Synca outlook med SGS fungerar inte!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Mindraid, 22 jul 2010.

1. Mindraid

Mindraid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min Galaxy S typ 3veckor och på det hela är den bra men det syncnings program(kies) som medföljer telefonen är en katastrof.

Jag har provat att få kontakt med telefonen genom usb porten för att kunna synca ...ca 35gånger, men endast lyckats att synca kontakterna 2st gånger ej kalendern. Detta kallar jag buggigt. Jag har följt diverse tips och råd på nätet för att lösa detta problem men inget gjorde att det gick bättre.

Nu har jag tröttnat och syncar istället telefonen med Google på nätet och sen med telefonen. (Outlook -> Google -> Telefonen). Jag har använt Companion för kalender och GoogleCalendarSync. Detta fungerar bra........MEN, MEN, MEN det är ju alltid något som strular.
    Jag har märk att mötena i kalender på telefonen inte larmar när man har ett larm till mötet. Jag har kollat outlook, google-kalendern och där finns larmet men min Galaxy skiter i att larma när mötena är. Jag får inte ens en pop-upp på telefonen när mötet ska vara.

Kan någon bekräfta att det är så just på Galaxy S???????

Detta tillvägagångssätt(Outlook -> Google -> Telefonen) fungerade på min HTC Hero innan de kom ut med sin väl funktionerande syncnings mjukvara och alla larm fungerade på min Hero.

Det är ju sjuk om Samsung har fuckat upp en så viktig detalj på telefonen...men och andra sidan har de ju fuckat upp Kies rätt duktigt:(

Annars är jag nöjd med min Samsung Galaxy S!!!

/Mindraid