Swedroids CoC-Klan (officiell tråd)

Diskussion i 'Spel' startad av bananove, 10 jan 2014.

  1. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Välkommen alla Clash of Clanare till CoC klanen Swedroids officiella tråd!

    Info:
    Vi har en FB-grupp utöver denna tråd som rekomenderas då det är enklare på alla sätt och vis än att diskutera i en tråd.
    Länk till våran FB-grupp: https://www.facebook.com/groups/246279232243208

    Regler för nya medlemmar:
    Skriv något vettigt (på svenska) i ansökan!
    Plats finns!
    Regler för befintliga medlemmar:
    100st donerade trupper per omgång (varje omgång är 14 dagar)
    Notera vad folk söker och agera därefter!
    Trevlig och skötsam (både här i forumet och i spelet).
    KRÄV ingenting utan BE om saker.

    Övriga råd:
    Eftersom vi vill att alla medlemmar ska sträva efter att ha 100 donationer per omgång så uppmanas medlemmarna att använda CC i anfall för att underlätta för folk att få ihop sina donerade trupper dock måste man tänka lite på sitt ratio.
    Kan du inte själv leverera t.ex. lvl5 så kanske du ska hålla dig till att requesta den lvl du själv kan "ge tillbaka"?!

    Övrigt:
    Uppdatering av denna tråd har upphört.
    Förslag och förbättringstips kan skickas här eller hör av dig till CL eller CE via chatten i spelet.
     
    Last edited: 19 maj 2014
  2. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Bör det inte vara nån slags ratio-regel på donerade trupper också? Som jag läser reglerna nu kan man alltså ligga på 20:1000 efter 13 dagar bara man donerar 80 till sista dagen?
     
  3. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Svårt att hålla koll på ratio Dylan, men man ser ju enkelt vilka som inte är aktiva iaf.
    Och det är väl på måndagar som en ny liga börjar? Då blir söndagar stora kickardagen ;)

    Men ska vi höja kravet till 1000 pokaler? Det bör väl alla ha redan på th6 om man ligger i lite, det känns som ett rimligt krav även om antalet pokaler varierar över tiden så kan väl inträdeskravet vara 1000 st?
     
  4. J1mmy

    J1mmy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kanon med en officiell tråd. Snyggt jobbat.

    Tycker nog också att vi ska dra upp pokaler till 1000. Borde inte vara några problem och är det svårt för någon av våra nuvarande medlemmar så har dom något att jaga efter.
     
  5. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Ändrar reglerna...

    Någon som är intresserad av vilka vi är? Typ nick på Swedroid, nick i CoC, ålder och stad?
     
  6. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Ska "kickdagen" infalla även om klanen inte är full?
     
  7. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Relevant fråga. Vad tycker du själv?

    Jag tycker att vi kickar de som inte är aktiva nu på söndag (tex: Juppe, Phoenix, Yoshy, as) och sen låter vi bli att kicka ifall det finns lediga platser framöver. Alltså vi kickar bara när det är fullt och någon inte är aktiv på 2v. Så förhoppningsvis slipper vi att kicka någon överhuvudtaget..
     
  8. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag säger jag som jag sagt tidigare; Jag gillar inte riktigt att ha höga krav, då jag själv hade typ TH lvl 2 när jag joinade. (Var klanens andra medlem om jag minns rätt.. :) )

    Jag tycker bara att kravet ska vara att man är aktiv. Om vi rensar bort de som är inaktiva så har vi gott om plats för ALLA som vill joina tror jag.

    Jag tycker att kravet att ge minst 100 trupper per omgång är helt okej, så länge man inte utnyttjar systemet.

    Vi spelar väl för att ha kul och "umgås", inte för att vi ska ta över världen?? :P
     
  9. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag var inte heller hög level när jag joinade. Problemet är ju att alla får inte plats NU, vilket gör att då måste någon hålla en kölista i system?
    Även fast vi spelar för att det ska vara kul så är det klart att det är ju som roligast om det är folk som är seriösa och spelar mycket är med än folk som inte är speciellt aktiva och inte bryr sig?
    Sen verkar dom flesta vilja detta?

    För att svara på NoSense fråga så tycker jag att det kan bli ett problem när någon ansöker och får vänta 2 veckor på att få komma med innebär att man söker en annan klan så jag tycker att det alltid ska ske någon form av gallring... så får man väl ansöka igen om man bestämmer sig för att börja spela igen? För mig är detta egentligen inget problem bara det att vi måste enas... Och då har du sista ordet NoSense och jag tycker att det är bättre att du bestämmer NU så vi vet hur vi ska göra och om folk inte gillar det så får vi ändra? Men på så sätt så har vi iaf något att utgå ifrån. Att alla ska skicka sina åsikter om allting (som det är nu) är ohållbart att få till något vettigt.
    Skicka mig ett PM så ändrar jag reglerna som du tycker att vi ska utgå ifrån...
     
  10. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag håller absolut med att det är tråkigt när folk inte får plats, men problemet med vår klan är inte att folk inte får plats, utan problemet är i första hand att folk går med, spelar några dagar/veckor, tänker "meh", och sen bara låter allt ligga.

    Man kan "besöka" hur många användare som helst där man tydligt ser att de inte rensat sina byar på träd och stenar, att de inte bygger något alls, att de inte donerar och heller inte anfaller.

    CoC är ett spel som kräver mycket tålamod som många inte har. Och har de inte det tålamodet så ska de inte hänga kvar i klanen.

    Och vips så finns det plats för nya själar.. :)
     
  11. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Fast såklart så gäller ju reglerna när det är "fullt"... När det finns plats och en som söker med TH3 så är det i mitt huvud klart att personen får vara med... - Regler är till för att brytas?! ;)
     
  12. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Men då kan vi ju inte ställa in kraven på 1000 pokaler inne i spelet, så som det är nu.

    Då KAN ju inte folk joina, även om där finns plats.

    EDIT:

    Just nu finns där sju personer som inte är aktiva över huvud taget i klanen, i alla fall de senaste fem dagarna.
     
    Last edited: 10 jan 2014
  13. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Efter mycket diskussion och många viljor fram och tillbaka så är detta något som majoriteten vill? Det är ju inte något som varken jag som (bara!) postat reglerna och/eller NoSense har bestämt själva?

    Dock om vi ska ändra här i tråden så säg till så fixar jag det på en scoutfis...
     
  14. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Hmm, man kanske ska ha två olika klaner istället då?

    En klan som är till för alla hardcore med olika krav hit och dit, och en klan för de som bara vill ha det sociala och roliga.

    Fast då tycker jag att den NYA klanen ska vara med de som har höga krav, och den nuvarande ska vara den som är den "roliga".. ;)
     
  15. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    tycker också vi kan ha 2 klaner en för bättre och en för lite mer causal spelare.
     
  16. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Att ena 50 olika viljor är en omöjlighet. Om man (mot förmodan) lyckas, så blir det en urvattnad kompromiss som ingen är nöjd med vilket resulterar i en död klan.

    Och det vill ju ingen antar jag..

    Så kan vi inte prova med de nuvarande reglerna under en vecka eller två och så ser vi om det funkar eller inte?

    Det känns (personligen) lite väl oambitiöst att ha 800 pokaler som krav, då de som kommer upp i 1000 pokaler onekligen har spelat en stund och tycker att det är kul. 800 pokaler når man väl redan på th3 skulle jag tro.

    Ska vi säga det så länge?
     
  17. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Gött att någon roddar i detta. Har mycket jobb privat nu så kommer inte att kunna vara överdrivet aktiv. Men loggar nog in några gånger om dagen ändå. Svårt att hålla sig undan ju ;) Drar till Thailand i slutet på januari och blir kvar där i tre veckor. Då lär jag nog mest dricka öl och dyka i det böljande blå :D Men som sagt, gött att det roddas lite o så..

    /Krille

    Skickat från min SM-T310 via Tapatalk
     
  18. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men Krille.
    Du var ju faktiskt den som startade hela den här eminenta klanen, så då tycker jag att det är rimligt att du själv har en åsikt i ärendet..

    Hur vill du ha det? Vad tror du blir bäst och trevligast? Alla blir inte nöjda, någonsin, men hur vill du ha det personligen? Tyckar att din röst får (demokrati or not) väga liiite tyngre än andras efter som du är farsa till hela den här röran ;)

    Ha en trevlig helg och simma lugnt.
     
  19. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Haha jo iof sig.. Men mina åsikter är ju så starka ;)

    Nää men jag tycker att en "elite" och en "casual-clan" låter bra. Då kan man ju välja själv hur man vill spela. Kraven bör ökas allteftersom vi når högre nivåer. Trophies tycker jag är skitsamma. Vill man farma så är det ju bättre med färre thropies. Kolla på andra toppclaner. Dom kör ju snarare krav på trupperna ist. Detta gör ju att tex donationer blir på en mer jämn nivå osv.. Men men kan ju skynda långsamt med alla krav osv. Det blir nog bra allteftersom :)

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  20. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    En snabb reflektion bara... Har vi ens sånt högt tryck just nu?! ;)

    Det var ett tag där när vi hade ca 5 ansökande men nu är inte trycket såpass att vi kanske gör ett problem av något som inte finns? ;)

    Jag tycker vi kan avvakta lite eftersom det inte är så mycket sökande och om trycket höjs igen så tar vi upp det för diskussion då?
     
    Nosense gillar detta.