Fråga: Swedroid Wiki

Diskussion i 'Allmänt' startad av Galaxy, 16 nov 2009.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag undrar hur uppdaterad Wiki´n är!? tex länkar till ROM´s, recovery´s, Root etc.. kan en noob bara följa Wiki´n och ha de uppdaterade versionerna av ja allt som finns där ute!?
    Ta tex Rapidshare.. inga free users längre.. är det inte bättre att man ändrar lite så att alla inte ska behöva premium konton!? dvs de som har filerna kan kanske ladda upp någon annanstans... är väldigt tacksam för denna sajt och skulle gärna vilja veta att man hamnar rätt om man följer Wiki´n.

    Kan inte tex CyanogenMod få en egen sektion!?
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag kan ta på mig att skriva en installationsguide för CM som man kanske kan klämma in där. Ordnade en tredje Magic häromdagen så förhoppningsvis kommer jag ihåg alla stegen :)
     
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det skulle jag uppskatta... jag har inte brytt mig om att Roota etc.. istället valde jag att vänta på uppdateringar via HTC.. men nu när de inte uppdaterar till 2.0 så kommer jag bli tvungen att roota och vad annars än CM!? :D

    Tacksam för en utförlig beskrivning.. tex ang backups.. vad händer med apps jag har nu, sms/mms etc.. :rolleyes:
     
  4. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Kanske hinner ikväll, men kort sagt så kan man säga att allt som du inte gjort extern backup på försvinner. Mybackup fungerar 30 dagar gratis och klarar jobbet, men välj INTE kontakter då det strular när du sedan synkar mot Gmail. Gör gärna alla backuper och kopiera sedan minneskortet till datorn så du kan lägga tillbaka allt om/när du formaterat minneskortet under installation.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ok bra.. dessa tips är ju bra att ha i en Wiki.. tex om man ska göra en factory reset.. formatera SD-card etc etc.. detta med kontakter etc.. för även om att roota ska gå smidigt så uppstår det fortfarande problem.. det kan vi se minst sagt på forumet... som oerfaren kan jag ge tips på hur jag tänker när jag ser en guide till root.. och tillsammans kan vi göra det perfekt. ;)

    Väntar med spänning..

    PS varför går det inte att göra backup på Dictionary med MyBackup!? Fail alltid.
     
  6. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag vet tyvärr inte. Har inte fått den att hänga med oavsett backup-program.
     
  7. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Okej, nu är den klar. Tog betydligt längre tid än jag trodde men jag har testat t.ex. SPL på min telefon så den biten vet jag fungerar. Det är ju lite känsligt annars. Startar en ny tråd under Magic för det.
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Bra bra..:) hoppas som jag skrev i tråden att den går lika bra med Magic 32A.
    Sen undrar jag en sak.. vilka apps är det jag måste ta backup på som inte följer med CM!? tex calendar.. calculator och sådant eller är det Google Maps, Google Talk etc!?
     
  9. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag lade till lite i inlägg två för 32A. Visst, det blir kanske lite rörigt, men det kändes nästan värre att behöva ha två långa poster men en komplett gudie för varje modell.

    Du behöver inte ta backup på Googleprogrammen för det löser den uppdatering du kör innan CM (som jag kallat för 1.6) :)