Swedroidare som sprider julglädje?

Discussion in 'Off Topic' started by Mundane, Dec 23, 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    600 kr kommer dras denna månad från mitt konto till en ung studenttjej i ett östeuropeiskt, sargat land som har det verkligen svårt. Jag hoppas att jag kan fortsätta vara fadder, iaf varannan månad.

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag brukar fan inte skotta men idag hjälpte jag farsan. Det känns rätt så jävla bra förutom att halva bekantskapet till ikväll uteblir på grund av insnöade bilar och tomtar.

3. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag valde att inte slå kärring och barn denna jul ;)

Nej men jag har väl köpt 2 getter samt har 2 fadderbarn det är väl osjälviskt av mig.
    Dock ingen större fan av julen tvärtom önskar den försvann helt jävla hysteri som tar livet av en till sist.

Nu vill ja dock inte sprida cancer runt detta utan fortsätt drick glögg nu och käka pepparkakor.

In i dimman

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Vi var iväg med fem kassar fina barnkläder/leksaker, micro osv..till stadsmissionen i förrgår. Där hjälper man ju på hemma plan.
    Men jag försöker även hjälpa till på borta plan. Visst, man ska tänka på här hemma också.
    Men om man ger dem möjligheterna att odla osv så kan de ju få stanna i sitt hemland. Vilket jag själv skulle önska om jag hade samma dåliga förutsättningar.

Eftersom en av mina bekanta är döende i bröstcancer har också en del pengar gått dit i jul. 33år och fyra små barn - då ska man f*n inte behöva dö i cancer :(

5. DkY

DkY Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mycket bra tråd!
    Zooklubba: Torsken är ju ok att äta igen, iallafall enligt naturskyddsföreningen..

Sent from my Nexus One using Tapatalk

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Nja, det beror på varifrån den är fångad.
    Utöver det är det väldigt mycket politik i fiskekvoter, fiskestopp osv. Det blir i princip aldrig så forskarna som faktiskt kan fiskarna vill utan det blir alltid kompromisser "åt fel håll" så att säga. Torsk var bara ett exempel. Har för mig jag hörde att några forskare som kan torsken tyckte att "godkännandet" av östra Östersjön inte alls är så bra som de tror och använt som grund för kvoterna.

Fiske är inte nationellt och andra länder i EU är regelrätta svin vilket gör allt så tragiskt.