SwiftKey - Nytt tangentbord

Discussion in 'Applikationer' started by Frojd, Jul 14, 2010.

1. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Men shit vad bra det var på att gissa. Jag förespråkar T9, men jag måste medge att om jag vänjer mig lite med det här så går det mycket snabbare.

2. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har provat det på en Huawei U8100. Det verkar riktigt bra, men skärmen och CPUn gör den nog inte rättvisa.
    Det finns för övrigt på Market, men endast Engelska och Kinesiska som språk.

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

jo har sett den versionen också men tyvärr lyckas jag inte lura in det svenska stödet. så får avvakta tills cootek släpper den på market

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

fick in svenska var inga problem laddade swift från market och sen i settings laddade jag ner svenska no probs, finns inte TouchPal redan på market? tyckte jag såg det nyligen.

Last edited: Jul 14, 2010
  5. t68

t68 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad tror ni om säkerheten? Dvs att keyboardet hela tiden ligger o loggar för att lära... lite spooky.

6. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Bara spooky om man har något att dölja ;)

7. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade jag inte heller på det originala tangentbordet. Då höll jag bara i och släppte. Nu måste jag hålla i och trycka. Sen så förutsåg den originala åäö orden mycket bättre. Kan skriva "For" på Swift, och inte få för någonstans. Tråkigt.

Annars as grym, har använt och tänker använda denna tills att swipe kommer med svenska :)

8. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Riktigt bra! När dem fixar så att man kan ha två språk, helst samtidigt, är det underbart.

9. Omitron

Omitron Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ett riktigt lovande tangentbord med en kuslig förmåga att gissa rätt.
    Dock saknar jag åäö på tangentbordet då det drar ner hastigheten väsentligt när man måste longpressa för att korrigera ett felaktigt förslag.

Lägger dom till det + lite olika skins så kommer jag att byta till det permanent.

10. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Saknar åäö? Meckigt... Skrev en tråd om ett annat jag precis installerade på nytt som håller måttet.

11. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

nu är jag ännu nöjdare. efter lite skrivande så har den lärt sig mina egna ord och svenska ord som saknas i ordlistan. så det blir bättre och bättre för varje sms eller mail man skriver! GRYMT!

12. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan göra så att den lär sig utav dina gamla sms. SwiftKey->Language Modules->My Language-> Lern from SMS

Nu gjorde jag detta direkt, men någon skillnad måste den ha gett. Då den förutsåg mitt första SMS :)

13. henning

henning Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Man får fram smileys om man trycker på "123"-knappen och sen den ovanför "#~{}", så finns det en lista över olika smileys.

Annars räcker det med att hålla inne "B" t.ex för att få ett ":" och sen kommer lite olika smileys upp bland alternativen.

Jag brukar inte sakna "åäö" på tangentborden men nu gör jag det lite för att den inte räknar ut korta ord som innehåller de tecknen lika bra. Som någon annan skrev tidigare i tråden så blir "För" allt som oftast "For" och "För" finns inte med bland alternativen..

14. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom ja köpt min nalle från tyskland så blev detta en bra lösning på mina problem :)

Grymt bra skulle va skönt med svart dock och sen slippa dubbel siffrorna på tangenterna.

Annars är ja fan supernöjd med denna .

15. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den här var ju som att den redan visste vad jag skulle skriva. Förbannat bra förutsägbarhet och det är bättre än stora knappar, ÅÄÖ och allt annat man kan sakna.

16. fireon

MINA ENHETER

Tack så mycket för tipset! Sjukt smidigt!!! :)
    Detta tangentbordet slutar aldrig att förvåna! Ingen anledning till att ha ÅÄÖ längre!

17. fireon

MINA ENHETER

Den säger bara "for" istället för "för" de första gångerna. Sen när du har valt "för" några gånger så kommer det automatiskt upp! :)

18. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

HTC_IME av jonasl, har svårt att se något anat som är lika flexibelt. Underbart när man byter mellan svenska/engelska. Enda nackdelen är avsakaden av åäö, vilket egentligen borde vara en barnlek att få till om man låter åäö motsvara aao och litar på rättningen istället...

19. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror jag går tillbaka till scandinavian keyboard ändå, prediction för ord med åäö är för dålig för att det ska vara värt 14Mb jämfört med de 6Mb som scandinavian keyboard tar.

20. foffen

foffen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag är lite kluven, tycker det är rätt ok men jag tycker nog scandinavian keyboard är bättre. kanske om man fick prova med olika språk men den tillåter bara ett i gratisversionen. Vill gärna kunna växla mellan eng och sv.