Tips: Swipe - kryptokort som är uppbackad utav Binance

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 11 aug 2020.

Taggar:
  1. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Kortet i sig är inte nytt, men det blossade upp stort idag pga av de nya card tiers som de släppte. I korthet så kan man summera att de har liknande och konkurransmässigt bättre perks än t.ex. Crypto.com. T.ex. så ger deras "gratis" kort rabatt på Spotify upp till 10USD, tror jag. Om man väljer att sig in sig till deras token som kallas för SXP så kan man få ännu fler perks t.ex. rabatt på Netflix, Prime, Apple Music m.fl.

    Lik Crypto.com genererar man också cashback när man handlar med kortet. Cashback betalas ut i BTC mot Crypto.com som betalar ut i deras CRO token.

    Fördelar
    - Rabatt på Spotify med gratiskortet
    - Cashback från 1% upp till 5% beroende på kort

    Nackdelar
    - Massor med dolda avgifter
    - Man behöver lik Crypto.com låsa in sig i deras token minst 6mån om man vill ha fler perks.

    Deras whitepaper

    Någon här som spanat in närmare på kortet? Jag var till en början intresserad, och kollade upp på det mer. Men kan säga att jag sedan dess tappat intresset lite på det p.g.a. av avgifterna som gör det inte riktigt värt för oss i Sverige att använda det iaf. Dock så tillskillnad från Crypto.com så backas denna projekt upp utav Binance som för en del som inte vet är det största plattformen för kryptohandel.
     
  2. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Spontant känns konceptet väldigt lik Crypto.com. Kul att det komma upp fler konkurrenter. Intressant både erbjuder gratis Spotify och Netflix
     
  3. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Precis, jag har läst på lite efteråt. Det verkar som Swipe kortet har en del dolda avgifter. Bl.a. att när man toppar kortet måste man toppa det med USD som "de" sedan konverterar om till EUR. Kontentan blir så iaf att jag avvaktar vid sidan för att höra mer vad folk tycker om kortet när majoriteten fått det i sin hand.

    Erbjudanden och sånt är visserligen tilltalande, men inte de dolda avgifter som det pratas om i communityn.
     
  4. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Det är ju ingen höjdare om man ska hålla på att växla flera gånger...Hoppas de inser att detta är ett miss och fixa till det.
     
  5. DarkGod

    DarkGod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2020
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Iphone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13
    Ingen som har testat Swipe? Ser väldigt saftig ut nu med Steel kortet där man lockar upp 3000 SXP vilket som är ungefär 3000USD, så får man 4% cashback, spotify, netflix, amazon prime, apple music, uber 50usd.
     
  6. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag har skaffat kortet som inte behöver låsa upp något SXP till. Har dock inte använt kortet till något då jag främst använder MCO kortet istället.

    Dessutom vad jag har hört så ska kortet integreras med BNB kortet. Så det är lite osäkerheter kring ifall kortet kommer vara kvar eller om det kommer ersättas med BNB kortet som enbart ger cashback.
     
  7. DarkGod

    DarkGod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2020
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Iphone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13
    Hmm, undrar om jag kan skaffa det kostnadsfria saffron kortet med då till och börja med. Då får man iaf. gratis spotify och 1% cashback. Sen vet någon om det kostar att uppgradera från saffron till t.ex steel om man nu skulle vilja det i framtiden?
     
  8. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Vet ej, men hos Crypto.com behöver man betala en avgift på 50€ om man uppgraderar kortet. Så gissningsvis kanske Swipe gör det också.
     
    DarkGod gillar detta.
  9. DarkGod

    DarkGod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2020
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Iphone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13
    Försökte beställa Swipe saffron kortet och det gick igenom. Dagen efter så ser jag att istället för att vara shipped så står det, "card cancelled". Har skrivit till de men känns som att det är många som har kommunikationsproblem med de. Läser andras inlägg på deras discord med och ser lika upplevelser.
     
  10. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag tror att det kan vara pga att de kommer mer eller mindre smältas in till Binance kortet. Men ja, i Swipe community får jag känslan att det är många som har diverse problem bl.a. det som du nämner och att man ofta får fråga om vart cashbacken har försvunnit.
     
  11. D3NNIS

    D3NNIS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag tycker detta är en intressant tråd. Har det framkommit någon mer information om kortet? Är det någon som fått kortet och har använt sig av det. Äter växlingen upp fördelarna med kortet?
     
  12. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Om du läst de tidigare inläggen om kortet så tycker jag åtminstone att nackdelarna är fler än fördelarna. Söker du ett kryptokort så rekommenderar jag Crypto.com
     
    bernard gillar detta.
  13. D3NNIS

    D3NNIS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för svaret! Jag kommer gå på crypto.com kortet. Jag känner några som har det och använt sig av det en tid. Det verkar fungera väldigt bra. Men swipe kändes ändå värt att utvärdera innan jag bestämde mig. Eventuellt så beställer jag swipes grattiskort för att kunna jämföra.
     
    jerry84 gillar detta.