Sygic GPS Navigation, erfarenheter?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Brödrost, 14 feb 2014.

  1. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Se mitt förra inlägg.

    Skickat från min N6 via Tapatalk
     
  2. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har testat både Navigon och Sygic förutom Google Maps Navigation, och jag har ingen riktig favorit.

    Google Maps Navigation hittar nästan alltid målet inklusive husnummer. Saknar info som hastighet och lite annat, och kräver ju uppkoppling.
    Navigon har husnummer och gårdsnummer nästan överallt, och adresser som inte finns i google Maps och Sygic dyker upp utan problem. Appen är tyvärr ful, och fungerar ganska dåligt. Väldigt buggig, och Navigon bryr sig inte. Dessutom kostar kartuppdateringarna en hyfsad summa pengar.

    Därför valde jag att testa Sygic. Ser rätt bra ut, har hastighet och annan viktig info, uppdateringar ingår, och appen fungerar bra, även om den kan upplevas som rörig ibland. Det stora problemet för mig är att den saknar husnummer nästan överallt där jag har använt den. Har blivit några kilometer extra pga detta ibland då den guidar till en plats flera kilometer längre ner längst avsides vägar. De köper kartor från tomtom, men min gamla tomtom-gps hade husnummer på alla ställen jag åker till utom ett.

    Om Sygic löser problemet med avsaknaden av husnummer sår den helt klart den bästa enligt mig, men jag har inte testat copilot.
     
  3. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Om ändå det funnits en gratisapp typ Maps eller Eniro som hittar ner på husnummernivå men som kan visa koordinaterna, att kunna få dem i rätt format till Urklipp och sedan klistra in dem i Sygic.
    Vet man positionen långt i förväg kan man ju med dator hitta koordinaterna och knappa in dessa men det är ju inte alltid det är så...
     
  4. kjo

    kjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Sygic och varit nöjd med den. Men efter att jag uppgraderat till KitKat fungerar den inte längre. Får bara meddelandet "Sygic har stoppats". Har avinstallerat och installerat igen, men inget hjälper. Provat på både enheten och SD-kortet. Någon som fått den att fungera på KitKat?
     
  5. Pelle10

    Pelle10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har en fråga, jag har kört Sygic med Sverige kartor och det funkar bra, men om jag vill ha Europa kartor tex. Danmark och Tyskland, kan man då uppdatera till en rimlig kostnad? Jag har kollat lite men inte lyckats hitta hur man ska göra för att köpa "uppgradera" till Europa från Sverige kartor? Tacksam för svar. Mvh Per
     
  6. Pelle10

    Pelle10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu tror jag att det funkar, nu kunde jag tanka hem tex. Danmark och Tyskland utan problem, kommer kanske få ett förslag inom ett par dagar att köpa dessa om jag vill behålla de (Danmark och Tyskland), oavsett så är det löst för tillfället.