Swiftkey beta låsskärmsproblem

Diskussion i 'Frågor och support' startad av snej81, 8 maj 2014.

1. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Hej,

Har lite problem med Swiftkey beta på min HOX+. När betan gick ut för ett par dagar sedan så slutar vissa funktioner att fungera (smiley, flow mm).
    Och tydligen så slutar även tangentbordet att fungera i låsskärms-läge av någon anledning (jag antar att det har med detta att göra iaf).

Jag kan alltså inte låsa upp telefonen med min pinkod eftersom jag inte får upp tangentbordet. Mycket irriterande. Provat att koppla telefonen till datorn men måste ju även där slå in pinkoden för att få tillgång till innehåller.

Hur jag än gör så kommer jag inte in i telefonen pga. detta.

Säg att det finns något att göra för att komma runt det här utan att behöva återställa telefonen?

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Edit: Nu förstår jag vad du menar. Men det borde inte ha något med saken att göra då PIN-koden inte skrivs via tangentbordet. Testa att välja ett annat tangentbord som standard (långtryck på textfält) eller starta telefonen utan SIM-kort.

Last edited: 8 maj 2014
  3. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Jag var lite otydlig, det är inte SIM pinkoden (jag har inget SIM kort i denna telefonen) utan säkerhets-pinkod för att låsa själva telefonen t.ex. efter 10min inaktivitet.

Har provat långtryck på textfält men det händer ingenting, kan inte heller dra ner aktivitetsfältet där man kan välja tangentbord. Allt är låst och tangentbordet kommer inte upp..

Det måste ha att göra med Swiftkey betan, för efter den gick ut så hände detta. Och jag vet att vissa funktioner försvinner när betan går ut, men att detta skulle vara en av dessa funktioner är ju helt galet om det nu är medvetet.

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Stäng av telefonen, starta igen, när du ser htc-logon håll in volym ner, telefonen borde nu starta i säkert läge. Du kan nu avinstallera swiftkey och sedan starta om igen för att se om det fungerar.

snej81 gillar detta.
  5. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Tack! I felsäkert läge kom HTC:s original tangentbord upp vid låsskärmen istället, då kom jag in och kunde avinstallera betan :D

Tack igen!