Sync med MS Exchange verkar inte fungera i 2.3.4

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av daz, 8 nov 2011.

1. daz

daz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har försökt synka med min P990 mot företagets exchange-miljö. Min HTC Desire fungerar alldeles utmärkt. I exchange-miljön ser jag att min LG blivit insläppt enligt policy.
    Dock verkar det som om exchange-policyn som ska skjutas ut på telefonen inte går ut. Verkar inte som telefonen förstår de som servern skickar ut.

Har provat synka både över 3G och wifi. Inget fungerar.

Nån som fått det här att fungera?
    Kan tillägga att jag knappt använt den här telefonen sen jag köpte den då den enbart bootade om eller stängde av sig konstant. Tänkte ge den en chans till..

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag får min att ladda mail från exchange 2010, har inte testat mer än så. Den epostklient LG preppat med är verkligen rutten, det står aldrig något om stöd för exchange security så det kanske är där du får problem (om ni har krav på den funktionen).

3. daz

daz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag vet inget om hur serversidan är uppsatt. Jag är nätverkskille inte serverkille :)
    Det jag förstår är att synkningen är en OS-grej och inte en applikationsdel i telefonen. Kan dock ha fel där.
    Det fungerar som sagt bra i alla HTC lurar jag och mina kollegor testat, även iPhone fungerar utan problem. Vet inte om det fungerade innan den här uppdateringen. men alla tips på hur jag får synkningen att fungera i P990 är uppskattat då jag är sugen på å ge den en chans till..

4. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det ska inte ha med telefonen att göra vad jag vet. Det finns andra appar för epost som fungerar bättre...

Det här är CM7s Email.apk med hackad exchange security [APP] **Updated 12/27/2010** Email.apk - Gingerbread src code w/o Exchange security - xda-developers vet ej hur det går att flasha in nu när LG vart snälla att låsa telefonen så man inte kan göra remount utan root

Jag har kört senaste versionen av epostappen från en annan tråd, men för tillfället verkar den gömma sig

5. daz

daz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag orkar inte hålla på å root'a telefonen för att få det att fungera. Jag vill få det att lira out of the box.

Så om det är nån av er som fått det att fungera så kom gärna med tips på hur ni löste det.

6. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mitt företag har strikta säkerhetspolicies i exchange servern, och jag fick aldrig någon app att fungera. sökte lite och sedan installerade jag touchdown, kostade en liten slant men värt det.

7. Spaceman

Spaceman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade Touchdown som förvisso funkade och har många inställningsmöjligheter men, i mitt tycke, är ful som stryk :)
    Nu kör jag med Enhanced Email (ca 65:- på market) och den funkar finfint.
    Dessutom gör designen att den känns mer integrerad med resten av systemet.

8. daz

daz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köpa ett program är inte ett option för mig då det är min företagstelefon å inte ivll knyta upp nått privat på den.

9. gytepr

gytepr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    vilka skall köra då finns det andra som är bättre då..har för mig det man inte komma ihåg dem

10. Spaceman

Spaceman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det beror väl på vem som betalar ;)

Jag försökte få den medföljande mailklienten att bli kompis med vår Exchange men gav upp efter några veckors felsökning och konf.
    Jag har inte testat den medföljande sedan någongång i april så det kan ju ha förbättrats, men det verkar som att LG har fokuserat på andra förbättringar senaste tiden...

Jag säger inte att du ska ge upp men jag ger dig inte något större hopp om att få det att funka.

11. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag gissar att du pratar om Active Sync. HTC Desire har den roliga lilla funktionen att den alltid säger ja på policys. Om Exchange säger att du skall kryptera svarar HTC Desire $true på detta även om den inte gör det. Förbannat irriterade för mig som Exchange admin. Vet ej hur LG gör men Android i grundutförande kommer säga $False om den inte följer reglen och därför kommer du inte kunna synca! Finns dock bra program man kan köra på Market som fixar allt! toughdown är mycket bra!

12. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Utan att roota kan man installera en annan email.apk under förutsättning att man signerar filen med t.ex. Apk Manager. Man får dock två appar.

Annars går det såklart att ladda någon annan från Market.

Vågar man lita på en fil från mig så kan jag ladda upp en som fungerar med exchange security och flera konton.

13. gytepr

gytepr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    ja installerade moxier mail verkar funkar fint men det inbyggda vill bara ibland så tog den istället då.

14. daz

daz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Problemet med dom programvarorna man installerar för detta är att det inte hook'ar in i resten av OSet på ett bra sätt. Tex kalender och kontakter läggs inte på samma ställe utan en helt separat db med detta. Det är ett problem för mig.
    Därav vill jag få det att fungera med den inbyggda mailklienten

15. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag håller med att det hade varit det bästa men eftersom vår Exchange kräver vissa policies (av god orsak i de flesta fall) så kommer jag (och många med mig) inte att kunna göra de inbyggda versionerna. Touchdown (som jag valt) fungerar även om utseendet har mer att önska i flera fall.
    Touchdown kommer att svara ja på de flesta policies men t.ex kryptering kommer inte att kunna göras på hela telefonen utan bara på den informationen som hanteras inom Touchdown. Även pinkod kommer inte att kunnas krävas på telefonen, utan enbart på programmet.

Kontakter kan du exportera (tror inte det syncar båda hållen) ut till telefonens kontakter. Kalender information exporteras inte automatiskt genom Touchdown dock, vilket ibland kan ses som ett problem. Jag har iof all kalender information som jag använder i Outlook och touchdown så för mig är det inget större problem.

Lycka till med att hitta en lösning som fungerar för dig, jag har för tillfället accepterat denna lösning och hoppas att i framtiden att det finns Android versioner och telefoner som kanske kan certifieras som kompatibla med Exchange på ett bättre sätt.

16. daz

daz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

HTC Desire fungerar utan problem. Vet även att Samsung Galaxy 2 tex fungerar direkt utan 3'e parts programvaror. Sen om dom fuskar till detta genom att svara ja på ala policy-frågor men inte utföra nån av dom är en helt annan sak.