Synca facebook med kontakter

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 11 maj 2011.

  1. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Är det någon här som lyckats synca facebook-kontakter med kontaktboken?

    Jag har mitt konto till både socal hub och facebook som sync men de länkar inte bilder/statusar till personerna i kontaktboken. Slår jag på "visa alla" så visas alla profiler i min mobil men det blir dubbla kontakter, en med telenummer, en med facebook då det är samma person.

    Någon som vet ngn lösning?
     
  2. Revolution

    Revolution Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vore grymt, men jag tror man måste skriva exakt samma efternamn o namn som dom har på facebook.
     
  3. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Börja med att gå in i inställningar på telefonboken välj "visa enbart kontakter med telefonnummer", sedan går du in på respektive kompis, så ser du kopplade kontakter, klicka på den och lägg till skype, facebook och whatnot som du har från den personen :P

    Det sista gör man då om namnen inte stämmer till 100%, men har upplevt att vissa inte blivit kopplade ändå.
     
    teal gillar detta.
  4. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Tackar så mycket.

    Är van vid en overkligt enkel x10 men gillar mer och mer alla tjusiga funktioner man upptäcker allt eftersom.
     
  5. VoKEy

    VoKEy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gick in på facebook och inställningar. Där tryckte jag i synka alla och in i kontakter så låg dom där. Då tryckte jag på kontakten och anslutna kontakter och hittade den inte personen jag ville koppla ihop med fick man trycka på anslut en annan kontakt och sedan visa alla kontakter då hittar man facebook kontakten där och kopplar ihop. Funkade men tog lite tid :-)