Synca kontakter på Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Affe_, 3 mar 2011.

1. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tjenare!

Mitt första inlägg här då jag bara spanat andra tidigare. Jag behöver hjälp! Har en Desire som jag förra veckan lyckades spräcka displayen på. Telefonen verkar fungera i övrigt men skärmen är helt kolsvart. Jag har nu köpt en ny telefon men alla kontakter är borta :)().
    Eftersom den fungerar så lyckades jag i blindo klicka igång HTC Sync när man kopplar in sladd i datorn. Jag blev överlycklig, men när jag väl skulle synca kontakter så gick det inte. Själva delen där man väljer att synca är bara helt grå. Bilder och liknande fungerar men inte Kontakter.

Någon haxxig Android-människa som vet varför och/eller eventuellt något annat sätt att rädda kontakterna på?

Mvh
    Affe

2. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Med risk för att du redan provat detta men det skriver du inget om:

Hur du ska göra beror väl lite på var du sparat kontakterna i din Desire som är trasig. Om kontakterna är sparade på SIM-kortet kan du inte hämta dem genom HTC Sync (vad jag vet). Så frågan är ju om du bytt abonnemang och fått nytt sim?

Om du har det har du tur, då borde du kunna sätta i ditt gamla sim i din nya lur och importera kontakterna därifrån? Har du samma sim som innan så borde kontakterna i normalfallet dyka upp om du sätter i det i en ny telefon i annat fall prova att leta rätt på alternativet "importera kontakter från sim"...

En annan möjlighet är om du syncat kontakterna med ditt google konto, men det antar jag att du inte gjort för då hade du inte frågat här antar jag...

3. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Precis, jag har en del på mitt SIM-kort men långt ifrån alla. Dum som jag är syncade jag aldrig mot Google-kontot (som jag dock tänkte göra men aldrig blev av), så alla låg på telefonen. Därför tycker jag det är skumt att det inte går att synca i datorn.
    Tack för att du tog dig tid att svara iaf!

4. aliendavid

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok, ja det var skumt. Testa och ring HTC? Om kontakterna sparats på telefonen så bör du ju kunna få tillbaks dem? Någon som vet om kontakterna sparas på SD-kortet eller telefonminnet? Om det sparas på SD kortet borde det gå att få fram dem på andra sätt...

5. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jo jag tror faktiskt jag ska ringa imorrn. Men jag är ju inte direkt hoppfull. Man vet ju hur supporter brukar vara, eller?

Avd: Har du provat att starta om telefonen?

6. aliendavid

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha, jo, jag har faktiskt själv jobbat på en support dock för en större mobiloperatör och jag har full förståelse för att det är ganska tråkigt att alltid få höra att man ska starta om telefonen osv...har blivit utskälld ett par ggr :P

Men du skulle bli förvånad hur många som ringer in till olika support avdelningar utan att ha gjort detta.

Sen var det i alla fall så där jag jobbade att vi hade en checklista att gå efter, och om det var ett större fel så vägrade teknikerna högre upp i kedjan att undersöka felet om man inte gått igenom checklistan först...så det kan vara värt att låta dem ställa sina ibland dumma frågor som kan verka poänglösa...

Tänk bara på att du kan snabba upp det hela genom att börja med att förklara att du har startat om telefonen, datorn och ja allt som går att starta om osv.... :P

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

OK, Detta är ett --riktigt-- long shot... Alla kontakter ligger som jag förstår det i "Contacts Storage" kanske att man kan få tillbaka dem via adb? Och om man nu lyckas hur ska man få tillbaka dem till en annan telefon... har inte tänkt så långt än... men jag kände att det kanske var värt att tänka högt... någon annan kanske får en idé... Lycka till - även om det ser mörkt ut