Sync mot Outlook Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hk1971j, 1 jul 2010.

1. andersar

andersar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jeg snakker om å synke min Galaxy mot "rubbet" av e-post, kontakter og kalender fra min Outlook 2010 på min laptop, og her er Kies rakt av rubbish. Har du en løsning på dette, er jeg dypt takknemlig. Min mailkonto forvaltes av Telia's servere. (altså intet eget maildomene snurrende på en in-house, privat server. Tyvärr..)

Jeg fixer e-post sync mot Telia's servere (mailin.telia.com og mailout.telia.com) det er OK nå (etter et bråk med å gjøre dette via WAN'et hjemme. Not good. Slå av WiFi )

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

vad fasen ska det stå i rutan "domän/användarnamn"?

3. andersar

andersar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jeg synker mailboxen min mot Telia's servere og henter mail fra Mailin.telia.com , utgående sendes via mailout.telia.com. Dette funker OK. Problemet jeg har, er å synke telefonen mot de Outlook-data som finnes på min laptop. Hier gibt es nur Scheisse...
    Jeg kjører Outlook 2010 under Windows 7. Ikke så fantastisk avantgardistisk, at det ikke fortjener å gå, eller?? Min Kies versjon er v1.5.1.10074_2.
    Jeg får ikke over alle kontakter, og ingen kalenderdata.
    Vet noen, om det er "for tidlig" med Outlook 2010 for Kies?
    /Anders

4. nicoma

nicoma Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sync mot outlock 2010

Kör w7 64 bit system här. Kies SOM ADMIN
    Syncar därefter bra mot outlock 2010

Viktigt att KIES köres som ADMINISTRATOR.

Det synkar inte med knapparna uppe till höger !
    Däremot om du öppnar nere på botten i programmet så syncar det.
    VARNING backa upp din kalenderdata och kontaktnätdata före synk så inte telefonen raderar alla dina poster.

Det största problemet med KIES är att få Telefonen att synas i KIES. 50/50

KIES är nog det mest ologiska program jag någonsin använt.
    Hoppas SAMSUNG fixar till det.

mvh/Nico

5. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Syns den inte får man återställa drivrutinerna.

6. a96chrbr

a96chrbr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört KIES och syncat kalendern med Outlook i några veckor och upptäckt att den inte syncar med alla möten. Det verkar som att återkommande möten helt enkelt inte syncas. Någon annan som har liknande problem?
    För övrigt så är KIES väldigt begränsat när det gäller inställningar för synkronisering. Man kan i princip bara säga "Ja, jag vill synca". :(
    Någon som kan tipsa om något annat syncprogram? Jag kan inte använda Google sync då jag inte vill att Google ska läsa min jobbkalender och det verkar lite osäkert om Touchdown har stöd för USB-sync...

Setup:
    Windows XP, Outlook 2003, KIES 1.5.1.10071_32
    Samsung Galaxy S med original fw, icke rootad, kopplad via USB till datorn.

7. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testa "Google Calendar Sync" så kan du synka outlook och mobilen med gmail istället. Själv undviker jag Kies så långt som möjligt.. Lika opålitlig som Odin..

8. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Hej, jag har ett litet problem med att synka min outlook kalender med min mobil. Använder oss av outlook på jobbet och skulle vilja kunna se den kalendern i mobilen.

Jag använder mig just nu av "Agenda widget" och undrar om det på nåt sätt kan gå att få in outlook-kalendern där? Har bockat i en ruta i agenda widget för att synca min exchange-kalender, men jag får inte upp den i själva widgeten. Ser min privata kalender men inte jobbkalendern.

Finns det någon som vet hur jag kan göra eller om det går att lösa på annat sätt med annan kalender eller liknande?

9. goalie_35

goalie_35 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har stundtals problem med mailen i min telefon. den ska synca mot outlook på jobbet men ibland händer det att även fast jag får ett mail så dyker det inte upp i telefonen, däremot kommer det i datorn. startar jag om telefonen brukar mailen dimpa in på direkten efter det. det går inte heller att skicka mail när detta händer utan dom lägger sig då i utkorgen för att sedan skickas så fort jag startat om telefonen. någon som har tipps på detta?

sen undrar jag även över kontakterna. lägger jag till en ny kontakt på datorn så syncas den in i telefonen. lägger jag däremot till en kontakt i telefonen och väljer att spara företag som min outlook är kopplad till får jag den inte i datorn?

10. Daytrader

Daytrader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova programmet TouchDown, ett riktigt bra program för att synka Exchange/Outlook konton. Nackdeln är att programmet blir seeeeegt med lite tillgängligt minne så man får ofta "kill some apps" så går programmet skapligt.

Synkning med kontakter, kalender och mail går däremot som en klocka!

11. goalie_35

goalie_35 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testade det när jag skaffat telefonene men fick det aldrig att funka riktigt.

12. Bias

Bias Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag läser ett jobbmail via telefonen så markeras det som läst i outlook på jobbet också. Går det att ändra denna inställning?

Alltså, om jag läser ett mial via telefon så vill jag att det fortfarande ska markeras som oläst i outlook.

13. Ulfstrk

Ulfstrk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis köpt en Galaxy S.

På jobbet kör vi exchange/outlook 2010.

Mailen synkar perfekt, kalenderposter som jag lägger in vi datorn synkar perfekt till telefonen trådlöst.

MEN

Den andra vägen, kalenderposter som läggs in i telefonen synkar inte till datorn.

Har inte använt något tredjepartsprogram och vill inte gärna betala för touchdown eller liknande.

Några tips, ska det öht fungera?

14. pqvist

pqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, men jag har tyvärr lyckats återskapa och verifiera ditt fel.....

15. Ulfstrk

Ulfstrk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror ni man kan reklamera telefonen till samsung i o m att detta inte fungerar som det ska. För de lovar väl full synk med exchange?

16. optimizer

optimizer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem men det är nu löst.
    Se till att skapa dina händelser i telefonen i rätt kalender.

Jag har två kalendrar "Min kalender" och "[email protected]" kalendern.
    Mina händelser i google kalendern synkade inte.

Lycka till!

17. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

18. henkepenka

henkepenka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har också problem när jag skapar en kalenderpost i telefonen. Den vill inte synka till datorn. Jag har lagt kalenderposten i rätt kalender...

... är detta någon känd bugg?

En annan grej som jag undrar, det är när man får en mötesinbjudan och vill tacka ja/nej ifrån telefonen... hur gör man det?

19. Mangepange

Mangepange Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena
    Jag hade samma problem som dig. Kontakter och mail syncar telefonen fint. Jag fick ett bra tipps som funkar fint för att synca kalendern bådavägars.
    Jag kör en app som heter moxio mail (Android.-.Moxier.Mail.v2.1.58.apk)
    Jag satte upp den att endast synca exchange-kalendern enbart. Detta funkar kanon. Kalendergränssnittet är inte snyggt direkt. Men det funkar.

// Magnus

20. MatteA

MatteA Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det som retar mig nåt förbannat är att återkommande möten/händelser inte följer med till kalendern i Galaxyn.

Om du som jag använder Outlock 2003 och på respektive kontakt skriver in deras födelsedag så hamnar detta datum i kalender.

Eller om du bokar tvättstugan varje måndag (eller varannan för all del) så hänger inte detta med...

I mitt fall..., surt!