SweSpel - En app för att spela hos Svenska Spel

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ReaPadda, 17 feb 2011.

1. HydraGel

HydraGel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då och då visas inte dagens matcher på Lången 1X2, men de finns på handicap och ö/u.
    Har provat att stänga programmet och hämta om men det funkar inte.

Det hade också varit roligt att se vad man spelat på när man går in på sina spel, men jag överlever.
    I övrigt en bra app!

2. ReaPadda

ReaPadda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ja, säg det.
    Det enda jag kan tänka mig är att SweSpel blev "för bra" och att Svenska Spel därmed tog aktion mot den. Det var lite märkligt för jag hade ett ok från dem att de inte skulle bråka men det betydde tydligen inte så mycket.

Det jag dock stör mig på är att de inte ens kontaktade mig och bad mig ta bort appen när det blev känsligt utan de valde att koppla in juridikavdelningen och anmäla appen för copyrightbrott mot registrerade varumärken. Hur mycket kostade inte det företaget istället för att bara skicka mig ett mail?

Men jag vill inte snacka skit om SvS. Jag gillar stället. Tycker bara att de ibland kan försöka att agera lite smidigt istället för att ta fram storsläggan.

Men jag håller med dig på din ursprungliga fråga: Lite märkligt att Tipset (som ju till och med HETER ett skyddat varumärke) får fortsätta gå obemärkt förbi.

Men det är deras produkter så de har väl rätt att bestämma över dem, antar jag.

3. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nästa gång det händer. Kan du då snabbt kolla på http://m.svenskaspel.se om det ser likadant ut där?

Håller med men det krävs en hel del utveckling för att bygga den tjänsten.
    Jag vet vad jag talar om. Jag har redan gjort det en gång för ett par år sedan på en sajt du säkert känner till ;-)

4. HydraGel

HydraGel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det har jag gjort och där visar de alltid rätt, så det är konstigt.

Klarar inte av att använda den sidan dock. Är det bara för mig med en lite sämre telefon som den sidan är otroligt seg, speciellt när man bläddrar bland matcher och kryssar i?

5. Dalla

Dalla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Antagligen därför att jag nästan uteslutande har använt de publika APIer som SvS tillhandahåller, och inte därmed inte har lagt in stöd för spel som de inte vill att man skall kunna spela via tredje part. Det är väl egentligen den enda skillnaden mellan våra appar rent innehållsmässigt.

Svenska spel är mycket väl medvetna om att den finns då jag har haft kontakt men en och samma person på SvS både innan och under utvecklingen av appen.

6. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

intressant, hur står utvecklaren av SweSpel till denna respons? var ju en av anledningarna till varför jag inte ladda ner den för den känns ganska osäker att tanka den i och med att den tog bort från market, men nu när "Tipsets" utvecklare yttrar sig så verkar den mer "säker" (?)

dock så känns appen "tipset" långt ifrån färdig..

7. Dalla

Dalla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det något speciellt du tänker på? Jag kan inte göra speciellt mycket mer utan att gå utanför de ramar som jag har fått av SvS. Widget för liverättning och reducerade system möjligtvis, men i övrigt är det inte mycket mer som är möjligt att implementera.

8. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jomen det som Dalla säger är helt riktigt. Hans app (Tipset) använder sig i huvudsak av Svenska Spels publika API'er vilket har sina för- och nackdelar medans jag (SweSpel) kör i huvudsak samma anrop som Svenska Spels egna flashbutik, vilket också har sina för- och nackdelar.

En nackdel för Tipsets del är ju att när de publika API'erna "tar slut" så blir det svårt att vidareutveckla med tex nya spel. En nackdel för SweSpel är att det tydligen innebar att jag trampade nån på SvS på tårna.

Men oavsett metod så funkar ju bägge apparna till vad de är ämnade för och med tanke på att båda två har funnits ganska länge utan att några som helst integritetsklagomål skrivits nånstans av nån användare borde väl betyda att bägge apparna är "schyssta", eller hur?

Last edited: 22 apr 2011