synca enskilda filer i google drive?

Diskussion i 'Allmänt' startad av behedwin, 6 maj 2012.

1. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej
    Jag tycker verkligen google har gjort något bra utav deras nya molntjänst google drive.

Men jag undrr om det är möjligt att synca enskilda filer på en dator med google drive.

dvs att jag har lite dokument liggande på en hårddisk som jag vill att de ska ligga just där och inte behöva ligga i google drive mappen bland allt annat jag har.

jag vill kunna göra ändringar på mina dokument på denna hårddisk men att de syncas mot en kopia på mitt google drive konto.

går det eller är det enbart sådant som ligger i google drive mappen som kan syncas?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det stöds inte just nu. Det finns flera som testat med symlänkar o.dyl. utan framgång. Ett alternativ skulle vara att lägga genvägar eller symlänkar där du vill ha filerna och sedan lägga själva filen i Drive. Då kommer du åt filen från den plats du vill ha den på, men får samtidigt upp den i Drive.

I Windows 7 och Vista kan man tydligen skapa symboliska länkar med kommandot mklink. Jag har inte testat det eftersom jag inte har haft behov av det ännu.

Det kanske är dags att ordna det. Skulle vara smutt att få alla konfigfiler från olika program synkade via Drive. En symlänk borde funka tycker jag.

Last edited: 6 maj 2012
  3. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Duger tredjepartsapp? Kan tipsa om Foldersync Lite i så fall. Kan synka åt båda håll till bl.a Drive, Dropbox, Box osv.

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Det är väl bara för Android? Han vill göra det på datorn.

5. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Funkar med vanlig windows-utdelning med. Alltså att appen sköter synken mellan utdelad mapp och Drive.