Swedroiid Men !!!!

Discussion in 'Allmänt' started by Pata, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paintpojken

paintpojken Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Pata, du kanske skulle lagt pengar på en svenska kurs istället för på alla dom där lurarna..

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Men när jag köper en telefon som är det liksom inte GPS:en som är det som väger tyngst. En GPS i en telefon drar batteri och används till att mäta upp en löparspår.

Skall jag ut och åka så har jag ju en riktig GPS där man inte är beroende av telefonen. Testade det där en gång. Med telefonen alltså. Var i Hamburg, i rusning, och mitt i navigeringen så ringde det. Kan ju säga att jag kom åtahelvete fel. Och Hamburg är ingen kul stad att köra i...

3. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Agps står för asisted gps vilket betyder att du har en vanlig gps men som söker efter sateliter som den vet ska finnas eftersom den även tar info från mobilnätet. Detta gör att det går snabbare att låsa platsen. Agps är bättre an bara gps.

Sent from my Liquid __ LS 2.2.0.0b2 ROM using Tapatalk

4. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok sorry för min Svenska.... Det är alltid lätt att peka på dom som inte kan svenska riktigt... Jag lider av samma syndrom som KUNGEN. eller var det han ?. Som tur är det så har jag en medarbetare ( Sekreterare) som rättar mina fel på jobbet.

Sen detta med GPS och Telefon.. Det jag ville ha sagt är ju att du får en riktig GPS med denna TELEFON..Och du får med ett Aktiv Bilfäste med högtalare och Garmins Kartor för hela EUROPA och livstids uppdateringar ifrång Garmin.
    Sen att du har en telefon i samma pris är ju bara ett stort PLUS..

JAg fattar inte farför ni inte vill ta imot information som gäller något annat än det vanliga ??

Ps kranka på min svenska.... Men jag tjänar nog mera pengar än du :-)

Att ha svårt att skriva på Svenska är ett Handikapp. Men det har inte hindrat mig...

Last edited: Oct 18, 2010
  5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Bra att du skrev det hade också för mig det. Kan visserligen tänka mig att gps antennen är lite mindre i en telefon än i en gps mottagare. Dessutom kan jag inte tänka mig att asus-garmins gps program är särskilt mycket bättre än google navigation som jag personligen tycker är helt grymt med tanke på att det är gratis (jag vet att det inte finns i Sverige ännu men det kommer och det går att få igång)

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det man har svårt för är ditt missbruk av versaler och skiljetecken i tid och otid, det har ingenting med din dyslexi att göra.

7. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vrf särskriver TS? :P och vad fan har GPS med android mobiler att göra haha

8. Terihan

Terihan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tror nog att en anledningen är att den kommer från ett företag som inte har släppt telefoner innan plus att specsen är ganska dåliga. i samma prisklass kan du få en acer liquid e som presterar bättre och med 2.1 (2.2?) trots att den är ett år äldre

9. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Agps är som du skriver en hjälp för att Gps:en att hitta sin Position. Men du får med Kartor som du kan använda utan data trafik. Men vill man använda Googles navigator tjänst så kan man det via den krackade Maps via Brut.

Eftersom detta är en Android Mobil så funkar allt som alla nadra Android mobiler använder.
    Sen att det sitter ett RIKTIGT GPS Chip i den ifrån Garmin så gör den ju inte den sämre.

Jag kan låva att om man testade denna telefon och kollade GPS:en som man gjorde ibland dom senaste testerna här på Swedroid så kommer den att sopa rent .

Sen att den har näst intill samma prestanda som en X10 gör ju inte saken sämre.
    Sen kostar den bara 3000 kr...

Vad får man då ?
    Telefon... Android
    En riktig Navigator som inte är knuten till data nerladdning..
    En aktiv Bilhållare ( Med Högtalare )
    Ja nu orkar jag inte skriva mera om denna. Synda bara att inte flera vet om denna fina mobil som både går att använda som en Riktig Navigator med Garmins kartor eller vilken Android tjänst som man själv väljer.

10. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nope jag vet. :-) Men det blir bara så ..

Synd att det blev så här :( Ville bara framhäva att det finns andra telefoner än HTC, Se, Samsung, LG, Acer; som gör bra Android telefoner

11. Dava

Dava Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag läste faktiskt lite om Asus-telefonen när jag skulle välja telefon i somras.
    Tyvärr är det så att tillverkaren har ett stort eget ansvar för att marknadsföra sin produkt, när det inte fanns ordentligt underlag så valde jag en av de telefoner där tillverkaren lägger ner lite tid på PR.

Pata: Trots din dyslexi så skriver du väldigt mycket bättre när du bara tar det lite lugnt. Frågan är om det är din telefon eller du som är "överklockad".

Tycker däremot inte om när någon (du i detta fallet) försöker kompensera ett funktionshinder med skryt. Jag tjänar mindre än du, nästan inget alls, men jag kan skriva korrekt.

Fler prylar gör det inte lättare att skriva eller hävda sig i vårt samhälle. Men ta det lugnt, använd stavningskontrollen och läs igenom vad du skriver, så kommer du att bli bra mycket bättre bemött!

12. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet och jag ber om ursäkt om det jag skrev. Men det är så att man ofta får höra att man inte skriver riktigt och då brusar man upp. Jag blir som du skrev övercklockad och slängde ur mig en massa dumt.
    Jag kan bättre och jag vet det det. Tack för att du påminde mig om det.

Dåligt av mig. Sorry

13. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen har detta inlägg inte med mig att Göra. Jag Skrev om en Telefon i början som sen vändes imot mig genom mitt dåliga uppförande och svenska på detta forum..
    Jag är ledsen för detta.

Men jag står fast vid att Nüvifone borde fått lite mera uppmärksamhet än den fått. Trotts allt så är det en ANDROID telefon som du köper för 3000kr och får då Garmins Navigations tjänst.

Kanske är ett allernativ för dom som vet med sig att dom ska resa i Europa och ändå vill ha en telefon i samma enhet.

Men nog av detta.

14. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också dyslexi och skriver ändå inte med tusen olika utropstecken etc.

Ifall du nu vill så gärna ha telefonen recenserad, varför lånar du inte ut den då till Swedroid och låter dem göra en recension? Problem solved!

Efter denna tråden kommer jag nog aldrig ens fundera på att skaffa en Asus lur.

15. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Eller, så kan du ta en bild på en Garmin-phone.
    Skriva en recension.
    Be din sekreterare att vara så vänlig att renskriva.

Skicka till Swedroid och hoppas på publicering?

16. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara för att jag har skrivit dåligt så tycker jag nog inte Garmin / Asus ska behöva lida.

Men som sagt det är inte jag som gjort Gps/telefonen.. Spotta på mig men låt det inte gå ut över en bra Telefon.

17. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Fan vad vad du håller på och mal samma mantra hela jävla tiden Pata.

Nej, du är naturligtvis inte opartisk... nej då... du bara håller på och mal om samma jävla sak hela tiden.

Och nej då... du håller inte på och mal om samma ska hela jävla tiden.

(nej då, jag upprepar mig inte alls. Och ja, jag kan stava)

18. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ok, jag tror en här tråden har slutat vara produktiv nu. Locky-locky.

Thread Status:
Not open for further replies.