SwiftKey - Nytt tangentbord

Discussion in 'Applikationer' started by Frojd, Jul 14, 2010.

1. qbase

qbase Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det något sätt att få samma utseende och funktion i alla program? Vill alltid få förslag på ord och helst se smileysknappen :)

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag fick upp en ruta med följande text:

"OBS!

Den här inmatningsmetoden kan samla all text som du anger, inklusive personliga uppgifter som lösenord och kreditkortsnummer. Den kommer från SwiftKey Beta. Ska inmatningsmetoden aktiveras?"

Samlar den all sån data och skickar ut det till skaparen så den fiskar lite allt möjligt från min lur med en extra lång kastspö? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Last edited: Jul 19, 2010
  3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Alla tangentbordsimplementationer kan samla in all text du anger. Sen om de som implementerat tangentbordet du använder gör det eller ej beror väl på hur hederliga de är. Varningen är alltså för att du ska försäkra dig om att du litar på den som gjort tangentbordet du vill aktivera.

Ungefär som att du måste lita på att den som gjort webläsaren du använder för att kommunicera med din internetbank eller vad du nu använder för websidor inte också skickar vidare allt till någon tredje part, spelar ju ingen roll om trafiken är krypterad om det är skurken som krypterar. :)

4. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Finns nog ingen risk att vare sig Mozilla eller Microsoft skulle kränka oss kunder på det viset. Det hade varit ingenting annat än skandal. Den här tillverkaren är inte lika känd eller snarare tillförlitlig så att jag kan lita på den 100% att den inte fiskar efter mina personliga saker, så därför tog jag bort denna app. Tror jag nöjer mig med min Skandinaviska ett tag till.

5. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Microsoft är en sak. Mozilla en annan. De hade garanterat tjänat mycket mer än vad de gör idag, ifall de hade valt att "råna" användarna. Så lita på Mozilla är som att lita på SwiftKey.

Sen vet jag inte om skaparna av inmatningsmetoden ser det SK sparar ner. Ifall du inte har någon uppkoppling till internet, så är det omöjligt för dom att se. Sen sparar SK allt du skriver så att den kan bli smartare. Men det gör Skandinaviska också, då du sparar ett ord som inte finns igenom att klicka på det. Dessa ord kan du se ifall du går in på Egna ord.

6. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jo visst, men varför kom denna ruta upp i så fall? Den kom inte alls när jag installerade den Skandinaviska. Bara det gör appen skum med stort S. Jag gillar inte när jag får skumma rutor från nya appar jag bara hör talas om för nån stund sen.

7. appel

MINA ENHETER

Nu tror jag inte de som utvecklar SwiftKey är några skurkar som spionerar på en. Men en stor skillnad mellan Scandinavian keyboard (utöver att man faktiskt har tillgången till källkoden) är att SwiftKey appen begär rättigheten "network communication". Det används säkert bara för att ladda ner tangentbord layouter och ordlistor, men jag känner mig ändå tryggare med tangentbord som inte har den rättigheten (möjligheten) alls. :)

8. appel

MINA ENHETER

När du aktiverar Scandinavian keyboard kommer den upp. Har det gjort alla gånger jag gjort det i alla fall.

9. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jaså? För inte hos mig iaf. Installerade den samma dag som jag fått luren, vilket var för några månader sen. Den funkar lika bra så därför håller jag mig kvar till den ett tag till.

10. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När någon blir bestulen pga. SwiftKey, så överväger jag att avinstallera den. Tills den dagen så tänker jag köra SwiftKey tills att Swype kommer med Svenska ord :)

11. skrot

skrot Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du går in under "nationella inställningar" och bockar av det skandinaviska tangentbordet och bockar i det igen kommer du säkert se att varningen kommer, då den alltid gör det när du aktiverar andra tangentbord än standard.

Från faq'n på swift's sida:
    Q: A warning says SwiftKey may collect personal data like credit card numbers and passwords. Does it?
    A: No, we take privacy very seriously and SwiftKey does not collect any personal data or log your conversations. The warning message that says you will be asked to accept a message telling you that SwiftKey may be able to collect “all the text you type, including personal data like passwords and credit card numbers” is a part of the Android operating system that appears when any third party keyboard is enabled. SwiftKey personalises its predictions based on your writing style but does not store personal data such as passwords or credit card numbers.

12. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

Okay. Provar igen så får vi se om den är lika bra som den jag har eller ej. Suger den och fattas det funktioner som exempelvis T9 (eller XT9) åker den ut fortare än Speedy Gonzales med röven före.

Last edited: Jul 19, 2010
  13. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu verkar det funka med T9 också, precis som vanlig mao. Men varför är det små tangenter för? Irriterande om man har lite större fingrar å prickar två bokstäver istället för en. HTC:s originala, som också har svenska tecken, är bättre faktiskt just när det gäller användarvänligheten. Och var är tangenterna Å Ä Ö? De syns inte till trots att jag installerat svenska modulen.

14. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag älskar det! Kommer definitivt köpa det om det kommer som betalapp :D Hade HTC_IME innan, att den gissar nästa ord är ju bara gudomligt, den är lite konstig i början, men när man har börjat skriva mer så blir den bättre. Som en annan sa, den blir bättre för varje mess/email ;)

15. Nosense

Nosense Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men det står (har inte laddat hem och testat ännu) att beta versionen är tidsbegränsad? Kommer det sluta funka efter ett tag eller kommer det bli en betalapp inom kort?

16. wångö

wångö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Svenska modulen ger dig väl bara svenska ord, och inte svenskt tangentbord ? . Och å ä ö finns under a och o som på orginaltangentbordet

17. ggdfx

ggdfx Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får inte upp mitt tangenbord... nån som har samma problem?

18. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Testat att installera om? Funkar prima för mig.

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

19. ggdfx

ggdfx Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, dock efter tredje ominstallationen så funkade det märkligt nog..

20. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hoppas det kommer finnas eller finns något sätt att spara allt som Swiftkey lärt sig om man ska in med en ny ROM eller när betan går ut, så man slipper "lära" om allting?

Annars tycker jag också det funkar riktigt bra, lite små tangenter dock.