[Swiftkey X] Svenskt men utan Å Ä Ö

Diskussion i 'Applikationer' startad av PatricF, 4 okt 2011.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Innan hade jag mitt Swiftkey på svenska men utan Å Ä Ö tangenterna, den predictade ändå svenska ord. Efter en uppdatering Eller när jag klickade i att den inte skulle visa voicrecognizion i inställnigar så la den till Å Ä Ö på tangentbordet..

    Jag vill alltså inte ha Å Ä Ö men jag vill ändå att den ska predicta svenska ord.
    Det finns en inställning "Don't show foreign characters" eller liknande men det fungerar inte.

    Kör jag med engelska så försvinner det såklart men den predictar engelska ord..

    Jag har testat att köra en wipe på inställningarna för Swiftkey i Titanium Backup men det vill inte ändå..

    Någon som vet hur man fixar detta?
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    De har flyttat var man ställer in tangentbordslayouten. Inte alls uppenbart längre.

    I SwiftKey settings välj Language profile -> Language. Sen bredvid checkboxen för ett av dina aktiva språk finns en liten tangentbordsikon. Tryck på den och välj QWERTY.
     
  3. enV

    enV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag listade ganska snabbt ut att det var där man ändrade också efter uppdateringen men likförbaskat går den över till QWERTY (Swedish) även om jag väljer vanlig QWERTY. Ska tilläggas att jag även har engelska nerladdat och att det bara är bredvid English som jag kan välja tangentbordet.

    ...har nu avinstallerat och installerat om Swiftkey X och bara dragit ner svenska som språk och nu får jag inte ens välja att vilket tangentbord jag vill ha. Drar jag förövrigt ner engelska igen så kan jag välja tangentbord till normal qwerty fortfarande dock utan effekt...
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

  5. enV

    enV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tar och knappar ihop något och skickar in. :)
     
  6. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Gör jag en swipe på space och väljer swedish så dyker åäö upp, har jag det på engelska så är det vanlig qwerty men den "predictar" nog också svenska ord för mig.
     
    enV gillar detta.
  7. enV

    enV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ha! Den hade jag inte ens sett. Det funkade bra det! :o
     
  8. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag får aldrig fram någon tangentbords-ikon för svenska men jag får för engelska om jag laddar ner det.. Väljer jag QWERTY på engelska och har svenska också ikryssad så ser man på mellanslag att man kan byta språk där, vilket jag inte vill ha, men den verkar predicta svenska ord iaf.

    Det finns tydligen några bugreports redan angående detta så får väl hoppas det fixsas i en update snart :)
     
    Last edited: 5 okt 2011
  9. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fick svar att dom har fixat buggen och snart ska släppa en update.