släpps på måndag eller tisdag och du har fullt upp på jobbet? Var väl det du menade? Isf har man iaf inte tid att pilla på den även om man kan hämta ut den på sin lokala icabutik eller få den i brevinkastet..

Släpps den på en torsdag lär butiken också skicka den på en torsdag, är det till privatperson så kan det ta en dag extra pga brevavisering, så du har den nästa måndag likförbannat. Har du tur kan du få den på en fredag med smsavisering och således tid att leka med den på helgen men likförbannat kommer du leka med den hela veckan och flasha den för alla, det är oundvikligt.

Sen beror det ju på hur många enheter som butiken får och och vilken batch man hamnar i.. Man måste(!) räkna med att det blir förseningar i leveranser när nåt nytt spännande/flashigt/dyrt lanseras.

12. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Okej, jag kanske drog en förhastad slutsats. Det verkade inte som vi pratade om samma sak i varje fall. Och jag kan inte påstå att jag känner att vi är på samma våglängd nu heller faktiskt. Men detta är jättemycket offtopic. Ska vi fortsätta via PM?

Last edited: 16 apr 2013
  13. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P
    Håller också med, all cred till cdon för 500kr rabatt men det är ju inte cdon vi strider emot utan samsungs beslut att vägra cdons begäran att göra sina kunder lyckliga.. vi har absolut INGET emot cdon! sen tänker jag inte heller att avboka utan jag väntar till måndag/tisdag och kommer då vara supernöjd över att ha sparat 500kr :)

14. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Känner precis likadant, surt som fan att den släpps 2 dagar tidigare i affären, men känns endå värt det då jag sparar 500 kr.

Tack CDON för ett bra erbjudande och för att ni iallafall försökte få samsung att ändra sig.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

15. skippy

skippy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om jag inte redan hade förbokat den här juvliga och fantastiska skapelse via telenor, så hade jag nog valt att beställa den via Cdon. Tycker att ni har gjort ett jättebra jobb, trots att det var förgäves, tyvärr. Men ni försökte iaf. få Samsung, Posten och alla att sammarbeta och därför står ni högt i mina ögon.

Jag hoppas verkligen att många av dem som förbokat, stannar kvar och köper den av er, även om man de kanske får den senare. I mitt tycke så är jag mer glad över att få den, än när jag får den. Bara den kommer blir jag glad, jag kan bli den siste i Väst, om det så vore. Jag hade blivit lika glad för det. Mitt motto: Bättre sent än aldrig. :)

kwakiz gillar detta.
  16. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

håller med ovanstående inlägg, men att jag då får tid för ungar och kärringar hela helgen så vet jag jag inte riktigt om jag ska vara tacksam eller om jag ska förbanna CDON ;)

17. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Först blev jag också irriterad över detta, men har nu tänkt lite. Vi får vänta hela helgen, och den helgen kan bli en av dom längsta på länge, men då kommer jag hinna med sjukt mycket mer grejer under helgen, sen när man är lagom mör på måndag och kommer hem från jobbet jävligt sliten, kan man med glädje plocka ut sin telefon , en WIN-WIN situation :)

kwakiz, skippy, Gorgeous och 1 annan gillar detta.
  18. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Du ändrade precis min tanke om detta. Ska inte säga att jag är glad att det blev som det blev men är endå rätt nöjd.

Tack!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

19. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Nej, hade den släppts på en torsdag (ditt exempel) så hade dom skickat den på onsdagen så den var framme på torsdagen. Det är ju det som är problemet i detta fallet, släppet är på en lördag. CDON får skicka den på fredagen enligt dem själva men då kommer den ju fram på måndagen.

20. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Bra där! Känns meningslöst att låta cdon bli drabbade, för att vi är för prylkåta :) Men att förhandsbokare alltid ska få först, kommer jag alltid tycka, för så ska de va. Hoppas samsung förstår det också.