SwiftKey - Nytt tangentbord

Diskussion i 'Applikationer' startad av Frojd, 14 jul 2010.

1. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  2. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Är det bara jag som blir frustrerad varje gång jag ska skriva på ett vanligt tangentbord till datorn när den inte rättstavar, autokompliterar och så vidare? Snacka om att man vänjer sig snabbt!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Samma här, kan inte skriva på datorn längre. :)

4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

en irriterande sak är att space är för kort och jag råkar alltid trycka på punkt, irriterande.

5. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Jag kör just nu med den gratis trial versionen som man kan ha i en månad, men jag tänker köpa appen nu. Nån som vet om jag måste avinstallera trialversionen först innan jag laddar ner den riktiga, eller hur gör man? Tänker på att man ju fick ställa in en massa första gången bl.a. för facebook, twitter, sms osv. Kunde vara skönt att slippa göra om det.

6. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Som första-användare var de snabbt att komma igång, 5 frågor sen var man igång - under en minut.

Fråga; Jag antar man inte behöver lägga in Engelsk språklista, den fattar väl när man skriver engelska?
    Teman? Är de bara 4 att välja på? Ingen som liknar ICS?

7. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Du skall nog sätta in engelsk ordlista, kan ha upp till 3 språk samtidigt. Bara 4 teman för tillfället, kommer säkert mera.

8. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Fick mig ett gott skratt när jag bara random-tryckte på de ordförslag man får, en skön berättelse om upphovsrättsbrott och att vara unik, haha ;) Nice den är så bra på att hitta ord och bygga meningar!

9. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Urvalet av teman är rätt så dåligt, men jag frågade de på Twitter om de hade planer på att släppa fler teman, och något ICS-inspirerat tema. Fick detta till svar:

10. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Luddigt svar. Teman är ju något som går sjukt fort att pilla ihop så det borde ju inte ta så lång tid.

11. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Tjo. Är är det bara jag som börjat uppleva att Swiftkey nästan bara föreslår ord i plural eller med ändelser? Det händer (nästan) hela tiden nu och jag måste gå tillbaka och korrigera eller skriva klart hela ordet själv, vilket ju gör att hela idén faller rätt platt.

Hur blir det för er om ni exempelvis skriver (programmets förslag inom parentes):

"A är en kriminell (kriminelle/kriminella) chaufför (chaufförer/chaufförerna)."
    "En veterinär (veterinärer/veterinärerna) ska tåla (tålas/tålamod) päls."

Har testat att läsa in gmail och sms på nytt men samma problem uppstår. Irriterande!

Last edited: 2 dec 2011
  12. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja, har också märkt det även på den alternativa svenska-motorn jag håller på att testa nu.

13. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Märkligt. Tycker det borde vara standard att alltid ha en grundform som förslag utöver de andra förslagen.

14. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Lär sig inte swiftkey ord från sånt man skriver på gtalk och irc tex? Jag använder andchat mycket och den verkar inte lära sig nått via det...

Hur lägger man till ord? Jag har skrivit lol flera ggr och den vägrar lägga till det tex.

15. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Fungerar som det ska för mig, iaf med gtalk. Kan hända att man måste välja ordet för att den ska lära sig.

16. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    Övrigt:
    Problemet är att den skriver inte ens Lol som förslag om jag skriver lol. Så kan inte välja det :) Nu är ju det skit samma med just lol, men om det gäller andra ord... :/

17. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Låter som för mig. Du har valt att space alltid gör ett mellanslag, och att inga ord ska väljas automatiskt (eller med space)? Då får man inte sitt skrivna ord som förslag att lägga till. Jag har klagat på det, men inget har hänt.

Så har jag, och om jag tar bort det, och låter space infoga ord, eller låter ord infogas automatiskt, så fungerar det som det ska. Men jag vill ju inte ha det så.

Det konstiga är att vissa ord har lärts in och föreslås när jag whatsappar eller emailar, men när jag ska använda samma ord i vissa andra applikationer, föreslås ingenting. Jag har inte alls klart för mig i nuläget, hur ord läggs till. Ibland har ord lagts till, ibland inte. När jag kontaktade support, började de tjabbla om att det hamnar sist i prioriteringen bland förslagen, och det tog 10 mail innan de fattade att jag har skrivit hela ordet, så att det inte finns fler förslag, och det syns ändå inte = det har INTE lagts till.

Och så har jag märkt att ordet "iphone" inte går att få in hur mycket, och var, man än skriver det XD

I det stora hela är jag ändå nöjd, och hoppas att andra också klagar på det som jag vill ändra på, så att det blir bättre och bättre (vilket det verkar bli).

yarr gillar detta.
  18. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6

När ni skriver får ni ju upp tre alternativ ovanför tangentbordet. Jag tycker att det verkar som att alternativet som är längst till vänster alltid är exakt det du skriver. Om du ska skriva "imorgon" men råkar trycka på "jnoegon" eller något så är det "jnoegon" som visas längst till vänster, "imorgon" som visas i mitten och är det ord som infogas när du trycker på mellanslag och längst till höger finns ett alternativ från ordlistan som man kanske menade om man inte ville skriva "imorgon". När du har skrivit ett ord som du vill lägga till i ordlistan, trycker du alltså helt enkelt på alternativet längst till vänster. Då läggs det till. Så tycker jag att det verkar fungera.

I vissa appar, t.ex. i adressfältet i webbläsaren eller i sökrutan på Market, får man inga alternativ av Swiftkey. Det är troligen för att man kanske inte vill lägga till en adress till en hemsida i ordlistan?

Last edited: 20 dec 2011
  19. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Nej, jag får aldrig upp ett alternativ som är precis som jag skriver (om jag inte skriver ett ord som redan finns). Och det beror på mina inställningar att aldrig autokomplettera eller komplettera med space. Detta enligt utvecklarna själva då jag hade mycket kontakt med dem i början.

Det är ju bland annat det som skribenten före mig undrade om, att det faktiskt inte kommer några förslag. Enligt utvecklarna så är det så det fungerar när man har de inställningar som jag har, d.v.s. endast komplettera ord genom att välja bland de tre där uppe, aldrig automatiskt eller via spaceknappen.

20. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    Övrigt:
    Det funkade som Nummerskivan sa att ta bort att space alltid gör mellanslag och istället ta infoga valt ord :) Nu lägger den till nya ord iaf. Thx