SweSpel (Styket, Europa, Måltips, Lotto, Keno, Oddset, Triss och Tia)

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av ReaPadda, 30 jan 2011.

  1. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hej på er alla.

    Tänkte bara gå ut lite i förtid och avisera att jag inom kort kommer att släppa en helt nyutvecklad app för Svenska Spels produkter som borde funka på de flesta Android-enheterna där ute. Jag kallar den just nu för AndroidSvS.

    Jag har byggt den ifrån grunden och i dagsläget så är jag redan klar med Stryktipset, Europatipset, Lotto, Keno, Inloggning samt Mina Spel (med möjlighet att även annullera spel).

    (Klar i detta sammanhanget innebär att man till och med kan lämna in spelen naturligtvis)

    Självklart hämtas och lämnas all spelinformation (via https) direkt mot Svenska Spels servrar vilket innebär att innehållet i Mina Spel är samma som i Mina Spel på www.svenskaspel.se.

    Spelen stödjer både Enkelrader såväl som Matematiska system och målet är att jag ska få in så mycket det går av den riktiga spelbutikens funktionalitet i appen inkl experttips och annan spelstödjande funktionalitet.

    Spel jag har kvar att utveckla innan jag släpper appen för publik testning är Måltipset, Lången, Bomben, Triss och Tia men jag ligger just nu på en takt av ungefär en spelprodukt per dag så det är inte så många dagar kvar.

    Och JA, jag kommer att lyckas göra även Triss och Tia inkl att man skrapar med fingret. Självklart är det då "riktiga" Triss och Tia man skrapar.

    Skickar med några skärmdumpar så att ni kan få se hur det hela ser ut just nu. Designen är mer eller mindre spikad förutom huvudmenyn samt inloggningssidan som jag ska fila lite mer på.

    Om ni ser nåt eller har frågor så är ni mycket välkomna att höra av er redan nu.

    MvH
    /ReaPadda

    P.S. Observera att jag INTE tillverkat denna app varken i samråd med, eller på uppdrag av Svenska Spel utan det är ett högst privat projekt. Är inte heller anställd på Svenska Spel eller nåt företag som har med dem att göra.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 12 feb 2011
  2. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Ser kanon ut! Skall bli roligt att testa!

    Finns en annan app här på forumet som heter Tipset. Där väntar många på liverättningswidgeten som är utlovad. Kan du utveckla något liknande så hade det varit guld!:-)

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  3. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ser bra ut!

    vad kommer appen kostar, och har du kollat av med svenska spel att det är ok att du gör detta?
     
  4. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jodå, liverättning kommer definitivt finnas med. Både inuti appen och som en widget men jag tror det kommer med först i version 1.1. Just nu är jag mest sugen på att sy ihop 1.0 så att ni kan börja testa.
     
  5. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Testversionen blir gratis men tidsbegränsad. Sen när den slutliga 1.0 släpps så får vi se vad jag hittar på. Just nu lutar det åt att den kanske kommer kosta en tia men det kommer gå att betala för den via betalSMS om man inte har konto på market.

    Har inte kollat av med SvS ännu. Verkar dock som om de inte bråkat alltför mycket med upphovsmannen av "Tipset"-appen så jag har mina förhoppningar.
     
  6. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    En ny produkt om dagen var det ja.

    Nu är Måltipset byggt och fungerande och stödjer systemspel upp till M14.

    Funderar att ta mig an Triss nu som nästa delprojekt.
     

    Bifogade filer:

  7. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag fortsätter med min "en produkt om dagen"-utveckling.

    Nu är Triss implementerad också.

    Jajamensan... RIKTIGA trisslotter i mobilen, vilket är nåt som inte ens Svenska Spel har grejat att göra.

    Man skrapar med fingret såklart, precis som man kan förvänta sig på en touchscreen. Är riktigt roligt faktiskt :)

    Återstår att fundera på hur jag ska lösa problemet med att Svenska Spel alltsomoftast kör kampanjer på trisslotterna vilket innebär att det under vissa perioder kan dyka upp extravinster såsom "40.000 ggr det skrapade värdet" osv.

    Men men... det får jag fundera på i morgon.
    Skickar med en liten skärmdump som vanligt.

    EDIT: Lade upp en skärmdump till som visar en vinstlott
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 1 feb 2011
  8. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Förresten, är det nån som har förslag eller synpunkter på appens namn AndroidSvS? Är det bra/dåligt? Kan det förbättras? Kan vara smart att byta namnet innan releasen i så fall :)
     
  9. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    AndroidSvS tilltalar inte mig särskilt mycket men ser heller inget problem med det... hehe

    Anyway, skitbra jobbat med vad som ser ut att vara en läcker app!
     
  10. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Takten du jobbar i är grym!
    Swespel kanske som namn?:)
    Det tråkiga är att jag nyss kommit hem från SvS ombudsgala och jag glömde fråga dom ansvariga hur det går med en android app. Mest för att det kanske känns konstigt för dig att göra en app, om SvS planerar att släppa en egen inom en snar framtid..
    Dom nämnde visserligen att dom hade stora saker på G på den mobila sidan...
     
    Last edited: 1 feb 2011
  11. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Å andra sidan så utlovades en Android-app redan i somras och det finns fortfarande ingen släppt. Personligen tror jag att de inte ens börjat eftersom de nyligen hade jobbannonser ute om att de "skulle sätta ihop en ny avdelning för mobilutveckling" och sökte programmerare till den.
     
  12. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Idag blev det ingen ny produkt utan istället blev det Experttips som man får upp genom att långtrycka på en match i tex Stryktipskupongen.

    Tog sin tid att få det att funka. Framför allt cachningen av datat.

    I morgon får vi se vad jag ger mig i kast med. Blir nog Oddset Lången.

    Eller förresten. Jag kanske kan fråga er:

    Skulle Oddset Live vara roligare än Oddset Lången tror ni?
     
  13. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Lången är populärare, så börja med den, sen kan du ju tex ha Live i en betalversion eller något:-)

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  14. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ha! Lyckades ändå med mitt mål: "En ny produkt per dag" trots en hel del annat pillande med appen under första halvan av dagen.

    Det nya spelet som funkar är TIA-lotter!!!

    Japp, riktiga tialotter som man kan vinna riktiga pengar på.

    Trodde det skulle bli enkelt eftersom jag redan byggt TRISS men det var fan bökigare än jag trodde. Har i alla fall testköpt ett par lotter nu och det funkar. Har inte vunnit nåt än dock. Grrrrr...

    Skickar med två skärmdumpar. Pga lottens utseende så blir det FORCED-LANDSCAPE den här gången.
     

    Bifogade filer:

    • tia.jpg
      tia.jpg
      Filstorlek:
      34,2 KB
      Visningar:
      139
    • tia2.jpg
      tia2.jpg
      Filstorlek:
      30,8 KB
      Visningar:
      114
  15. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Kanon! Då börjar det närma sig!
    Tänkte på det med designen, läste att du hade den nästan spikad. Men du kan ju höra med någon av de grymma folket i Teman & Grafik forumet, om dom kan hjälpa dig med t ex snygga knappar till appen lr dylikt:)
    Isf kan du kanske jobba lite med flikar med ungefär samma uppdelning som du har nu, Sportspel, Turspel, lottspel osv. Och som "förstasida" kan man antingen välja om man vill ha någon av kategorierna direkt (t ex man kommer direkt in i sportspel), eller en sådan sida som du har i ditt förslag, eller kanske ser man dom spel som stänger inom kort, kan ju också finnas möjlighet att komma in på de hetaste spelen.
    Kanske blev lite mkt requests nu, men du verkar inte ligga på latsidan vilket är kul!
    Tack igen för jobbet du lägger ner!
     
    Last edited: 2 feb 2011
  16. onne1951

    onne1951 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej
    Vill gärna prova din app, dags att släppa den på market snart? :cool:

    eller kan man få tanka ner den och testa?

    Tackar på förhand :D
     
  17. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vågar inte släppa den på Market ännu eftersom den än så länge inte testats på fler än 2 olika lurar (samt ett par emulatorer förstås). Kommer köra en kort testperiod inom ett par dagar då folk kan få ladda hem en tidsbegränsad version för att utvärdera och buggrapportera till mig.

    Därefter blir det Market.
     
  18. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vill gärna vara med o betatesta med liten skärm...
    Har en tattoo med 2.2 rom.
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Det kanske blir andra bullar om du tar betalt för applikationen. Du kanske borde ta och fråga de för att vara på säkra sidan?
     
  20. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jodå, jag tänker fråga dem först.